Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to oznaki konczącej sie maglownicy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu były słyszalne lekkie stuki tak jakby w  zawieszeniu , podczas sprawdzania zawieszenia na stacji diagnostycznej okazało sie iż zawieszenie jest OK. Ale za to zgrzytanie dochodzi z maglownicy i to głównie po stronie prawej w pewnym momencie skrętu .W trakcie zgrzytania odczuwalne jest drżenie prawego drążka kierowniczego. Wszystkie te objawy tylko po stronie prawej (strona pasażera ). Żadnych luzów nie ma. Po zdjęciu osłony drążka wszystko czyste ,nasmarowanie.

na zgaszonym jak i odpalonym silniku tak samo

Czy maglownica się kończy ?

Może ktoś miał podobne objawy i wie co się popsuło ?

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Witam, miałem  podobny przypadek (stuki przy manewrowaniu i skręcaniu przy niskich prędkościach).

Przyczyna rzeczywiście  była w maglownicy (właśnie prawa strona).

Po wymianie maglownicy na używaną problem  znikł, ale tylko na pół roku ponieważ znów słyszę te same stuki.

Edytowane przez mirson
  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

Panowie, zamiast zakładać nowy temat postanowiłem swój problem opisać w tym wątku oraz zapytać o opinie.

 

Od przynajmniej roku męczę się z dziwnymi wibracjami na kierownicy przechodzącymi na całą budę, oraz stukami w zawieszeniu przy niskich prędkościach podczas jazdy po nierównościach. 


Objawia się to w ten sposób iż, przy dużych prędkościach autostradowych, gdy jestem zmuszony do dość szybkiego i mocnego hamowania (np z prędkości 160+ hamuje do 100,oczywiście na niemieckiej autostradzie)  pojawia się silna wibracja , pojawiająca się na kierownicy i przechodząca na całą karoserię. Poniżej 100 wibracja praktycznie nie występuje. Również podczas umiarkowanego hamowania nie występuje lub jest praktycznie nie wyczuwalna.


Samochód sprawdzony bym pod kątem usterek układu kierowniczego na 3 różnych stacjach diagnostycznych oraz przez kilku mechaników. Werdykt zawsze był ten sam: 0’luzow w zawieszeniu, wszystko w normie i

tak od zeszłego roku wedle wskazań mechaników wymieniłem :

*2 kompletne półosie z przegubami

*klocki, tarcze - przód tył ( również sprawdzane pod kątem krzywizn) 

* tuleje wahaczow (były zerwane)

* w międzyczasie również zrobiony serwis skrzyni biegów (0ck)

* zmienione opony (letnie + zimowe - nowe, na różnych felgach, wykonane ważenie + hunter - mam wrażenie że na zimowych efekt się potęguje, przerzuciłem nawet koła od szwagra z a4 po lifcie, nic to nie zmieniło)

* wymienione łożyska amortyzatorów ( obie strony)


jak rzucało samochodem tak rzuca, jak stukało w zawieszeniu tak stuka.I tutaj dochodzę do konkluzji. Ostatnio zrzuciłem nawet osłony myśląc że może któraś  nie trzyma i powoduje efekt bicia na nierównościach - nic to nie zmieniło. 
Kolega nie wiedząc już co może podowowac stuki organoleptycznie sprawdził drążek biegnący od kolumny kierowniczej do przekładni i tutaj pojawił się luz. 
( załączam film) 


Proszę o informację czy taki luz jest normalny ? Czy on może powodować wibracje + stuki w zawieszeniu ? 

Ps. dodam że mam wrażenie jak by kierownica dość sztywno pracowała, podczas skrętu „nie dobija” i ciężko „wraca” do pozycji „prostej” podczas prostowania toru jazdy. 
 

samochód:

Audi A4 Avant 2.0 TDI

Rok produkcji 2016

Silnik: 2.0 tdi (190km, DETA)

skrzynia: 0Ck
 

 

Edytowane przez Stxxx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...