Skocz do zawartości
IGNOROWANY

błąd 5940 i 5924 klapy spalin po pomiarze sprawności akumulatora


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Tomnik,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A4 2.0 TDI quattro 190 KM S-tronic CNHA

Witam.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy pomiar sprawności akmulatora może mieć coś wspólnego z tymi błędami ponieważ po pomiarze przejechałem może s 5 km i wywaliło mi takie błędy. (tryb serwisowy się włączył) To moje pierwsze A4 z dpf i nie mam pojęcia co oznaczają . I co dalej robić?.

Będę wdzięczny za sugestie.

 

 

roda,08,Luty,2023,18:12:36:05448

Wersja VCDS: AKP 22.10.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl

                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 021 BM    HW: 04L 907 309 
  Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC   H23 8508
           Kodowanie: 1225401A245601080000
           Kod serwisu: WSC 06208 000 00000
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021BM 002008 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20TDI01104L906021BG_002.rod
                      VCID: 71BFD8BF31284E0314C-8024
2 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:

5940 - Klapa spalin 
          P0475 00 [101] - usterka elektryczna
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamrożona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Czêstoœæ błêdu: 1
                    Przebieg: 202718 km
                    Data: 2023.02.08
                    Czas: 17:47:21

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1152.00 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 34 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 86 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 43 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 14.560 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Wyjœcie filtra cz¹stek sta³ych: czujnik temperatury 1 rz¹d 1: wartoœæ nieprzetworzona: 189.6 °C
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wartoœæ wymagana: 0.00 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wart.rzecz.: 72.68 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - offset zamk.: -1.88 %
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 41
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 55
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - nap.nieprz.: 1661.6 mV

5924 - Zawór 1 steruj¹cy ciœnieniem spalin 
          P048A 00 [032] - zablokowany w pozycji zamkniêtej
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 2
                    Przebieg: 202718 km
                    Data: 2023.02.08
                    Czas: 17:47:11

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1255.00 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 72.2 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 49 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 86 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 53 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 14.500 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Wyjœcie filtra cz¹stek sta³ych: czujnik temperatury 1 rz¹d 1: wartoœæ nieprzetworzona: 190.2 °C
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wartoœæ wymagana: 58.57 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wart.rzecz.: 72.68 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - offset zamk.: -1.88 %
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 8
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 55
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - nap.nieprz.: 1661.6 mV


Kody gotowoœci: 0 0 0 0 0 

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, ssmarcin napisał(a):

Czy ktoś może mi powiedzieć czy pomiar sprawności akmulatora może mieć coś wspólnego z tymi błędami

Nie, nie ma.

 

 

Tu materiał video z angielskim ze specyficznym akcentem audio ;), obrazujący z czym masz do czynienia :

 

 

Wykonaj,  jeśli to możliwe(nie mam wiedzy), test tzw. wykonawczy(np.VCDS) działania tego podzespołu. 

W czasie wykonywania testu proponowałbym przyjrzeć się działaniu zaworu. 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

OK jutro wykonam test  mam kanał to nie będzie problemu z obserwacją zaworu . Mam rozumieć że jak podczas testu zawór nie będzie  pracował to jest padnięty ?

Opublikowano (edytowane)

Do takiej ostatecznej diagnozy potrzebna jest jeszcze informacja, czy do elektryki zaworu dochodzi impuls, którym ECU nim steruje...

Ten pierwszy błąd sugeruje, że takie impulsy ECU wysyła (zasila zawór) ale należałoby to zweryfikować. Co też autor materiału video, sprawdza. 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Czyli coś tam jednak z filmu wyniosłem. Bo przed zakupem nowej też wolałbym się upewnić czy to nie wina ecu ale zawsze w pierwszej kolejności chyba jest wiązka.

Dzięki za obraz sytuacji ,przynajmniej wiem gdzie i czego szukać.

Opublikowano (edytowane)

Przeczytaj (tłumacz Google) to - forum Ross-tech, (nie wiedzieć czemu nie mogę wkleić linka) :

"Więc mam audi A5 z usterką poniżej, zawór ciśnieniowy wydechu utknął w pozycji otwartej, co zakłada, że jest to zawór w rurze wydechowej. 
krótka historia, auto przyjechało z usterką, mechaniczna strona zaworu sprawdzona ok, przesunięta tak jak powinna oddzielić od silnika, okablowanie sprawdzone 
Założony nowy oryginalny zawór... 
usterka poszła, przetestowany na drodze i on usterka nie powróciła 

kilka dni później klient przywiózł samochód z powrotem, ta sama usterka i właśnie tam ją otrzymałem. 

Wykonałem więc podstawowe ustawienia zaworu, jak opisano na tym forum, ale bezskutecznie, usterka znika, ale po chwili powraca. 

Wydaje się, że nie ma żadnych problemów z wydajnością samochodu, tylko świeci się kontrolka silnika

Wszelkie wskazówki, porady, wskazówki bardzo mile widziane .... pogoda, gdy robię podstawowe ustawienia nieprawidłowo lub czy nowa część wymaga kodowania, przypuszczam, że nie "

 

Daje do myślenia...

Sprawdź poprawność przesuwu klapy zaworu  zamontowanej bezpośrednio  na rurze wydechowej.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Wykonałem test jest tam opcja klapa spalin ale klapa ani drgnie ręcznie chodzi bez problemu .

Aby sprawdzić czy do wtyczki przychodzą jakieś napięcia chcę wpiąć multimetr ale nie jestem czy dobrze myślę i czy nić nie popsuję , myślę o podłączeniu się do masy i do każdego pina.

Opublikowano (edytowane)

Zauważ, że usterka, która została szczęśliwie zdiagnozowana (materiał video) zlokalizowana była w wiązce przewodów zaworu. I z tego, co zdążyłem zrozumieć (angielski z twardym szkockim(?) akcentem) wystąpiła w miejscu, w którym wiązka przebiega przy podzespołach systemu Adblue. I coś mi się wydaje, że jest to tzw. newralgiczny punkt w tych autach.

Przed zakupem nowego podzespołu sterującego zaworem, koniecznie przyjrzałbym się temu miejscu. 

Konieczne zdaj relację po zakończonej szczęśliwie (mam nadzieję) batalii.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Zamówiłem na allegro zawór za 80 pln jutro ma być (podobno ma przejechane 16 km ) można tyle poświęcić jak nie zadziała zacznę się martwić wiązkę przy ad blue sobie przejrzę .

P.S.  W ASO VW w Tychach zawołali 900 pln bez rabatów.

Opublikowano

Po zamontowaniu "nowego zaworu" sytuacja się nie zmieniła dalej wywala błędy.

Gdy je skasuję ,na samym zapłonie bo na włączonym silniku się nie da ,po przejechaniu 20 km zapala się check engine . Moc jest nawet wczoraj dpf się wypalał .

Chyba się poddaję zna może ktoś dobrego elektryka w okolicach śląska ?

 

 

5940 - Klapa spalin 
          P0475 00 [237] - usterka elektryczna
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 1
                    Przebieg: 202795 km
                    Data: 2023.02.11
                    Czas: 18:24:50

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 830.50 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 43.1 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 19 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 19 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 13.320 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Wyjœcie filtra cz¹stek sta³ych: czujnik temperatury 1 rz¹d 1: wartoœæ nieprzetworzona: 17.8 °C
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wartoœæ wymagana: 0.00 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wart.rzecz.: 19.86 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - offset zamk.: -1.88 %
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 25
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 55
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - nap.nieprz.: 3406.4 mV

5923 - Zawór 1 steruj¹cy ciœnieniem spalin 
          P047F 00 [172] - zablokowany w pozycji otwartej
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
             Ramka zamro¿ona:
                    Stan b³êdu: 00000001
                    Priorytet b³êdu: 2
                    Czêstoœæ b³êdu: 4
                    Przebieg: 202795 km
                    Data: 2023.02.11
                    Czas: 18:24:38

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 833.00 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 54.9 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 20 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 19 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 12.840 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Wyjœcie filtra cz¹stek sta³ych: czujnik temperatury 1 rz¹d 1: wartoœæ nieprzetworzona: 17.3 °C
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wartoœæ wymagana: 89.21 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - wart.rzecz.: 19.86 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - offset zamk.: -1.88 %
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 0
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 12
                    Nastawnik klapy spalin 1 rz¹d 1: status kontroli-Bits 0-7: 55
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o po³o¿. - nap.nieprz.: 34                                                       

 

Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to będę wdzięczny.

Opublikowano

Sprawdziłeś wiązkę, w której została zdiagnozowana usterka w materiale video ? Pisałem już, że to właśnie wydaje się newralgicznym punktem, i tu będzie dochodzić do awarii w tych autach. 

 

 

Opublikowano

Nie. Mam zamiar zrobić to w sobotę bo w tygodniu nie miałem czasu . Nie wiem tylko czy ten koleś  filmu mierzył wszystkie piny do masy ? ,tak mi się wydaję. Poza tym  żeby dostać się do ECU silnika muszę wymontować zbiornik na płyn do spryskiwaczy bo ta A5 to anglik był z tego co zauważyłem.

Obawiam się też  ,że jak wyjmę wtyczkę ze sterownika to wysypie mi błędów.

Opublikowano

I na razie nic wiązka O.K.

Opublikowano

Jestem po wizycie u elektryka problem rozwiązany  miałeś nosa Tomnik uszkodzona wiązka ale dopiero pod obciążeniem przewód pokazywał przerwę i nie przy sterowniku tylko w bagażniku po lewej stronie tam ta wiązka zasuwa a później progiem do ECU.

Dzięki za zaangażowanie. Usługa 400pln z adaptacją , ale jestem zadowolony , profesjonalne podejście w 4 godz. auto do odbioru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...