Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Regeneracja wału napędowego w quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .. mam takie pytanie zna ktos parametry i wymiary krzyżaków na wale napędowym w B5 Avant Quattro silnik 1,9 TDI 110 KM.. manual. czy wogóle dostanie sie same krzyżaki czy mozna jakies uniwersalki dobrac na wymiar?

Opublikowano

Witam

Wał kardana jest jedną integralną częścia - nie da sie tam chyba wymienić samych krzyżaków.

_________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Panowie może któryś zapoda rysunek z etki tego napędu, wtedy można by zobaczyć co tam się da wymienić.

Opublikowano

Witam

Panowie może któryś zapoda rysunek z etki tego napędu, wtedy można by zobaczyć co tam się da wymienić.

Proszę bardzo :)

wal_kardana.jpg

"Normalnie" nic w nim nie wymienisz, no chyba że cały :polew:

___________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Tposejdon, widzę że w Twoim przypadku jest jedna podpora z łożyskiem. Trzeba to łożysko sprawdzić czy to jego nie słychać.

Gdzieś na forum jest opis jak sprawdzić czy wał kardana jest dobry. Poszukam to go zapodam.

----------------------------------------------------

znalazłem to:

Jak wibruje/huczy na 4/5 tak przy ok 100km/h to podpora wału.

Tylne przeguby lub zęby na półosiach się wyrabiają. Tych przegubów się nigdy nie wymienia i po dużym przebiegu się poprostu wyrabiają.

Wał podczas jakiejkolwiek wymiany np. przegubów krzyżakowych należy składać dokładnie tak samo gdyż wał jest wyważany i może tu jest błąd ktoś źle złożył wał i wał ma bicie.

ten wątek jest interesujący: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t6931.0.html;highlight=quattro

poza tym tutaj Norbi pisze że wymieniał podporę wału (która jest podobno nierozbieralna) http://www.a4-klub.pl/smf/b5_abc_dziwne_zachowanie_quattro-t41273.0.html;msg471784#msg471784

A w ogóle to trzeba obsłuchać to Twoje auto od spodu jak będzie na 5 biegu. Wtedy powinno być słychać gdzie mu dolega.

Najpierw dokładna diagnoza a później wymiana. Jak coś to pomogę.

Opublikowano

Dzieki panowie.. Doman13 no własni etez tą podpore podejżewam az tego co wiem to ją sie cała wymienia bo awet na allegro jest do kupienia bez problemów także jest robieralne... trzeba to dobrze zbadac tylk jak zwykle problem czasu i miejsca bo garaż mam zawalony tak ze sie taczką narazie nie wiedzie a co dopiero autkiem.. jak cos wymyśłe gdzie tu wjechac to sie zabiore za to.. puki co musze to rozbadac od strony teoretycznej.

Opublikowano

najprościej Ci będzie podjechać do mechaniora na podnośnik i niech on zdiagnozuje co się tam tłucze.

Opublikowano

No własnie tylko trzeba by takiego co sie zna na rzeczy co jest obeznany w Quattro

Opublikowano

Witam,

Wał jest w pełni rozbieralny i naprawialny, co prawda producent nie oferuje czesci zamiennych ale sa one do dostania na rynku,

łozysko podpory to koszt ok 30zł, troche zabawy i po krzyku- przerabiałem temat u siebie,

pozdrawiam

Opublikowano

Podpora podchodzi od Forda Transita są 2 rodzaje ale nie pamiętam która, różnią sie średnicą łożyska ale chyba ta co 32 mm ...

Opublikowano

Witam panowie....

toche puzno ale dolacze sie do tematu gdyz w mojej niuni ostatnio zauwazylem podczas ruszania delikatny "luz"dzis wszedlem pod auto i zauwazylem ze jest ok 5 milimetrow luzu na wale ....

jednak nie wiem czy nie ma wogole luzu miedzy walem i skarzynia oraz walem i dyfrem????

moze moglibyscie mi pomoc???

dzieki za wszelkie sugestie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...