Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Strzałka napinacza rozrządu


Jaszczur11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pisze odnośnie problemu z napinaczem rozrządu w mojej a4 silnik CAHA. Otóż jakieś 2 tyś km wymieniłem kompletny rozrząd, wszystko było ustawione na blokadach, strzałka napinacza idealnie na środku wycięcia. Dzisiaj po przejechaniu 50 kilometrów postanowiłem sprawdzić profilaktycznie pasek rozrządu oraz napinacz. Co się okazało strzałka napinacza wyszła po za wycięcie jakies 1-1,5cm, znaczy poprostu jakby był zbyt naciągnięty pasek. Zostawiłem samochód na noc i postanowiłem sprawdzić rano na zimnym silniku. Ściągnąłem osłonę rozrządu, strzałka była w tym samym miejscu tzn. zbyt naciągnięta. Odpaliłem samochód i nagle strzałka wróciła idealnie na swoje miejsce. Dodam, że rozrząd cały firmy INA. Czy to normalne ze strzałkę wychodzi poza zakres pod wpływem nagrzania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Jaszczur11 napisał:

Witam. Pisze odnośnie problemu z napinaczem rozrządu w mojej a4 silnik CAHA. Otóż jakieś 2 tyś km wymieniłem kompletny rozrząd, wszystko było ustawione na blokadach, strzałka napinacza idealnie na środku wycięcia. Dzisiaj po przejechaniu 50 kilometrów postanowiłem sprawdzić profilaktycznie pasek rozrządu oraz napinacz. Co się okazało strzałka napinacza wyszła po za wycięcie jakies 1-1,5cm, znaczy poprostu jakby był zbyt naciągnięty pasek. Zostawiłem samochód na noc i postanowiłem sprawdzić rano na zimnym silniku. Ściągnąłem osłonę rozrządu, strzałka była w tym samym miejscu tzn. zbyt naciągnięta. Odpaliłem samochód i nagle strzałka wróciła idealnie na swoje miejsce. Dodam, że rozrząd cały firmy INA. Czy to normalne ze strzałkę wychodzi poza zakres pod wpływem nagrzania silnika?

te napinacze INY sa do d...y

ja montuje Dayco i nie ma takich cudów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dev napisał:

te napinacze INY sa do d...y

ja montuje Dayco i nie ma takich cudów

Napinacze INY idą na pierwszy montaż, stary rozrząd miałem oryginalny Audi i właśnie był napinacz INA. Nowy jest dokładnie taki sam tylko bez znaczka audi. Jeszcze nie spotkałem się o złych opiniach o INA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaszczur11 napisał:

Jeszcze nie spotkałem się o złych opiniach o INA. 

Widocznie niedokładnie czytałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, wydaje mi się, że INA to jedna z bardziej znanych i dobrych firm na rynku części, ale pomijając to jeszcze jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jaszczur11 napisał:

Czy to normalne ze strzałkę wychodzi poza zakres pod wpływem nagrzania silnika?

Powinna mieścić się w zadanym zakresie bez względu na temperaturę silnika.

8 minut temu, Jaszczur11 napisał:

wydaje mi się, że INA to jedna z bardziej znanych i dobrych firm na rynku częśc

Znanych tak, ale z jakością to już nie jest to co było kiedyś, dlatego jest sporo krytyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jaszczur11 napisał:

Napinacze INY idą na pierwszy montaż, stary rozrząd miałem oryginalny Audi i właśnie był napinacz INA. Nowy jest dokładnie taki sam tylko bez znaczka audi. Jeszcze nie spotkałem się o złych opiniach o INA. 

Oryginał to jest Litens, INY są tylko rolki, musisz bardziej zgłębić wiedzę na ten temat.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

Oryginał to jest Litens, INY są tylko rolki, musisz bardziej zgłębić wiedzę na ten temat.

Sorry masz racje, moja pomyłka. Chodziło mi o to, że w zestawie rozrządu  INA jest właśnie włożony napinacz Litens. 

Edytowane przez Jaszczur11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jak zakończyła się sprawa z tym napinaczem , u mnie dokładnie jest tak samo , po montażu strzałka  była na środku wycięcia , a po przejechaniu 20 km jest poza wycięciem około 1 cm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2021 o 17:04, Rufin1 napisał:

Hej, jak zakończyła się sprawa z tym napinaczem , u mnie dokładnie jest tak samo , po montażu strzałka  była na środku wycięcia , a po przejechaniu 20 km jest poza wycięciem około 1 cm

 

Gadałem ze swoim mechanikiem i powiedział mi ze pod wpływem temperatury wszystkie elementy metalowe rozrządu (koła zębate) zwiekszaja swoje wymiary przez to pasek się bardziej naciąga i przesuwa się strzałka napinacza. Szczerze nie wiem czy to prawda, ale może tak być. Ja zostawiłem wszystko jak było, co jakies 10 tys sprawdzam napinacz oraz stan paska i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...