Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat - problem z temperaturą


kinio130

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

po zakupie samochodu miałem problem z dogrzewaniem pojazdu na postoju i traceniem temperatury podczas jazdy,  więc przy wymianie rozrządu, itp., wymieniłem również termostat główny na OEM. Przy temperaturach powyżej 0 stopni nie było żadnego problemu do wczoraj. Samochód posiada skrzynię MANUAL, temperatura otoczenia -3 stopnie, trasa 24 km, ogrzewanie ustawione wewnątrz na AUTO (bez klimy) na 22 stopnie, 3/4 długości trasy tempomat 100 km/h i na końcu trasy, tj. ok. 20 min, niedogrzany silnik - ok. 80 stopni. Podczas parkowania samochodu temperatura spadła o kolejne 10 stopni. Nie znam się na tyle, ale wydaję mnie się, że czy to benzyna, czy to nawet diesel, po tylu kilometrach powinien złapać temperaturę i ją trzymać przy 2 minutowym manewrowaniu na parkingu. Boję się myśleć, co będzie przy -20 stopniach mrozu? W związku z powyższym proszę o poradę. Wyczytałem, że w układzie chłodzenia stosują drugi termostat - zwany DSG oraz zawór zwrotny. Etka nie wykazuje, że mój model posiada takowy drugi termostat.. Tylko automaty posiadają ten DSG (w sumie po nazwie się domyślam :no4:), a ja tylko mam główny?

Poczytałem forum, ale po oznaczeniu nie mogę znaleźć informacji czy numer katalogowy, który podajecie pasuję również do CAGA.

PS Jeżeli stosowałem nieudolne wyszukanie tematu, to proszę o zamknięcie powielanego przeze mnie problemu. :) Osoby, które przechodziły przez podobną sytuację, proszę o kontakt priv.

Pozdrawiam,

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie dwa termostaty i zawor zwrotny mimo że etka i aso twierdzą że ich nie ma ( wiem z autopsji). Dużo osób pisało że wymiana małego termostatu przy ścianie grodziowej pomaga. Przeczytaj sobie 

 

To napewno Ci pomoze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto