Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Słabe hamulce, niewyślizgane tarcze duzo lepiej ale......


dzikasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Mam ciągle ten sam problem z hamulcami, jest coraz gorzej. Można przejechać nawet 500km jednego dnia a tarcze cały czas przyrdzewiałe, brak siły hamowania. układ chyba dobrze odpowietrzony, Wspomaganie na pewno ok a hamulców prawie brak. Przód bardziej zardzewiały niż tył, a wręcz czarny troszkę (tarcze) no i samochód nurkuje przodem, choć tylne tarcze wyglądają w miarę wpożo. Proszę o jakiekolwiek sugestie mam dość. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień klocki i zobacz czy tłoczki się nie zapiekły choć to dziwne bo jeżeli w ogóle hamuje to rdza powinna się ścierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie przeglądałeś poszczególnych zacisków to zacznij od rozebrania przeglądnięcia czy tłoczek pracuje wyczyść i poskładaj do kupy. Jeżeli już przeglądałeś zaciski na poszczególnych kołach Ja bym przeglądnął układ przewody, sprawdził pompę i ponownie odpowietrzył układ przepompowując trochę płynu na każdym kole bo rozumiem że złapie tłoczek i coś sie stanie z zaciskiem na jednym może dwóch kołach ale żeby nagle wszystkie zaciski sie zatarły. Dziwny zbieg okoliczności :mysli:

Powodzenia w działaniu. Problem na pewno do opanowania tylko po kolei trzeba wykluczyć poszczególne rzeczy. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki wszystkie chodzą, zdejmowane zaciski ze wszystkich kół kilka razy, pracują ok, ręczny bierze na 3- cim ząbku i jest b. mocny.

Czy od pompy ABS-u przewody idą bezpośrednio do kół, czy jest jeszcze jakieś ustrojstwo po drodze?[br]Dopisany: 13 Kwiecień 2009, 16:04_________________________________________________A czy zbyt twardy, lub może jakiś sportowy klocek może palić tarczę, bo poprzedni właściciel założył nowe tarcze i klocki a ja tak kombinuję, bo przednie tarcze troszkę jakby miały sczerniałą stal, to widać zwłaszcza po odbiciu kawałeczków rdzy na obrzeżach tarczy, tam jest czarno, coś jak żelazo wyjęte z ognia :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię czy klocek może spalić tarcze chyba żeby ciągle trzymał ale załóżmy że masz przegrzane tarcze czyli automatycznie się zeszkliły to siła hamowania faktycznie będzie o wiele wiele słabsza ale rdzawy nalot po kilku hamowaniach musi zniknąć :cool1: ja zaczął bym od sprawdzenia pompy i serwa bo wszystko wskazuje na małą siłę hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocek jak najbardziej może spalić tarczę, ale tarcza nie powinna być zardzewiała. jeśli tak jest, przyjrzyj się zaciskom jeszcze raz. może podmień na jakieś używki... a najlepiej, dużo nie zainwestujesz, wyczyść je dobrze u mechanika i wymień zestawy naprawcze do nich.. jak to nie pomoże, zajmij się pompą itd... płyn wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzić siłę hamowania na stacji kontroli pojazdów ale istnieje realne zagrożenie że po sprawdzeniu pan diagnosta zabierze ci dowód za brak hamulców bo bez specjalistycznych przyrządów raczej nie sprawdzisz ciśnienia na pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to mam do sprzedania używane zaciski na przód z mojego auta po tarcze 288mm. Są na pewno w 100% sprawne, jak co to pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż czy serwo działa.Wejdż do auta na wyłączonym silniku naciśnij kilka razy na hamulec.Następnie połóż noge na hamulcu i odpal silnik jeżeli serwo działa to powinno lekko ci wciągnąć pedał hamulca do dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Postanowiłem, chociaż tłoczki działają, wymienić w nich wszystkie gumki, zregenerować tłoczki. Stąd moje pytanie!

Wg katalogu Autofren-u do tylnych tłoczków firmy Lucas w A4 występują cztery różne zestawy naprawcze, czymś się różnią. w katalogu nie ma podziału na roczniki, silniki itp. poprostu A4 tył nr... Lucas, i tak 4 razy. Może ktoś wymieniał z was i wie jaki powinien być numer zestawu naprawczego?

Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy ktoś z was podczas wyjmowania tłoczka z tyłu miał jakiś patent aby nie lał się jak głupi płyn hamulcowy. W a4 układ jest otwarty i po odkręceniu zacisku leje się potwornie. Wiem, że można dorobić tulejkę i ją nakręcić a dziurkę zatkać ale to drobny gwint (drobny skok), a żeby mi w pracy dorobili to muszę go znać i średnice również śrubki. Jest łatwiejszy sposób?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2009, 11:27_________________________________________________WYMIENIONE WSZYSTKIE REPERATURKI, zmieniony znów płyn, jest poprawa znaczna ale to chyba nie to. I wiem nawet dlaczego :kox:

Dziś zamówiłem TYLNE tarcze do swojego drugiego samochodu i tam kurcze tarcza ma 294mm i to diesel o 150KM. A w audi ja z przodu mam 288, stąd bierze się różnica w odczuciach hamowania. Kurcze chyba trzeba zapodać z przodu 312mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...