Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Lekko szarpie przy zwolnieniu pedału gazu


tomek_j

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pojawił się następujący problem:

przy rozgrzanym silniku przy obrotach w okolicach 2 tys (i mniej) samochód szarpie przy puszczeniu pedału gazu.

Przy zimnym silniku ten problem nie występuje. Jaki ew. logi przygotować do analizy by można było spróbować

zdiagnozować problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się w końcu skompletować.

Statyczne:

000

stat000.jpg

<br>

001

stat001.jpg

<br>

003

stat003.jpg

<br>

004

stat004.jpg

<br>

007

stat007.jpg

<br>

013

stat013.jpg

<br>

023

stat023x.jpg

<br>

Basic settings

000

bs000.jpg

<br>

003

bs003.jpg

<br>

004

bs004.jpg

<br>

011

bs011.jpg

<br>

i jeden dynamiczny

011

dyn011.jpg

Prosze przy okazji o ocene turbiny.

I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego na statycznym 013 brak danych dot 4 cylindra. Juz kilka razy bylo

to pytanie i nie moglem znaleźć odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczny kat wtrysku do poprawy

termostat do wymiany

egr do czyszczenia

napiecie na nastawniku troszke skacze

jest kat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zaczynam zabawe z VAGiem.

Czy pisząc te diagnozy możecie podawać przy okazji na podstawie których logów to widać?

Czyli termostat jest uszkodzony i wymiana usunie to dziwne zachowanie auta?

Rozumiem że regulacja kąta wtrysku też musi być wykonana?

Oraz co oznacza pytanie czy jest kat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura płynu chłodniczego wynosi 81.9 stopnie Celcjusza, jeżeli na liczniku miałeś równo 90, oznacza to że termostat trzeba wymienić, bo masz niedogrzany silnik tak na prawdę :) wtedy niektóre logi ulegną zmianie.

Pytanie czy posiadasz kata, znaczy czy posiadasz jeszcze katalizator. Katalizator wytrzymuje do 80.000 km, a później traci już swoje właściwości o około 1/4. Więc jak masz już przejechane jakieś 160.000 km to obowiązkowo trzeba go wymienić, a lepiej wywalić ;D

Wymiana termostatu pewnie nie usunie dziwnego zachowania, ale silnik będzie zdrowszy i być może spalanie się minimalnie zmniejszy.

Na 013 nie ma 4 wartości, gdyż w starszych silnikach, komputer liczy dawkę odnoście wtrysku sterującego, czyli pozostałych 3 wtrysków.

Trubo jak dla mnie to bardzo ładnie dmucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za tą informację. Mówiąc szczerze to on ma z pewnoscią duzo więcej niż 160tys. nie wiem dokładnie bo na bank ma przekręcony licznik.

Ale co z tym dziwnym zachowaniem? czy widac w tych logach cos o nastawniku? I czy regulacja kąta wtrysku w końcu zlikwiduje to szarpanie.

Jak na mój prosty umysł jeśli na zimno nie szarpie, czyli jak dostaje więcej paliwa, tzn że faktycznie coś jest z ilością paliwa nie tak. A czy te wartości w bloku 013 w 2 cylindrze nie sa niepokojace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi wtrysk może troszkę za dużo paliwa lać, jeżeli są wstawione mocniejsze wtryski to pewnie jest ok, jeżeli są oryginalne to pewnie wypadało by ustawić na nich ciśnienie. Ale ogólnie to chyba jest ok, gorzej jakby lały za mało.

Myślę że kąt wtrysku poprawiłby tylko rozruch silnika.

Na logach nie widzę nic co mogło by być przyczyną szarpania, chociaż przydało by się pewnie jeszcze parę logów dynamicznych. Więc obstawiam że to wina nastawnika. Ale niech wypowie się ktoś inny i wyrazi swoją diagnozę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...