Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.6 AHL 1997, PB+LPG Sonda 00537 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,

Jestem tu nowy więc jeżeli źle umieściłem post proszę o przeniesienie tematu na inny dział.

Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić, (Dane silnika w tytule) , po podłączeniu autka do programu VAG wyskakuję mi błąd 00537 - Regulacja Lambda wartość dolna. 

Wymieniłem więc sondę pierw na nowe zamiennik, problem znikł na dzień może dwa następnie wymieniłem po jakimś czasie znów sondę na używkę oryginalną ( Na której jeżdżę do dziś) , samochód przed dwa dni jak ręką odjął, silnik pracował idealnie ale znów coś się wydarzyło że błąd powrócił i silnik zaczął delikatnie falować coś między  840-860 obrotów. Postanowiłem wczoraj zająć się tym osobiście robiąc test sondy tradycyjnym multimetrem, wtyczkę sondy mam 4 pin (2 białe + siwy+ czarny) i zmierzyłem dane :

Oporność grzałki na ustawieniach 200 Om : 53,4 ( prawidłowo czytałem powinna być około 10), następnie zmierzyłem napięcie czy dochodzi do grzałki po odpaleniu autka wynosiło około 14V więc jest ok.

Najdziwniejszą rzeczą jaką nie rozumiem jest prąd zmienny mierzony na włączonym silniku pin 3+4 (Siwy+ czarny) na zimnych silniku na PB wygląda ok ponieważ napięcie zmienia się co sekundę : 0,49V-0,12V-,0,30V-0,80V prąd jest zmienny i w granicach normy tak jak powinno być, natomiast gdy silnik osiąga swoją roboczą temp. 90 stopni dzieje się coś dziwnego na PB wynosi 0.01V i się nie zmienia ( Silnik wchodzi w nierówne obroty i lekko trzęsie),  natomiast gdy dam gazu silnik przełącza się na gaz silnik przestaje się trząś prąd na pinie 3+4 zmienia się z 0,01V stałego na stały 0.86 V, niby w granicach normy ale nie jest zmienny.  I tak w kółko przy 90 stopniach zmienię na benzynę silnik wpada w nierówne obroty prąd na 3+4 pinie wynosi 0.01V, zmienię na gaz obroty ok prąd 0.86V.

I teraz mam pytanie skoro na 3 sądach jest ten sam błąd i po wymianie jest lepiej na 1-2 dni , czy dalej wymieniać sondę, czy jednak jest coś nie tak z instalacją elektryczną powiązaną z LPG ? Jeżeli jest coś nie tak z elektryką gdzie szukać problemu ?

Vag nic więcej nie pokazuję prócz powyższego błędu.  Będę wdzięczny za każdą wypowiedź w temacie, z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam Darek. 

Opublikowano

Zrób logi statyczne i dynamiczne 2+7 na obu paliwach. 

Opublikowano

,,Zrób logi statyczne i dynamiczne 2+7 na obu paliwach. ''

Rozumiem że jeżeli chodzi o log dynamiczny 2+7 , czyli grupa 002 + grupa 007 w programie Vag ?

Pozdrawiam. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...