Jump to content

Problem z odpaleniem po kilku zgaszeniach samochodu.


Recommended Posts

Witam wszystkich!

Mam taki problem z moim 1.8 ADR z podtlenkiem LPG. Po kilku razach odpalenie, zgaszenie itd. pojawia się objaw taki iż nie mogę odpalić samochodu. Tak jakby się zalewał? Dzieje się to na LPG jak i benzynie. Wraz z tym mam zawirowania obrotami. Próbuję ruszyć spod świateł wciskam mu gaz a on zamiast obrotami w górę to spadają. Wymieniłem świece, filtry, wyczyściłem przepustnice wraz z adaptacją i dalej nie mam pomysłów co mogę sprawdzić.

Proszę o pomoc i będziemy działać!

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Mateuszaw napisał:

co mogę sprawdzić.

patrzeć w bloki pomiarowe, inaczej to wróżenie z fusów

Ewentualnie jeszcze sprawdzić świece w momencie gdy już nie chce odpalić - skoro piszesz że jakby go zalewało

Z drugiej strony jak na zimnym odpalisz i zgasisz kilka razy pod rząd to nic dziwnego że go zalewa.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Pieterb napisał:

patrzeć w bloki pomiarowe, inaczej to wróżenie z fusów

Ewentualnie jeszcze sprawdzić świece w momencie gdy już nie chce odpalić - skoro piszesz że jakby go zalewało

Z drugiej strony jak na zimnym odpalisz i zgasisz kilka razy pod rząd to nic dziwnego że go zalewa.

 

Piszesz aby patrzeć w bloki pomiarowe lecz w co dokładniej ? W które parametry ?

Cytat

Z drugiej strony jak na zimnym odpalisz i zgasisz kilka razy pod rząd to nic dziwnego że go zalewa.

 

Dzieje sie tak na zimnym jak i po rozgrzaniu samochodu i nie ma reguły czy przejadę 300m między zgaszeniami czy 3km, dlatego pisze na forum aby znaleźć jakiś punkt zaczepienia. Aktualnie mogę gdybać że: wtryski od PB, wtryski LPG, przepustnica kończy żywota,  przepławka, regulator ciśnienia paliwa itp.

Edited by Mateuszaw
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Mateuszaw napisał:

Piszesz aby patrzeć w bloki pomiarowe lecz w co dokładniej ? W które parametry ?

Ja nie znam ich na pamięć przecież. Ale opis bloków do AEB, ADP, ADR bo to prawie to samo są ogólnie dostępne w necie, tylko poszukać.

Zresztą vag też ma opis grup.

A patrzeć trzeba na wszystko właściwie, takie rzeczy jak czujnik tem, przepływka przepustnica, i wiele innych.

Z drugiej strony jak masz gaz to jest też możliwość że dostaję dwa paliwa i ma za bogato i to też można by sprawdzić.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Pieterb napisał:

A patrzeć trzeba na wszystko właściwie, takie rzeczy jak czujnik tem, przepływka przepustnica, i wiele innych.

 

Nie chciałem nikogo zdenerwować tylko mniej więcej aby ktoś mi podpowiedział, w które nastawy bardziej się przyglądnąć.

Edited by Mateuszaw
Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Mateuszaw napisał:

Nie chciałem nikogo zadenerwować

ale ja się wcale nie denerwuję ;) zacznij o tego co Ci napisałem

Dobrze by było rzucić okiem także na to co widząc w sterowniku gazu.

 

Taką rzecz też może być dość ciężko zdiagnozować.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Pieterb napisał:

Dobrze by było rzucić okiem także na to co widząc w sterowniku gazu.

Byłem u gazownia bo przez 4 lata poprzedni właściciel nic nie robił. Nie było żadnych błędów i wystroił go.

 

Ale co jeszcze zauważyłem ? Czuć PB strasznie w spalinach ? Wczoraj wieczorem po przyjeździe na rozgrzanym przełączyłem z LPG na PB i wyczułem i dzisiaj też rano było czuć. Czy to coś może oznaczać że wtryskiwacz pizga za dużo ?

Edited by Mateuszaw
Link to post
Share on other sites

Udało mi się zrobić pomiary bloków i wstawiam wyniki. Według mnie dziwnie działa sonda lambda w nastawie 000

Bloki Pomiarowe - ADR.txt

 

@Pieterb mógłbyś na to spojrzeć ?

Edited by Mateuszaw
Link to post
Share on other sites

Ja nie wiem jak Ty to w ogóle uczyniłeś? ja nie umiem z tego nic odczytać.

Poczytaj najpierw troszkę - co prawda tak jak tam koledzy piszą ciężko coś po logach w tym silniku wywnioskować. Ale trzeba popatrzeć na chociażby czasy wtrysku, zakres pracy sondy, temp silnika i takie tam, co pokazuje przepływka, kąt otwarcia przepustnicy, jakieś korekty paliwowe też tam w tym silniku chyba są dostępne.

Ty natomiast jakiś plik tekstowy wziąłeś nawet nie wiem skąd z jakimiś tam danymi - i nie wiem skąd i jak to zrobiłeś. A log to jest zapis pracy silnika w jakimś tam czasie i na zdjęciu czy jak tego nie uświadczysz.

 

patrz przykład loga chyba z aeb żeby Ci uzmysłowić , Tyko się tym nie sugeruj aż tak bo to pierwszy lepszy przykład wzięty z neta

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

A tu http://www.vcds.eu/downloads/Instrukcja obslugi oprogramowania VCDS.pdf  masz instrukcję gdzie możesz sobie poczytać by ciut lizną ze tak powiem temat obsługi samego programu. No chyba że masz tam jakieś inne cudeńko ;)

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

ostatnio u braciaka ogarnąłem właśnie adr ale tam winny był tylko czujnik temp który przekłamywał o jakieś 50 stopni na - no i walnięta przepustnica była.

Edited by Pieterb
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...