Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S-Tronic - osiąga 4700 rpm w trybie D - czy to normalne?


szuwi3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy to normalne, że na biegu 1 i 2 skrzynia w trybie "D" wchodzi na czerwone pole i osiąga ponad 4700rpm? filmik poniżej. W trybie "S" tak wysoko nie kręci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Z filmiku wynika ze dales "gaz do dechy" - wtedy na moje to raczej normalne. Rozumiem ze jak lekko wciskasz gaz, w trybie D przelacza na niskich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, gaz był w podłodze. Po prostu dziwi mnie fakt, że w trybie "D" wchodzi na czerwone pole, a w trybie "S" tego nie robi. Raczej powinno być odwrotnie :).

Dlatego pytam innych użytkowników S-Tronic, czy ich skrzynia też się tak zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wydaje sie ciut dziwne, ale na filmiku nie pokazales pierwszego biegu w trybie S. Sprawdzales to kilkukrotnie na S i na D? Czy ten sam dokladnie odcinek itp?

Postaram sie sprawdzic moze dzis i dam znac jak dokladnie u mnie.

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja - nie do końca było to porównywalne. Zrobiłem identyczną próbę dla "D" i "S" na identycznym odcinku drogi - kręci tak samo - nie ma różnicy w przyspieszeniu. Więc nie wiem po co to "S" jest, skoro nie różni się charakterystyką pracy. Ba, z ciekawości sprawdziłem jeszcze tryb "E" (Efficiency) i również jedzie identycznie :). Oczywiście mowa o wciśnięciu gazu do dechy, bo wiadomo - przy "normalnej" jeździe jest różnica pomiędzy "D" i "S".

Ale pytanie pozostaje aktualne - czy Wam też wchodzą obroty na czerwone pole, tak do 4750rpm? Daj znać jak u ciebie wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki sprawdze.

natomiast uwazam ze tu nie ma co sie dziwic, nawet na E, to wiesz sytuacja w ktorej wciskasz gaz do podlogi to najczesciej sytuacji ze chcesz bardzo dynamicznie przyspieszac, szybko ruszyc itp - chodzi o kwestie bezpieczenstwa, auto wtedy musi gnać do przodu na maxa. Jak sam zauwazyles roznica jest jak operujesz gazem "normalnie" wtedy wlasnie widac ze jest inaczej :)

Jak sprawdze dam oczywiscie znac :)

Oglnie poruszalismy juz temat pracy skrzyni tutaj poczytaj

:)

 

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia dziala Ci ok, mam tak samo - ale pedal musi byc mocno w podloge, bo przy wcisnieciu na 3/4 juz zmienia biegi szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za sprawdzenie. I też dzięki za link do wątku odnośnie Drive Select - dzięki niemu się dowiedziałem, że z poziomu MMI mogę wyłączyć ten tryb żeglowania/ wolnego koła, co z przyjemnością uczyniłem :).

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, szuwi3 napisał:

Dzięki wielkie za sprawdzenie. I też dzięki za link do wątku odnośnie Drive Select - dzięki niemu się dowiedziałem, że z poziomu MMI mogę wyłączyć ten tryb żeglowania/ wolnego koła, co z przyjemnością uczyniłem :).

nie ma problemu :) Ja ogolnie lubie ten tryb zeglowania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2022 o 12:07, szuwi3 napisał:

...dowiedziałem, że z poziomu MMI mogę wyłączyć ten tryb żeglowania/ wolnego koła, co z przyjemnością uczyniłem :).

 

Farciarz ; ) W polifcie niestety nie ma już takiej możliwości.

Przy okazji, potwierdzam przeciąganie biegów. Zupełnie jest to bez sensu, bo skrzynia powinna w takim przypadku pracować w przedziale maksymalnego momentu, który zaczyna się na pewno przy niższych obrotach. A w ogóle to wqrwia mnie ta skrzynia i nie mogę się z nią dogadać. Na D są na niskie obroty, na S za wysokie. Praktycznie jeżdżę na S, bo na D to jest jakieś nieporozumienie. Poza tym to żeglowanie (masakra) i na dodatek wyłączanie silnika podczas żeglowania (jeszcze większa masakra). Nie mogę się doczekać programu i chyba zrobię to jeszcze na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, black70 napisał:

Farciarz ; ) W polifcie niestety nie ma już takiej możliwości.

Przy okazji, potwierdzam przeciąganie biegów. Zupełnie jest to bez sensu, bo skrzynia powinna w takim przypadku pracować w przedziale maksymalnego momentu, który zaczyna się na pewno przy niższych obrotach. A w ogóle to wqrwia mnie ta skrzynia i nie mogę się z nią dogadać. Na D są na niskie obroty, na S za wysokie. Praktycznie jeżdżę na S, bo na D to jest jakieś nieporozumienie. Poza tym to żeglowanie (masakra) i na dodatek wyłączanie silnika podczas żeglowania (jeszcze większa masakra). Nie mogę się doczekać programu i chyba zrobię to jeszcze na gwarancji.

Każdy ma widać inne odczucia. Dla mnie skrzynia działa super. Tryb żeglowania też bardzo sobie chwalę :-):-). Przeciąganie przy wciśnięciu pedału w podłogę uważam za całkiem poprawną reakcje - kwestie bezpieczeństwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...