Jump to content

Raven1209

Pasjonat
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Raven1209

Informacje

  • First name
    Grzegorz
  • Location
    Rzeszów

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2001
  • Engine
    2.0
  • Engine code
    ALT
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Multitronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

187 profile views
  1. Dzięki @Lukasz_mk2za odp. Okazało się że ułamał się kawałek plastiku w mechaniźmie(w miejscu gdzie szyba opiera się na szynie a linka zatopiona w plastiku przesuwa szybą), w którym trzymała się linka i szyba mogła przesuwać się swobodnie. Sama linka w kołnierzach też chodziła bardzo ciężko. Zamówiłem mechanizm z firmy Electric Life. Wymieniłem i działa. Z Valeo sklep anulował zamówienie bo niby nie mieli. Zobaczymy ile to podziała. Przy okazji nasmarowałem prowadnice szyb smarem silikonowym w każdych drzwiach. Trochę mniejsze tarcie powinno przedłużyć życie pozostałych mechanizmów i silniczków. Temat do zamknięcia. Może komuś się przyda w przyszłości.
  2. @Lukasz_mk2 Dzięki za odpowiedź. Drzwi mam na wpół rozebrane znaczy ściągnięty boczek, wymontowany silniczek i teraz zastanawiam się czy rozmontowywać je na pół znaczy ramkę szyby, szybę i mechanizm wyciągać. Zastanawiam się dlaczego silniczek nie daje oznak życia. Myślę że przyczyna będzie tkwiła w mechaniźmie jednak dlaczego silnik nie kręci? Ma jakiś czujnik że nawet jak jest sprawny to może się nie odzywać? Czy mimo wszystko powinien za każdym razem chociaż spróbować zakręcić? Chyba że linka gdzieś się zablokowała a silniczek się spalił później po paru próbach zakręcenia. I co odpowiada za pozostawanie szyby w zadanej pozycji? Jest jakaś blokada na silniczku że nie pozwala się przesuwać lince czy jest jakaś osobna blokada w mechaniźmie? Rozumiem że samej linki nie kupię tylko pewnie trzeba cały mechanizm otwierania szyby. Możecie polecić jakąś konkretną firmę? Żeby nie wywalić fortuny ale też nie wpakować się na badziew, który polata pół roku?
  3. Witam, mój problem polega na tym że tylna lewa szyba samoistnie opada natomiast silniczek nie działa gdy próbuje ją podnieść. Na początku szyba opadła nieznacznie 2-3cm i w czasie podnoszenia było słychać że silniczek próbuje działać lecz szyba stała w miejscu, na dół dała się opuścić. Później już zero reakcji od silniczka a szyba sama spada w dół. Ręcznie da się ją podsunąć do góry ale w czasie jazdy podczas wibracji osuwa się lekko w dół. Co może być przyczyną? Uszkodzony mechanizm? Sam silniczek? Czy silniczek odpowiada także za utrzymywanie szyby w zadanej pozycji czy tylko podnosi opuszcza a to że sama opada to kwestia uszkodzonego mechanizmu? Pozdrawiam
  4. Panowie ma ktoś wiedzę w zakresie, o który pytałem? Chciałbym najpierw rozgryźć te tematy aby mieć wiedzę i dopiero wtedy się na coś zdecydować. Mam oryginalne lampy z przetwornicami VALEO. Przetwornice montowane od dołu, żarniki D2S. Nowe lampy(Valeo 860zł/szt) w specyfikacji mają podane żarniki D1S. Czy w taką lampę mogę włożyć żarnik D2S(posiadam takie w naprawdę dobrym stanie)? Co z przetwornicą? Jest ona dedykowana konkretnie pod żarnik D1S lub D2S? Na allegro znalazłem przetwornice Valeo po niecałe 300zł i na etykiecie pisze Współpracuje z żarówkami: D2S D2R D1S D1R Wyczytałem że D1S ma w sobie "starter", którego D2S nie ma ale skoro na przetwornicy z allegro pisze że współpracuje ona zarówno z D1S jak i D2S to chyba nie jest to problemem? Więc zakładam ze mógłbym sobie przetwornice bez problemu przełożyć a ewentualnie kupić tylko nowe żarniki D1S(o tych znowu wyczytałem opinie że mają kiepską trwałość i ogólnie D2S są lepsze). Czy przetwornica będzie pasować wymiarowo? Zakładam ze tak. Jak sprawdzić czy potrzebuję przetwornicy 4PIN czy 12PIN(niestety chwilowo nie mam dostępu do auta bo jest u mechanika więc nie mam opcji tego rozkręcić i zweryfikować organoleptycznie)? Czy na linii lampa-reszta auta nie będzie żadnych problemów? Złącze do reflektorów jest zawsze takie samo i co byśmy nie podpięli to jest taki sam standard różni się tylko filozofia działania w samej lampie? Chciałbym przede wszystkim dowiedzieć się jak wygląda to w tych tematach bo wolał bym dać 1700zł za obie lampy, przełożyć przetwornice i silniki do poziomowania, żarniki przełożyć ewentualnie kupić D1S(chociaż mam w zasadzie całe lampy D2S więc wszystko można przekładać wedle woli) i mieć pewność że wszystko będzie w porządku niż kupować jakieś używane lampy, które nie mam pewności jak będą świecić. Do tej pory Xenon i H7 świeciły mi baaardzo dobrze. Xenon łapał barwę w momencie chociaż światła mijania mogły by być na nim nieco dłuższe. Kontaktowałem się z kolegą @Gwerty podał nr. telefonu więc jutro postaram się zadzwonić zapytać o co dokładnie chodzi z tym Bi-Xenonem. On to przerabia i regeneruje stare lampy? Czy po prostu miał taki zestaw na sprzedaż? Rozumiem że w soczewce jest przysłona aby lampa nie świeciła zbyt wysoko i nie oślepiała innych a przełączając na światła długie przysłona się podnosi dzięki czemu mamy światło Xenonowe na pozycji mijania i drogowej(H7 wtedy również świeci?) zamiast tylko na mijania i dlatego jest Bi. Rozważam też przejście na nowe lampy halogenowe ze względu na problematykę Xenonu a także znalezienia zderzaka ze spryskiwaczami. Co powiecie o firmach DEPO\TYC? Może coś innego trochę tańszego? Valeo halogen kosztuje prawie tyle samo co Valeo Xenon. Wiem że dużo tu pytań i mało wiedzy posiadam w tym zakresie jednak mimo masy wątków ciężko znaleźć jakieś jednoznaczne odpowiedzi więc jeżeli ktoś w jakimś zakresie ma jakąś pewną wiedzę to proszę cytować i odpowiadać, będę wdzięczny
  5. Może mi jeszcze ktoś napisać jak to jest z tymi lampami D1S\D2S? Przetwornice i silniki będą pasować tylko przetwornice są inaczej montowane? Czy musiałbym kupić nowe lampy wraz z przetwornicami? Nie wiem jeszcze na co się zdecyduje. Gdyby przetwornice i silniczki pasowały to kupił bym nowe lampy pod Xenon, przełożył przetwornice i silniczki, kupił tylko nowe żarniki. Wolał bym jakoś nic szczególnie nie kombinować chyba że rzeczywiście różnica jest znacząca i warto dołożyć. Ale dać 1300zł czy 1500zł za 20letnie lampy z jakimiś modami to mi się wydaje średni biznes. No i jak jest z halogenami? Można bez większych problemów przerobić lampy na halogen? Wkładając nówkę lampę + dobre żarówki chyba efekty były by dobre. Bo jest też problem ze zderzakiem pod xenon w moim kolorze(zresztą w jakimkolwiek kolorze wołają za te zderzaki po 1000zł jak są w jakotakim stanie). Chciałbym mieć jakoś standardowo to założone żeby później nic się nie piepszyło.
  6. Możesz podać jakiś link gdzie to kupić? I jak to będzie pasować do auta? Będzie trzeba coś przerabiać?
  7. Witam, miałem stłuczkę i mam do wymiany obie lampy. Auto jest z początku produkcji i ma "stary" typ reflektorów xenonowych z przetwornicą umieszczoną od dołu i żarnikami D2S. Natomiast widzę że nowsze lampy(jedyne, które jak widzę idzie teraz kupić jako nówki) posiadają przetwornice mocowane z tyłu lampy w pozycji pionowej a nie na płasko od dołu jak u mnie i mają żarniki D1S. Co robić w takiej sytuacji? Kupić nowe lampy nowszego typu z żarnikami D1S? Same przetwornice będą pasować? Silniczki od pozycjonowania świateł? Nowe lampy są gołe bez przetwornic i silniczków więc zakładam że mógłbym sobie przełożyć same przetwornice i silniczki jako że u mnie powinny być sprawne(jedna lampa ma pęknięty klosz a druga połamane mocowania więc zakładam że w środku wszystko OK) No i jakiej firmy lampy najlepiej kupić? Oryginalne Valeo? I gdzie kupić żeby nie przepłacać? Znalazłem po 860zł https://www.czesci24.pl/szczegoly/169652/lampa-przednia-reflektor-swiatel-przednich-lewa-przod-d1sh7 Może szukać jakichś tańszych? TYC? I czy w ogóle takie lampy podejdą do mojej A4 skoro są nowszego typu? Jeżeli ktoś się orientuje to piszcie
  8. Dzięki za pomoc rozumiem w takim razie że bez obaw mogę sobie wrzucić maskę, błotniki i zderzak przedni od Avanta. No a z pasem przednim to zależy czy jest w silniku intercooler czy nie i czy jest automat czy manual bo w takim wypadku różni się chłodnica jeżeli kogoś w przyszłości będzie to jeszcze interesować.
  9. Witam, jak to jest z częściami blacharskimi? Jakie są różnicę w wersjach Sedan\Avant w B6? Interesuje mnie czy do Sedana podejdzie maska, przedni zderzak, błotniki, pas przedni z Avanta. Jak jest też z ćwiartkami podłużnicami itp? Potrzebuję prawej podłużnicy z kawałkiem ćwiartki i się zastanawiam czy podejdzie od Avanta czy szukać tylko od Sedana? Może ktoś coś wie w tym temacie? Na oko wygląda to wszystko podobnie ale jestem zielony. Gdyby ktoś coś to byłbym bardzo wdzięczny
  10. Witam, nie chcę otwierać nowego tematu więc dopiszę tutaj. Jakie są objawy uszkodzenia czujnika odpowiedzialnego za wskazania dla ECU? Jak zmierzyć za pomocą multimetru oba czujniki? Zakładam że wystarczy mierzyć oporność na obu czujnikach(2 czujniki w jednej obudowie) ale jakie powinny być wskazania? Mają być takie same dla obydwu czujników(ECU i zegary)? Gdzieś wyczytałem że dla ECU oporność powinna być dwukrotnie niższa Jest może jakaś tabelka gdzieś(nie mogę nic znaleźć, jedynie do Golfa 3) Czy może lepiej się z tym nie grzebać(czujnik jak wiadomo upchnięty od strony grodzi) i podjechać do kogoś z VAGiem aby porównał obydwa wskazania? Ciekawią mnie przede wszystkim objawy uszkodzenia(np. czujnik błędnie informujący ECU że temperatura jest niższa niż jest na prawdę). Silnik u mnie pali normalnie, w chłodne dni chodzi trochę na ssaniu a później już normalnie ale mam dosyć szarawy dym z tłumika(nawet po dłuższej spokojniejszej jeździe) i dość intensywny zapach spalin. Check engine świeci(kiedyś pokazywał zbyt bogatą mieszankę). Zamiast kata mam strumienicę jednak wcześniej tak nie dymił(chwilę po odpaleniu dym znikał). Ewentualnie szukać gdzie indziej przyczyny?
  11. Witam, Posiadam A4 B6 2001r 2.0 ALT ze skrzynią Multitronic I ogólnie działa ona(na moje oko) w porządku, tzn. Przyspiesza płynnie itd. Nie szarpie. Problem jest natomiast z biegiem R. Gdy potrzebuję ruszyć na wstecznym a koło ma jakąś przeszkodę(np. Teraz stojąc w dziurze śniegu gdzie pod kołem jest podlodzony śnieg i koło ma pod górkę) auto nie może ruszyć. Wrzucam R odczekuje kilka sek(zazwyczaj w tym czasie jest takie szarpnięcie gdzieś dobiegające z auta) puszczam hamulec I nic auto stoi w miejscu. Gdy dodam gazu jakby lekko brało ale wyjechać nie może. Gdy wcisnę energicznie gaz to z szarpnięciem rusza. Na równej powierzchni takiego problemu nie zauważyłem, auto zawsze ruszało płynnie. Zazwyczaj w takiej sytuacji ruszam do przodu na D aby wyjechać z wgłębienia i wtedy dopiero cofie I wtedy auto jedzie. Znajomy podłączał komputer i w skrzyni 0 błędów. Szukałem dużo info i nie znalazłem żadnego wątku aby ktoś miał taki problem. Olej zmieniany jesienią na Ravenol CVT. Problem zawsze występuje na zimnym silniku np po nocnym postoju. Na rozgrzanym nie stwierdziłem ale może po prostu nie było okoliczności. Jeżeli ktoś może coś doradzić to proszę o jakieś wskazówki. Możliwe że mechanik nalał za mało oleju? Coś ze sprzęgłem? Może sterownik nie do końca działa tak jak powinien. Wersję oprogramowania mam RDW 2011.
  12. Witam, mam w skrzyni soft w wersji Rdw 2011 Może mi ktoś powiedzieć co to za wersja? Auto z 2001r(Modelowo 2002) a oznaczenie skrzyni mam FSF.
  13. Witam, od niedawna zauważyłem dosyć znaczne pogorszenie siły hamowania w moim A4 b6 2001r. Sedan silnik ALT, pedał zrobił się jakby twardszy. Auto było u mechanika i ten podobno dolał mi płynu bo niby miałem za mało. Później gdy sprawdzałem miałem pod sam korek. Odsysałem kilka razy bo zawsze po kilku km poziom płynu podnosił się znów pod korek. Odessałem tak może z 50ml. Ostatnio już się nie podnosi. Pogorszenie hamulców zauważyłem po wizycie u owego mechanika. Możliwe że nalał za dużo i coś się uszkodziło? Gdy wciskam pedał na wyłączonym silniku to twardnieje i dopiero po dłuższym przytrzymaniu bardzo delikatnie da się go wcisnąć głębiej(w sumie sam leciutko opada gdy dłużej trzymamy nogę) natomiast po odpaleniu płynnie leci w podłogę. Dodam że mam Multitronica. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące działania ABSu w tym samochodzie, bo z pierwszym śniegiem zauważyłem pewną rzecz. Mianowicie gdy ABS się włącza to spod maski słychać chrobolenie jakby dwie zębatki obracały się w przeciwnym kierunku i tarły o siebie na sucho a pedał skacze pod nogą(jakbym właśnie naciskał na zębatkę i pedał skacze do tyłu i spowrotem w podłogę), drga tak o dobre kilka mm. Słyszałem już opinie że to normalne że ABS ma tak działać jak również że może sobie chrobolić coś spod maski ale absolutnie nie może drgać pedał hamulca i to w takim stopniu. Wcześniej na suchym miałem kilka sytuacji awaryjnego hamowania z hamulcem wciśniętym z impetem w podłogę i nie zauważyłem takiego terkotania a tym bardziej wibracji na pedale. Kierownica nie drga. Jeżeli ktoś może coś doradzić to jestem ciekaw opinii i przede wszystkim czy u Was takie chrobolenie też występuje czy u mnie się coś posypało?
  14. Witam wszystkich, od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem A4 B6 2001r. Sedan 2.0 ALT ze skrzynią Multitronic. Chciałbym się przedstawić i przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum. Także mieszkam w okolicach Rzeszowa, mam 24 lata, z marką Audi mam już pewne doświadczenia(póki co jak najbardziej pozytywne) więc ponownie padło na OOOO Po kilku latach użytkowania 80 B4 2.0 ABT zdecydowałem się na zmiany Mam nadzieję że nowszy model okaże się również wdzięcznym i niezawodnym wozidłem jednak patrząc po ilości problemów na forum jak i ilości znikającego oleju z miski widzę że wiedza i wieloletnie doświadczenie użytkowników forum będzie niezbędna do zachowania tego auta w prawidłowym stanie
×
×
  • Create New...