Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Low Oil Pressure. Switch Engine Off


Sullivan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio po w trakcie jazdy trasą pokazał mi się niepokojący komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Jechałem drogą ekspresową średnio 160 km/h i gdy przyszło mi z niej zjechać zwolniłem do 60 km/h i pokazała się czerwona kontrolka jak w temacie. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik i fart chciał, że miałem ze sobą VCDS'a, który wypluł taki błąd: 

5582 - Przełącznik ciśnienia oleju dla zredukowanego ciś. oleju 
          P164D 00 [036] - nieprawidłowe działanie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 203695 km
                    Data: 2021.02.18
                    Czas: 16:59:11

                    Prędkość obrotowa silnika: 900.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 19.6 %
                    Prędkość pojazdu: 60 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 10 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.740 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Zużycie paliwa: 0.64 l/h
                    Temperatura oleju silnikowego: 100.8 °C
                    Próg ostrzegawczy oleju: 43.220 mm
                    Status przełącznika ciśnienia oleju-Bits 0-7: 0
                    Poziom oleju: 79.348 mm
                    Temperatura zewnętrzna: 6.5 °C
                    Temperatura paliwa: 18.3 °C

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

 

Dodam, że po sprawdzeniu błędu skasowałem go, odczekałem chwilę i uruchomiłem silnik. Zaczekałem jeszcze 5 minut żeby sprawdzić czy pokaże się na postoju, lecz nic takiego się nie stało. Potem przejechałem pozostałych 20 km i bez problemu dotarłem do celu. Stan poziomu oleju i jego temperatura były w normie. Silnik pracuje równo, bez żadnych stuków czy niepokojących odgłosów, ma moc i normalnie przyspiesza. Na drugi dzień czekała mnie droga powrotna około 100 km. Jechałem praktycznie tak samo. Bez gwałtownego przyspieszania, 160 km/h lecz tym razem jak przyszło mi zwolnić i zjechać z trasy, to nie miałem takiego komunikatu i bez problemu dojechałem do domu. Dla pewności po powrocie podłączyłem jeszcze raz VCDS, przeskanowałem cały samochód, ale nie miałem żadnych błędów. Dziś również zdążyłem zrobić trasę 70 kilometrów i bez żadnych przygód. Powinienem się martwić? Niskie ciśnienie oleju, to nie byle jaka usterka, a że samochód kupiłem 2 tygodnie temu, to myślałem, że dostanę zawału widząc tą kontrolkę. Auto z 2012 roku w wersji sedan, po lifcie, przebieg widać w logu. Z góry Wam dziękuję za wszelkie odpowiedzi i liczę na szybki odzew.  

Edytowane przez Sullivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem i zmieniałem po tym incydencie. Przed wymianą zrobiłem jeszcze z 500 km i ponownie już się komunikat nie pokazał, więc wygląda na to, że na obecną chwilę wszystko jest w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...