Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozłączenie akumulatora w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok dziękuję! 

Opublikowano (edytowane)

Więc tak,sprawa wygląda następująco. Na wtyczce mam 7,56 V. Dzięki za schemat,który mi wysłałeś Muskel. (Z elektroniki orlem nie jestem) . Co do przewodu do Sterownik. Jak go mogę sprawdzić? Sam przewód..? Ewentualnie czy jak odepnę Sterownik z wtyczką,to narobię przysłowiowego"Bigosu" i później będzie trzeba jakoś adaptować,zmieniać itp? Co do samej pompy ona mi buczy,słuchać,czuć jak wibruje podczas wykonywania na OBD. Cały czas jest ten Check Engine i błąd wspomniany dużo wcześniej. 

Czytałem gdzieś że trzeba robić adaptacje tej pompy. Hiszpańskie Forum. Tak jak wspomniałem awaria pojawiła się po odpaleniu po myjni... Może było jakieś zwarcie i rzeczywiście trzeba ją jakoś adaptować... Tylko "głośno myślę" ...  Sprawdziłbym ten przewod pompa Sterownik,tylko czy mogę to zrobić? I ewentualnie jak. Pozdrawiam 

Edytowane przez DedykOOOO
Dopisanie informacji
Opublikowano
Godzinę temu, DedykOOOO napisał(a):

Na wtyczce mam 7,56 V

Na którym przewodzie?

Opublikowano

Na dwóch przewodach. Miernik pozycja prad staly ,do 20V  Przewód brazowy Masa i żółto-czerwony 

Opublikowano

Powinieneś mieć między masą a żółto-czerwonyn napięcie takie, jak na bezpieczniku. Nie bierz masy z brązowego przewodu tylko z punktu masy pod maska.

Następnie zmierz między punktem masy pod maska i brązowym na przejście.

Opublikowano (edytowane)

Hej. Rząd ST1, 12 pozycja licząc od dołu,druga od góry nie mam żadnego bezpiecznika... Puste miejsce, jest to możliwe? Może mechanik zrobił mi jakiś "żart" . Ilu amperowy bezpiecznik tam powinien być.  7,5 A patrząc na Twój wysłany schemat. Wysyłam foto 

 

 

EDIT. Znalazłem sobie punkt masowy pod maską i na przewodzie żółto-czerwonym wychodzi 11,47 V 

 

 

cyt. "Następnie zmierz między punktem masy pod maska i brązowym na przejście" , można bardziej po Polsku "łopatologicznie "?

16759549123676291873804969450812.jpg

Edytowane przez DedykOOOO
Opublikowano (edytowane)

Rzeczywiście dziwna sprawa. Ale kolory przewodów naa wtyczce pompy się zgadzają?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Hej. Tak kolory się zgadzają. Przewód do kompa jest koloru bialo-niebieski, nie jak na foto bialo'fioletowy. Znalazłem jeszcze coś takiego jak schemat bezpieczników.  Wszystko fajnie i pasuje nawet do Twojego opisu z umiejscowieniem bezpiecznika Pompy i nie tylko ,ale  od rocznika 2018..

AUTOBEZPIECZNIKI.PL

Schemat skrzynki bezpieczników - Audi A4 i S4 B9/8W. Lata produkcji: 2017, 2018, 2019.

 

Opublikowano

Schematy, które wrzuciłem były do rocznika 2016.

Opublikowano

jesli temat rozwiazałes to napisz o tym , tak działa to forum, jesli nie to zmien baterie w mierniku , spraw rezystancje miedzy pinami pompki :) tyle moge podpowiedzieć

Opublikowano

czaki,problem nie jest jeszcze rozwiązany,nie mam ostatnio czasu,żeby tym się zajmować.. Jeżdżę tak już od paru miesięcy,w między czasie zostały rozwiązanie inne problemy,również na tym forum za co zawsze dziękuję i wyjaśniam mniej więcej. Tak jak wspomniałem nie mam zbytnio czasu ostatnio,zmiana mieszkania,przenlmeldowywanie,przerejestrowywanie itd... Miernik ma nowe baterie,mają może z 2 miesiące. Co do rezystencji,sprawdzę i dam znać. W kwietniu jadę do Polski,wstępnie jestem umówiony u zaufanego mechanika/elektromechanika. Jeżeli sam nie rozwiąże problemu a On tak,wszystko tutaj napiszę "co jak gdzie". Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli 

 

Opublikowano

Witam! Chciałbym się dowiedzieć czy rozwiązałeś problem? Mam ten sam kod błędu w tym samym silniku i nie wiem jak usunąć awarię. Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie po dluzszej przerwie. 

A więc tak, sprawdzilem PIN 35 we wtyczce przy ECU i nie ma zadnego sladu,sprawdziłem miernikiem ciągłosc przwodu ECU-POMPA v188 i sygnal jest, sam prąd dociera do pompy, pompa wibruje przy testach, a na wtyczce jest napięcie 11,90v.
Dla przypomnienia,kupilem wczesniej uzywkę i błąd był ten sam, nie mogę go usunąć.

Zastanawiam się jeszcze czy przy wtyczce nie podpiąć zarówki 50 tki i sprawdzic czy napięcie nie spada.. Jak myślicie? Problem jest z otwartym obiegiem, moze gdzies na masie powinienem jeszcze cos sprawdzic?

 

Edytowane przez DedykOOOO
Opublikowano
W dniu 29.11.2024 o 15:00, DedykOOOO napisał(a):

Witam ponownie po dluzszej przerwie. 

A więc tak, sprawdzilem PIN 35 we wtyczce przy ECU i nie ma zadnego sladu,sprawdziłem miernikiem ciągłosc przwodu ECU-POMPA v188 i sygnal jest, sam prąd dociera do pompy, pompa wibruje przy testach, a na wtyczce jest napięcie 11,90v.
Dla przypomnienia,kupilem wczesniej uzywkę i błąd był ten sam, nie mogę go usunąć.

Zastanawiam się jeszcze czy przy wtyczce nie podpiąć zarówki 50 tki i sprawdzic czy napięcie nie spada.. Jak myślicie? Problem jest z otwartym obiegiem, moze gdzies na masie powinienem jeszcze cos sprawdzic?

 

Podpiąłem  żarówkę 55W h7 na krótko do kostki 3 Pinowej przy pompie. Nie mam zadnych spadków napięcia. Wszystko gra... Chcialbym sprawdzic jeszcze ciągłąść przewodu masowego ale to chyba bez sensu w tym wypadku... Teoretycznie według schematu punkt masowy do ktorego idzie ten przewód z pompy jest na lewej podłóżnicy ale w moim wypadku jest całkiem inazcej. Masa idzie wiążką do podszybia, gdzie jest rozgałęzienie i częśc przewodów idzie do ECU a druga czesc do bezpieczników. Myślicie ze to POMPA w taki razie albo sam ECU?

 

Opublikowano

Możliwe że w takim razie pompa. 

Opublikowano (edytowane)

Naszła mnie jeszcze taka myśl... 

 

No bo tak, jestem prawie ze pewny w 99% ze przewody i wiązka jest cala, sprawdzalem wszystko tak jak opisalem to w poście wyzej ale... Czy jest taka mozliowsc ze włączam pompkę w VCDS aby zrobic test, Ona wibruje, prąd ma działa przez około 5 sekund po czym sie wyłącza na chwilę i znowu zaczyna pracowac więc mechanicznie jest sprawna ale czy moze byc gdzies uszkodzona sama pompka na pinie do ktorego przychodzi sygnał z ECU i dzialac bedzie ale czy w takim razie będzie dawała sygnał do ECU ze działa i ten ją będzie widział... Jest błąd mówiący o otwartym obiegu zasilania ale czy owa usterka w samej pompce jak uszkodzony pin,ewentualnie cos w srodku moze dawac taki rodzaj  błędu...  ;> ?

 

Ewentualnie czy mogę sprawdzić sam pin numer 35 w moim sterowniku czy daje jakis sygnał?
Przypomnę ze od kostki ECU do kostki 3 pinowej mam sygnał, robiłem test ciągłąsci przewodu i tutaj nie mam wątpliwości.

Edytowane przez DedykOOOO
Dodanie Informacji
Opublikowano

Odłącz wtyczkę od pompy, wykonaj scan i sprawdź czy dalej pokazuje błąd pompy 3, czy może innej pompy.

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Odłącz wtyczkę od pompy, wykonaj scan i sprawdź czy dalej pokazuje błąd pompy 3, czy może innej pompy.

Tak zrobilem i wyskakuje mi dodatkowo błąd

 

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-DETA)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 026 AG    HW: 04L 907 309 L
   Component: R4 2.0l TDI   H35 1969  
   Revision: B1H35---    CVN: 121537D0456365ADB866C2AD
   Coding: 0A254032237605083408
   Shop #: WSC 06314 790 00001
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 001006
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AG_001.rod
   VCID: 6FBF1E4007187E92B61-803A
   VINID: 9D196AAAA584A184410C920024CF967050

2 Faults Found:
13865 - Coolant Pump for Intercooler 
           CircuitP023A 00 [00100111] - Open Circuit
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 181168 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

                    Engine RPM: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 43  C
                    Intake air temperature: 27  C
                    Ambient air pressure: 920 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.780 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass at air mass meter 1: 0.0 kg/h
                    EGR temp. sensor 2: B1: raw value: 2222.0  C
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 7.0  C
                    Intake air temperature before throttle valve: calculated: 0.0 K
                    Charge air cooler output: temp. sensor 1: B1: raw value: 37.3  C
                    Heater supp.pump 1 bank 1 charg.air cool.circuit: activat.: 10.00 %
                    Turbocharger 1 charger output: temp. sensor 1: B1: raw value: 27.7  C

28388 - Coolant Pump 3 
          P26F4 00 [00100111] - Electrical Malfunction / Open Circuit
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 181168 km
                    Date: 2024.12.02
                    Time: 16:06:45

                    Engine RPM: 870.00 /min
                    Normed load value: 56.9 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 42  C
                    Intake air temperature: 22  C
                    Ambient air pressure: 920 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.100 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Heater support pump 1 bank 1 second.circuit: activat.: 94.18 %
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 7.0  C
                    Shut-off timer: last engine shut-off time: 13185 s
Log-WAUZZZF4XHA139809-181168km-112572mi.txt

 

Z tym że przy P26F4 00 [00100111] - Electrical Malfunction / Open Circuit czyli jest tam informacja że awaria elektryczna a przy P023A 00 [00100111] - Open Circuit czyli tylko otwarty obwod elektryczny. Ma to jakieś znaczenie ?

Edytowane przez DedykOOOO
Dopisanie informacji
Opublikowano (edytowane)

Czyli pompa 3 to jest inna pompa.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Czyli pompa 3 to jest inna pompa.

 

Kurde to ile mam tych pomp... Jest gówna pompa, ta mała czarna przy bloku i ta trzecia... v188.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...