Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 1.8t b6 do 2.0tfsi b7


Martinfifi23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam rozbite a4 b6 z niedawno wyremontowanym silnikiem 1.8t oznaczenie silnika AVJ podciągnięte na 203KM. Moje pytanie brzmi czy  warto kupić a4 b7 z 2.0tfsi za małe pieniądze i próbować przemienić silniki? Co trzeba przerobić? Co dokupić...? Czy warto wogole w taki sposób kombinować? Dlaczego chce 1.8t? Bo myślę że jest dużo trwalszy. A co najważniejsze to dużo jeżdżę i chce mieć LPG. Wiem ze do tfsi tez idzie wsadzić LPG. Ale chyba nie kalkuluje się tankować 10L gazu +3L benzyny.... to już chyba lepiej diesel..... Jestem amatorem. Ale  kiedyś  wsadziłem silnik z passata  b5 1.8t do a4 b5. Mechanicznie bez problemu. Elektrycznie to musiałem przestudiować internet bo inne kostki... I jakieś pół roku temu wsadziłem quattro do mojej b6 która mi gościu skasował..  wiec minimalna wiedzę mam i zdolności manualne  mam.

20211102_054737.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za "małe" pieniądze nie wiem czy znajdziesz zdrową budę bez rdzy i przygód (może anglik, ale koszty większe bo przeróbka lamp itd). Jeśli miałbyś już robić to oddając to w ręce mechanika to jest to ekonomicznie nieopłacalne, robiąc to samemu, przerzucenie samego silnika mechanicznie to nie było by dużym wyzwaniem, ale ogarnięcie wiązki i elektryki aby wszystko działało to wyzwanie (b6 i b7 mają "trochę inną" elektronikę).

Jakby nie było, jest to wykonalne, ale czy ma to sens? Potrzeba mnóstwo czasu i nerwów. Jak dużo jeździsz to nie lepiej poszukać b8 w tdi lub innego samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tass napisał:

Jak dużo jeździsz to nie lepiej poszukać b8 w tdi lub innego samochodu?

+1

Przy tej cenie LPG to w podobnych kosztach kilometra możesz 3.0 TDI jeździć w trasie, o 2.0 TDI nie piszę ale taniej będzie niż 1.8 T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach