Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sensor ogrzewania czujnika 1 NOx oraz kondycja dpf


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam postanowiłem przeskanować  swoje auto w kierunku błędów . Wyskoczyło kilka błedów o których kolega @Muskel1 mi tłumaczył ale mój temat został usunięty zanim się uporałem z usunięciem .  Wiem że mam problem z tym czujnikiem nox który jest dosyć kosztowny i chciałbym się zapytać czy jestem w stanie sam zdiagnozować co w nim mogło się uszkodzić ewentualnie spróbować zobaczyć czy może problem tkwi w jakiejś pierdółce ? Drugie pytanie czy ten czujnik może w przyszłości wpłynąć na pogorszenie albo uszkodzenie auta  i czy ma wpływ na DPF ? Trzecie pytanie czy te wartości w dpf są ok czy warto się przyjrzeć ewentualnie spróbować użyć jakiegoś preparatu bądź włączyć procedurę wypalania przez VCDS ? Proszę o sprawdzenie i diagnostykę w załączniku Logi z przed chwili z VCDS

 

21:07:06
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 13.07 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 0.61 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 466.4 km
  IDE05883   Statystyka filtra cząstek stałych: czas trwania regeneracji 0 s
  IDE05901   Statystyka filtra cząstek stałych: przebieg w cyklu zapełnienia 448 km
  IDE06059   filtr cząstek stałych: masa popiołu olejowego 73.6185484 g
  IDE06060   Granica zapełnienia: masa popiołu: filtr cząstek stałych 80.000 g
  IDE07744   Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw. 12 hPa
  IDE07745   Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.adaptacji 13 hPa
 

 

Niestety nie udało mi się znaleźć wartości popiołu w oleju 

21.08.23 audi.txt audi.TXT

Opublikowano

Czujnik NOx do wymiany, nic tam nie sprawdzisz.

21 minut temu, Dambi49 napisał(a):

Drugie pytanie czy ten czujnik może w przyszłości wpłynąć na pogorszenie albo uszkodzenie auta  i czy ma wpływ na DPF ?

Uszkodzony czujnik NOx ma w każdym razie wpływ na system oczyszczania spalin (czyli wtryskiwanie AdBlue). Czy może wpływać na zakłócenie prawidłowego regenerowania dpf Ci ze 100% pewnością nie powiem ale całkiem możliwe.

24 minuty temu, Dambi49 napisał(a):

Trzecie pytanie czy te wartości w dpf są ok czy warto się przyjrzeć ewentualnie spróbować użyć jakiegoś preparatu bądź włączyć procedurę wypalania przez VCDS ? Proszę o sprawdzenie i diagnostykę w załączniku Logi z przed chwili z VCDS

Masz 73.6 g popiołu. Max. wartość popiołu jest dla tego silnika 80g, po jej osiągnięciu dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. 

Wartość różnicy ciśnienień rzędu 12-13 hPa jest też już podwyższona, co wskazuje na to, że filtr jest już prawie zapełniony.

Nie stosuje się żadnych preparatów chemicznych do czyszczenia dpfów, bo tym sprawisz tylko, że po takim zabiegu dpf będzie nadawał się tylko na śmietnik.

Dpf należy wymontować i oddać do firmy zajmującej się profesjonalnym czyszczeniem dpfów.

Po drugie w czasie regeneracji serwisowej wypala się tylko nadmiar sadzy na popiół, a nie popiół.

Popiół jest pozostałością wypalonej sadzy i można/należy go usunąć tylko  mechanicznie. 

Dziwi mnie tylko wskazanie masy sadzy zmierzonej, która u Ciebie od ostatniej regeneracji (przed 466,6 km) wynosi tylko 0.61g. Powinna być ona znacznie niższa niż wartość obliczona ale nie aż tak.

 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...