sonia123 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Dzień dobry. Chciałbym poprosić o pomoc, podpowiedź w kwestii sposobu sterowania zaworem (elektrozawór) zmiennych faz rozrządu w aucie AUDI B6 2.0 FSI kod AWA (2003rok). Jakie napięcie powinno występować na tym zaworze? W moim przypadku wygląda to następująco: nawet bez włączonego zapłonu jest na tym zaworze napięcie ok. 6-7 V. Po wyjęciu wtyczki napięcie na stykach wtyczki ok. 12V. Po podłączeniu zaworu i włączeniu zapłonu na dosłownie sekundę pojawia się napięcie ok. 12V (bolec zaworu lekko się przesunie na ok 1s) i znowu spada do ok 6-7V (bolec zaworu powraca). Po uruchomieniu silnika niezależnie od obrotów napięcie pozostaje niezmienne w tych granicach czyli 6-7V. W związku z tym prośba o podpowiedź jak powinno się prawidło zachowywać napięcie na tym zaworze? Sądząc po pomiarach gdzieś występuje spadek napięcia lub jakieś zwarcie (na przekaźniku?) i zawór praktycznie w ogóle nie pracuje. Niepokojące objawy: lekkie drgania (jednak dość wyraźnie wyczuwalne) przenoszone do kabiny oraz lekkie szarpnięcia co kilka kilkanaście sekund. Z tego powodu wymienione zostało koło zmiennych faz rozrządu oraz ten zawór. Jednak bez zmian i jakiejkolwiek poprawy. Lekka utrata mocy (szczególnie wyczuwalna podczas jazdy pod górę). Czy ewentualnie w obwodzie tego zaworu znajduje się jakiś przekaźnik? Czy zawór bezpośrednio podłączony jest do ECU (bez przekaźnika)? Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny - ECU, przekaźnik? Ewentualnie gdyby ktoś dysponował schematem elektrycznym tego auta byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Michał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się