Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana końcówki drążka kierowniczego. Szczelina, niejasności


Raven1209

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

piszę odnośnie tematyki wymiany końcówek drążków kierowniczych w B6 B7. O dziwo nie znalazłem żadnego konkretniejszego poradnika, tematu.

Otóż końcówki mają walcowaty sworzeń a nie stożkowy jak w wielu innych konstrukcjach. Taki kształt oraz samo zamocowanie końcówki do ramienia zwrotnicy daje możliwość manewrowania głębokością osadzenia owego walca w ramieniu. Ma on nacięcie w miejscu gdzie prawdopodobnie powinna przechodzić śruba ściskająca go w zwrotnicy(bądź jakiś inny celowy wypust?).

Auto do tej pory jeśli chodzi o zawieszenie serwisowane było wyłącznie w ASO i to zagranicznym. Niedawno robiłem regenerację tylnego i częściowo przedniego zawieszenia a później ustawienie kompletne geometrii.

Wcześniej końcówki miałem nieco wypuszczone z ramienia(szczelina między ramieniem a pierścieniem do którego trzyma się guma na końcówce wynosiła jakieś 3,5mm mierzone na oko ;) ).

Przy ustawianiu geometrii bądź naprawie majstry końcówkę zamontowali maksymalnie dociągniętą do ramienia...

Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że wcześniej miała zostawioną szczelinę a kilka dni po ustawieniu geometrii rozdarła się guma mimo że wyglądała jeszcze na dosyć elastyczną a nie pokruszoną ze starości...

Szukając nowych końcówek trafiłem na taką instrukcję SWAGa:

http://db.tecdoc-module.bg/files/2016/pdf/01512529702255.pdf

Wynika z niej że przy montażu powinien być zostawiony odstęp ustalony za pomocą jakiegoś tajemniczego przyrządu, którego oznaczenia nie podają...

Wie ktoś o co tu biega? Na tylu posiadaczy B6 i B7 ktoś musiał zetknąć się z tematem. Nie chce w kółko montować nowych końcówek, ustawiać i geometrii a jak widać polscy mechanicy i spece od geometrii tematu nie ogarniają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj co nieco o zbieżności początkowej, końcówkę powinno się wyregulować (wysokość jej osadzenia) w instrukcji serwisowej z ASO jest to opisane, lemforder na swoich stronach też pisze na ten temat, jednak mało kto w ogóle wie o co chodzi, a nawet jak wie to nie rusza tego lub ustawia jak wiatr zawieje. Polega to na tym że przy zawiasie wielowahaczowym takiej konstrukcji jak w A4 czy passacie zmienia się zbieżność kół przednich w zależności od obciążenia osi (jak przyspieszamy i jak zwalniamy autem) w tym celu ustawia się zbieżność początkową, żeby te zmiany były utrzymane w jakiś granicach i w odpowiednim kierunku (+ czy - w zależności czy odciążamy oś przy hamowaniu czy odciążamy przód przy przyśpieszaniu) to tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...