Dambi49 Posted August 21, 2023 Posted August 21, 2023 Witam postanowiłem przeskanować swoje auto w kierunku błędów . Wyskoczyło kilka błedów o których kolega @Muskel1 mi tłumaczył ale mój temat został usunięty zanim się uporałem z usunięciem . Wiem że mam problem z tym czujnikiem nox który jest dosyć kosztowny i chciałbym się zapytać czy jestem w stanie sam zdiagnozować co w nim mogło się uszkodzić ewentualnie spróbować zobaczyć czy może problem tkwi w jakiejś pierdółce ? Drugie pytanie czy ten czujnik może w przyszłości wpłynąć na pogorszenie albo uszkodzenie auta i czy ma wpływ na DPF ? Trzecie pytanie czy te wartości w dpf są ok czy warto się przyjrzeć ewentualnie spróbować użyć jakiegoś preparatu bądź włączyć procedurę wypalania przez VCDS ? Proszę o sprawdzenie i diagnostykę w załączniku Logi z przed chwili z VCDS 21:07:06 IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 13.07 g IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 0.61 g IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 466.4 km IDE05883 Statystyka filtra cząstek stałych: czas trwania regeneracji 0 s IDE05901 Statystyka filtra cząstek stałych: przebieg w cyklu zapełnienia 448 km IDE06059 filtr cząstek stałych: masa popiołu olejowego 73.6185484 g IDE06060 Granica zapełnienia: masa popiołu: filtr cząstek stałych 80.000 g IDE07744 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw. 12 hPa IDE07745 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.adaptacji 13 hPa Niestety nie udało mi się znaleźć wartości popiołu w oleju 21.08.23 audi.txt audi.TXT
Muskel1 Posted August 21, 2023 Posted August 21, 2023 Czujnik NOx do wymiany, nic tam nie sprawdzisz. 21 minut temu, Dambi49 napisał(a): Drugie pytanie czy ten czujnik może w przyszłości wpłynąć na pogorszenie albo uszkodzenie auta i czy ma wpływ na DPF ? Uszkodzony czujnik NOx ma w każdym razie wpływ na system oczyszczania spalin (czyli wtryskiwanie AdBlue). Czy może wpływać na zakłócenie prawidłowego regenerowania dpf Ci ze 100% pewnością nie powiem ale całkiem możliwe. 24 minuty temu, Dambi49 napisał(a): Trzecie pytanie czy te wartości w dpf są ok czy warto się przyjrzeć ewentualnie spróbować użyć jakiegoś preparatu bądź włączyć procedurę wypalania przez VCDS ? Proszę o sprawdzenie i diagnostykę w załączniku Logi z przed chwili z VCDS Masz 73.6 g popiołu. Max. wartość popiołu jest dla tego silnika 80g, po jej osiągnięciu dpf nadaje się do wymiany/czyszczenia. Wartość różnicy ciśnienień rzędu 12-13 hPa jest też już podwyższona, co wskazuje na to, że filtr jest już prawie zapełniony. Nie stosuje się żadnych preparatów chemicznych do czyszczenia dpfów, bo tym sprawisz tylko, że po takim zabiegu dpf będzie nadawał się tylko na śmietnik. Dpf należy wymontować i oddać do firmy zajmującej się profesjonalnym czyszczeniem dpfów. Po drugie w czasie regeneracji serwisowej wypala się tylko nadmiar sadzy na popiół, a nie popiół. Popiół jest pozostałością wypalonej sadzy i można/należy go usunąć tylko mechanicznie. Dziwi mnie tylko wskazanie masy sadzy zmierzonej, która u Ciebie od ostatniej regeneracji (przed 466,6 km) wynosi tylko 0.61g. Powinna być ona znacznie niższa niż wartość obliczona ale nie aż tak. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now