Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem abs/esp


Digital566

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Po wymianie pompy paliwa przyszedł czas na rozwiązanie kolejnego problemu. Gdy kupiłem auto dokładnie 2 lata temu podczas kilkukrotnego wciśnięcia hamulca (częściej podczas deszczu) zapalały się kontrolki abs/ESP - zbikaly po ponownym odpaleniu, mechanik wymienił czujnik pedału hamulca ale problem wciąż się pojawiał sporadycznie więc temat odwlekałem. 

Kilka dni po wymianie tarcz i klocków przód gdy auto stało odpalone na recznym 3 piknięcia na fisie brake i kontrolki abs/ESP + migający reczny, pod komputerem byl błąd że nie można połączyć się ze sterownikiem pompy abs którego nie dało się wykasować - zgaszenie odpalenie i znikało. Niestety od jakiegoś czasu świeci się już na dobre i nie gasnie, dodatkowo czasami gdy nie świeci sie ESP to nie działa wtedy prędkościomierz. 2dni temu po wymianie pompy paliwa gdzie był odłączony akumulator komputer pokazał kilka błędów :

4 Znalezione:  

01420 - High Pressure Switch Valve 1 for Electronic Stability Program (N227)

        35-00 - -

01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30

        35-00 - -

01421 - High Pressure Switch Valve 2 for Electronic Stability Program (N228)

        35-00 - -

18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller

        P1848 -  35-00 - 

Tego ostatniego nie da się skasować. Nie wiem czy to ma też znaczenie ale sporadycznie pojawiał się błąd pozycjonowania xenonow. 

Mam pytanie czy wymieniać po kolei czujniki z błędów czy problem raczej leży gdzie indziej? Te błędy wyżej są z zakładki vcds abs te poniżej vcds silnik (wiem po bledach że probkem z abs nie będzie moim ostatnim do rozwiązania?‍♂️

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AL 

  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0002

           Software Coding: 0011501

            Work Shop Code: WSC 00000

6 Znalezione:  

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

        P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction

        P0135 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

        P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

        P1114 - 008 - Implausible Signal

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

        P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal

        P0571 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam z innym pytaniem,  grzebiąc w czeluściach internetu dotarłem ze problem prawdopodobnie leży w sterowniku pompy abs - wymieniłemna używkę, zakodowałem po czym kontrolki abs/ESP zgasły, kontrolna ręcznego nie miga > abs ESP działa. 

Powrócił natomiast problem z początku z autem przy kilkukrotnym naciśnięciu hamulca zapala się abs/ESP ale gasnie po ponownym odpaleniu auta dodatkowo po wymianie i zakodowaniu nowego sterownika znikły stare błędy ale pojawił się błąd :

00526 - brake light switch-f 27-10 - implausible signal - intermittent

Błąd skasowałem pojezdzilem później sprawdzam bez żadnych kontrolek pojawił sie błąd :

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201) 

Skasowałem pojezdzdzilem nie pojawiło się nic ale dystans nie byl za długi. Ktoś ma jakiś pomysł czy te dwa błędy mogą odpowiadać za czujnik od hamulca pod pedałem czy wciąż jest to coś związanego z pompą/sterownikiem? A może ten błąd jest odpowiedzialny za coś co od 2 dni powoduje twardnienie pedała hamulca po postoju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Ci o to, że jak wsiadasz do auta po postoju i bez odpalenia auta naciskasz pedał i jest on od razu twardy to oznacza że podciśnienie z serwa zeszło i nie ma wspomagania. Ewentualną usterkę możesz sprawdzić w ten sposób, że jak będziesz miał taką sytuację to trzymaj pedał i odpal auto - zaraz po odpaleniu powinieneś poczuć że 'mięknie' i działać już normalnie. Zgaś silnik i od razu spróbuj nacisnąć pedał - powinieneś być w stanie jeszcze z 2-3 razy go nacisnąć zanim całkowicie stwardnieje. Następnie odpal auto ponownie na kilka sekund żeby znowu wytworzyć podciśnienie, zgaś i zostaw na kilka godzin. Jeżeli po tym czasie pedał od razu będzie twardy to znaczy, że masz nieszczelność albo uwalone serwo. Jeżeli możesz go nacisnąć znowu 1 czy 2 zanim stwardnieje to raczej nie ma się czym przejmować. 

Co do błędów to najlepiej podejrzeć wskazania z czukników na kompie i zobaczyć czy odpowiednio reagują na wciskanie hamulca. Nie znam na pamięć nr bloków ale w serowniku ABS na pewno znajdziesz w którejś grupie pomiarowej. Jeżeli wartości ciśnienia będą się zmieniać adekwatnie do siły, z jaką naciskasz pedał a w stanie spoczynku będą w okolicy zera to czujnik G201 (jest on w pompie ABS) będzie raczej ok a winny tym błędom będzie czujnk od hamulca przy pedale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zamknąć, wymiana sterownika abs, zakodowanie, wymiana czujnika stopu i zdaje się że problem z kontrolkami abs/ESP oraz migającym recznym zniknął - mam nadzieję na dobre ? 

Edit. 

A z twardniejącym pedałem hamulca jak narazie sie nie powtórzyło więc mam nadzieję że jednorazowa akcja 

Edytowane przez Digital566
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...