Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd i łańcuszek 2.0T FSI BWE


karol3390

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc! 
Zamierzam dac furke na wymiane rozrządu i lancuszka wiec mam pare pytań ?

1. Jakie części / komplety wybrać? 
2. Są jakieś zestawy warte uwagi, czy lepiej kupić wszystko osobno?
3. Jakie firmy najlepiej wybrać? 
4. Jaka pompa wody?
5. W zestawach z lancuszkiem jest bodjajrze fazator? (taka rolka z zebatka) czy tez od razu wymieniac, czy nie ma potrzeby?


Bylbym wdzieczny za pomoc :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak masz kasę to oryginały 

5.Zas jeżeli chodzi o fazator to oddzielnie. 

Ja montowałem dekiel, łańcuch plus fazator w oryginale bo przynajmniej wiem co mam. 

Pompę wody możesz hepu, a zestaw paska i rolek np. Conti. Jeszcze jedno jak ci się łańcuch nie odzywa to zostaw no chyba, że chcesz dłużej pośmigać i nie wiesz czy było robione to ja bym zmieniał. I jeszcze jedno sprawdziłbym szklankę z pompy paliwowej jak już planujesz zmiany. 

Edytowane przez marcinps
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karol3390

 

1/2/3. Łańcuch i napinacz z oryginału, rozrząd przód Ina.

4. Pompa wody Hepu z metalowym wirnikiem.

5. Wariatora nie ma co ruszać jeśli nic się do tej pory nie działo, nie ma nadmiernego luzu, zęby są okej i nie jest nadmiernie wytarty w kanale od pierścieni. A jeśli już musisz to albo bardzo drogi ale pewny oryginał albo spokojnie wystarczający i działający równie dobrze Hepu lub Ina. 

+

Dodatkowo warto od razu wymienić pierścienie wariatora na ori lub Mehenkerowe. 

Zawór N205 też byłoby spoko dać jeśli od nowości nie był zmieniany bo oryginał nie jest drogi.

Obowiązkowo szklanka hpfp też z oryginału najlepiej.

Śruba wariatora tylko oryginał.

 

Ogarnij sobie do tej roboty dobrego mechanika bo mało jest miejsca przy grodzi we wzdłużnym, nie to co w poprzecznych, gdzie wywala się akumulator i jest lotnisko do manewrowania. Do wymiany napinacza z łańcuszkiem trzeba odkręcić wariator, a dokładniej śrubę mocującą wariator, do której to potrzeba klucz Ribe M10. Jak ktoś to będzie próbował odkręcić zwykłym spline, czy innym torxem to wyr*cha śrubę bo momentu tam jest sporo potrzebne do przyłożenia i pozostanie tylko demontaż całości łoża z wałkami i walka w imadle i marne szanse, że uda się wtedy uratować wariator. Śruba tak czy inaczej musowo nowa i tylko z oryginału. Śruby pokrywy dokręcać odpowiednim momentem bo tam jest aluminium i gwint można łatwo przeciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2023 o 19:39, afroo. napisał(a):

@karol3390

 

1/2/3. Łańcuch i napinacz z oryginału, rozrząd przód Ina.

4. Pompa wody Hepu z metalowym wirnikiem.

5. Wariatora nie ma co ruszać jeśli nic się do tej pory nie działo, nie ma nadmiernego luzu, zęby są okej i nie jest nadmiernie wytarty w kanale od pierścieni. A jeśli już musisz to albo bardzo drogi ale pewny oryginał albo spokojnie wystarczający i działający równie dobrze Hepu lub Ina. 

+

Dodatkowo warto od razu wymienić pierścienie wariatora na ori lub Mehenkerowe. 

Zawór N205 też byłoby spoko dać jeśli od nowości nie był zmieniany bo oryginał nie jest drogi.

Obowiązkowo szklanka hpfp też z oryginału najlepiej.

Śruba wariatora tylko oryginał.

 

Ogarnij sobie do tej roboty dobrego mechanika bo mało jest miejsca przy grodzi we wzdłużnym, nie to co w poprzecznych, gdzie wywala się akumulator i jest lotnisko do manewrowania. Do wymiany napinacza z łańcuszkiem trzeba odkręcić wariator, a dokładniej śrubę mocującą wariator, do której to potrzeba klucz Ribe M10. Jak ktoś to będzie próbował odkręcić zwykłym spline, czy innym torxem to wyr*cha śrubę bo momentu tam jest sporo potrzebne do przyłożenia i pozostanie tylko demontaż całości łoża z wałkami i walka w imadle i marne szanse, że uda się wtedy uratować wariator. Śruba tak czy inaczej musowo nowa i tylko z oryginału. Śruby pokrywy dokręcać odpowiednim momentem bo tam jest aluminium i gwint można łatwo przeciągnąć.

Dzieki za wyczerpujace informacje!

Silnik 2.0T FSI BWE
Czy mialbys gdzies pod reka numer tego zaworu N205? 
Nie moge go nigdzie znalezc.

Szklanka hpfp jakiej firmy? 06D109309C czy to ta z tym NR?
O tej srubie mowisz? 06D 109 281 D 

 

jakies dodatkowe sruby sa jeszcze potrzebne ? badz cos jeszcze przy okazji do zrobienia?

Edytowane przez karol3390
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, karol3390 napisał(a):

Czy mialbys gdzies pod reka numer tego zaworu N205? 

06F109257C

26 minut temu, karol3390 napisał(a):

O tej srubie mowisz? 06D 109 281 D 

06D109281D

26 minut temu, karol3390 napisał(a):

Szklanka hpfp jakiej firmy? 06D109309C czy to ta z tym NR?

06D109309C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...