Basu Opublikowano 23 Listopada 2022 Opublikowano 23 Listopada 2022 Witam, Pacjent to A4 B8 Avant Quatro 2.0 TDI CGLC i skrzynia S-Tronic DL501 0B5 z 2014r z przebiegiem 260 000 km Skrzynia od 2-3 tygodni zaczęła dziwnie pracować, tj. czasami zdarza się szarpnąć przy ruszaniu po sekwencji startowania z parkingu tj. P - R - D i szarpnięcie po czym dalsza jazda przebiega normalnie, niekiedy na zmianach 1-2 i 2-3 nie jest tak gładko jak kiedyś i zdarza się delikatnie szarpnąć - ale to pewnie kończące się koło dwumasowe też ma na to wpływ. Aby dowiedzieć się czegoś więcej podpiąłem VCDS, zero błędów, pomiary rozszerzone pracy skrzyni i tu przykuły moją uwagę dwie rzeczy. Przy jeździe na 4 biegu ciśnienie na K2 w okolicach 2,8 bara (powinno być powyżej 3.0?) z tendencją wzrostową przy przyspieszaniu, ale zauważyłem, że w odstępach ok 5-10 sekund pojawia się na K1 ciśnienie rzędu 1,5 bara dzieje się tak tylko na 4 biegu, na pozostałych parzystych i nieparzystych ciśnienie na nie pracującym sprzęgle wynosi 0,00 - 0,002 bara. Na 1,3, 5 i 7 biegu ciśnienie na K1 jest w okolicach 3,3 bara z tendencją wzrostową przy przyspieszaniu. Zestaw naprawczy mechatroniki? Dobrze myślę ? Pytanie, które zawory się buntują, a może puściła któraś z uszczelek/oringów. Prośba do Szanownych Kolegów o podpowiedzi, pomoże mi to uniknąć błędnych założeń i pozwoli podjąć decyzję co robić. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
karbonek Opublikowano 15 Lutego 2023 Opublikowano 15 Lutego 2023 (edytowane) U mnie pewnego dnia dość mocno zaczęło szarpać przy ruszaniu, obroty zaczęły falować, zmiany biegów płynne nie były. W skrzyni błąd: 18443 - Clutch 1 P17D6 00 [167] - Pressure too High Wymieniłem mechatronikę i jest już dobrze, ale nie idealnie. Prawdopodobnie sprzęgła mam spalone. Olej był strasznie śmierdzący i czarny, w misce trochę gęstego było. Brak opiłków. Obecnie przy redukcji podczas przyśpieszania potrafi szarpnąć. Jak będziesz wymieniał to bierz z kolorową wiązką (przy złączach widać przewody), szare przewody są ze starszej "podatnej" wersji mechatroniki. U mnie była z szarymi przewodami. Edytowane 15 Lutego 2023 przez karbonek
Basu Opublikowano 8 Marca 2023 Autor Opublikowano 8 Marca 2023 Dzięki za info. Temat nadal nie rozwiązany. Wiem, że jak się zacznie grzebać w skrzyni DSG to najlepiej wymienić wszystko a i tak nie ma 100% pewności, że będzie się jeździło tak jedwabiście jak kiedyś ;) Koledzy dlatego mam pytanie: Czy skrzynię NSA o oznaczeniach 0B5 300 056 D w A4 Avant z 2014r. mogę podmienić na PJU 0B5 301 383 L z A5 z 2017r.? Zdaje sobie sprawę z konieczności przekodowania immo w ASO itd, ale chciałbym uniknąć problemów wynikających z braku kompatybilności sterownika, mechanicznie z tego co się orientowałem są identyczne. Prośba o info. Dziękuję
bLACK_61094 Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Kolego, rozwiązałeś problem z szarpnięciami 1-2 2-3 ?
matekboss Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego W dniu 15.02.2025 o 17:23, bLACK_61094 napisał(a): Kolego, rozwiązałeś problem z szarpnięciami 1-2 2-3 ? Regeneracja mechatroniki plus ewentualna wymiana sprzęgieł gdy sama mechatronika nie pomaga. Zasadniczo sprzęgła uszkadzają się od zużytej mechatroniki.
bLACK_61094 Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca W dniu 24.02.2025 o 13:43, matekboss napisał(a): Regeneracja mechatroniki plus ewentualna wymiana sprzęgieł gdy sama mechatronika nie pomaga. Zasadniczo sprzęgła uszkadzają się od zużytej mechatroniki. Dokładnie jest tak jak mówisz. Zawory się zużywają i nie trzymają ciśnienia. Zaczynają palić sprzęgła. Ogólnie gdyby wymieniać zestaw naprawczy mechatroniki co chociaż 150tyś to te sprzęgła by wytrzymywały bardzo dużo. Ja u siebie wymieniłem teraz zestaw naprawczy przy zmianie oleju. Zmiana ogromna. Gdy się skrzynią rozgrzeje nie czuć żadnych zmian biegów. Na zimnym delikatnie czuć 2-3 ale myślę że dwumas też już pomału ma dość. Na razie będę jeździł i obserwował 😁 A jak przyjdzie czas to zrobię dwumas i zregenuje kosz sprzęgłowy przy okazji. Podsumowując, warto zacząć od zestawu naprawczego nawet jak nie ma błędów w sterowniku. Praca zaworów może mieścić się w tolerancji że błędu nie wyrzuca a niestety zaczyna już szarpać.
matekboss Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca 6 godzin temu, bLACK_61094 napisał(a): Dokładnie jest tak jak mówisz. Zawory się zużywają i nie trzymają ciśnienia. Zaczynają palić sprzęgła. Ogólnie gdyby wymieniać zestaw naprawczy mechatroniki co chociaż 150tyś to te sprzęgła by wytrzymywały bardzo dużo. Ja u siebie wymieniłem teraz zestaw naprawczy przy zmianie oleju. Zmiana ogromna. Gdy się skrzynią rozgrzeje nie czuć żadnych zmian biegów. Na zimnym delikatnie czuć 2-3 ale myślę że dwumas też już pomału ma dość. Na razie będę jeździł i obserwował 😁 A jak przyjdzie czas to zrobię dwumas i zregenuje kosz sprzęgłowy przy okazji. Podsumowując, warto zacząć od zestawu naprawczego nawet jak nie ma błędów w sterowniku. Praca zaworów może mieścić się w tolerancji że błędu nie wyrzuca a niestety zaczyna już szarpać. Ba, powiem więcej, często zawory są poza tolerancją i to rzędu 0.5- 1 bar i sterownik nie widzi problemu aż przypali sprzęgła na tyle że dochodzi do uślizgu i wtedy wywala błąd ale uślizgu sprzęgła a nie samego zużytego zaworu co uważam że jest absurdem, albo dochodzi do elektrycznego uszkodzenia no i wtedy nie mamy którychś biegów. Zostaje diagnostyka podczas jazdy i porównywanie z tabelką ciśnień dla danej skrzyni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się