[B5 TDI] Problem z hamulcami

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam mam taki problem, jak lekko nacisne na hamulec auto normalnie hamuje czuć duże opóźnienie ale moge wcisnąć pedał do podłogi dopiero czuć opór i dopiero wtedy zaczyna blokować koła. Nie raz jest tak że pedał robi sie już twardy w połowie skoku i tez blokuje koła. Na zgaszonym silniku po 2 pompowaniach pedał jest twardy i pompa nie puszcza. Czy to wina pompy ABS :question:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A moze sa zapowietrzone :question:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napewno nie ostatnio nawet wym wężyki ham i cały ukł był odpowietrzony czasem pedał jest twardszy i wcześniej kończy sie skok pedału ham. Wydaje mi sie jakby przepuszczał któryś zaworek w pompie ABS

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jaki duży masz przebieg? może być tak że pompa hamulcowa przepuszcza - uszczelki do wyiany lub ma wżery i po prostu nie robi ciśnienia tylko "mieli" płynem.

    w takim przypadku z reguły efekt by nie wystepował przy gwałtownym naciśnięciu hamulca.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie chce byc zlym doradca ale mialem ten sam problem w fordzie i przyczyna byla wlasnie pompa :audi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak jest silnik zgaszony to twardnieje pedał i nie opada gdyby uszczelki na pompie padły to by lekko opadał pedał

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    niekoniecznie.

    objawy są uszczelkek są różne - rozgrzane będą działac dobrze bo są miękkie - najgorzrej powinno być z rana, o ile to uszczelki.

    i jak już masz wciśnięty pedał hamulca i trzyma to będzie trzymał.

    trudno to opisać uszczelki zaczynają działać przy wzroście ciśnienia bez tego nie są do końca szczelne - mają taki kształt: 'płyn ) strona nacisku'.

    i dociskają się do ścianek pompy przy nacisku na pedał i wzroście ciśnienia.

    z czasem i uszczelki sie wycierają i pompa pewnie choć ona z reguły od płynu hamulcowego wżerów dostaje. w efekcie ty wciskasz a płyn przelatuje za uszczelki zamiast wytwarzać ciśnienie.

    to sa objawy w normalnym układzie.

    nie wiem jaką rolę w a4 gra modulator do abs być może też nieszczelność na jego zaworach da podobny efekt. tylko że ta ewentualność jest chyba jeszcze droższa :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zauważyłem też coś takiego że jak sie zatrzymam na światłach i trzymam ham to pedał mi lekko ucieka ale auto stoi musze cały czas trzymać noge lekko na pedale to nie wpada ale cisnienie w ukł jest

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie bardzo rozumiem ostatniego posta.

    Jak trzymasz hamulec to ci ucieka pedał znaczy leciutko - wolniutko wchodzi w podłoge.

    A jednocześnie piszesz że jak lekko trzymasz to nie wpada.

    Możesz napisac jak to jest?

    Auto na światłach z reguły stoi - hamulce mają zawsze (a szczególnie po 10 alatach jak sa trochu brudne) tarcie same z siebie (gorzej tłoczki odskakują od klocków itp)., więc nawet przy minimalnych tarciu auto sie nie ruszy tak łatwo na światłach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak sie zatrzymam na światłach i tzrymam noge na hamulcu jest oki ale jak zaczne naciskać to pod nie wielką siłą pedał wchodzi lekko w podłoge i jakby ukł był nieszczelny

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmm a jestes pewnien że wycieków nie ma?

    Płynu nie ubywa?

    Choć w tym tempie to już być nie hamował.

    Objaw pasuje na uszczelki w pompie (przy więszym ciśnieniu przy hamowaniu trzymają) na postoju jak lekko i wolno ciśniesz to przepuszczają.

    Ale w A4 jest jeszcze ABS - i tutaj niestety nie pomogę, bo nie wiem czy nieszczelność w tym układzie elektrycznym da taki efekt. Trzeba by spytac kogoś kto się orientuje jak to działa (choć na zdrowy rozum to musi mieć możliwośc zmniejszania ciśnienia w układzie więc to może być i tego wina)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy