Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AEB - Logi po wymianie turbosprężarki (spadek mocy) w A4 B5 1.8T AEB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Prośba o analizę logów. 

Jeśli potrzebne są inne - proszę o wskazówki jakie grupy.

 

Cała sytuacja dotyczy buta w podłodze, przy spokojnej jeździe nie było problemów.

Pacjent miał zajechane turbo (WG dzwonił, luzy na wirniku, ponadto brała olej), objawiało się to tym ze doładowanie albo było, albo nie, ale jak akurat było to rwał do przodu ostro. Przy gwałtownym dodaniu gazu dusił się na ułamek sekundy i albo wystrzeliwywał do przodu (od ok. 3000 rpm), albo mulił (w zależności od humoru turbo). Warto dodać że nawet jak mulił, to powyzej 4000 rpm zawsze dostawał kopa az do końca. Silnik nigdy błędów nie pokazywał.

 

Dodatkowy kontekst:

- Na początku jak go kupiłem było parę nieszczelności w układzie podciśnienia, ale z czasem zostały wyeliminowane (tak myślę po okresowych kotrolach korekt krótko i długo terminowych).

- wymieniłem DV (na oryginalny, stary wogóle nie trzymał)

- wymieniłen N75 na Pierburga (profilaktycznie)

- większość przewodów podciśnienia na silikony od FMIC

- sprzęgło z dwumasą

- nie mam wyprowadzonego manometru do pomiaru ciśnienia doładowania

 

Problem właściwy:

Po jakimś czasie jeżdżenia jak wyżej, przyszedł czas na wymianę turbo. Wymieniłem je na nowe, oryginalne (przy okazji wymieniono również świece).

No i auto straciło wigor.

Nie dusi się już i (poza delikatnym poszarpywaniem miedzy ok 2000 a 3500 rpm na gazie w podłodze) jeździ dużo płynniej niż przed wymianą, ale nie ma już mowy o wbijaniu pleców w fotel. Ponadto ewidentnie słabnie powyżej 4000rpm, subiektywne wrażenie jest takie (poza 1. biegiem) że trudno mu się wkręcić na obroty pod koniec (tego nie było wcześniej). Przepływka pokazuje mniej niż przed wymianą turbo.


stare logi:

LOG.TUNEZILLA.COM

aktualne logi:

LOG.TUNEZILLA.COM

LOG-01-002-004-025_2proba.CSV

LOG-01-002-013-przep2.CSV

Edytowane przez borsuk_AEB
Opublikowano (edytowane)

Hej, zanim przejdziemy dalej, właśnie znalazłem sporą nieszczelność zaraz za przepływką. Pod obciążeniem zasysa jak wściekłe, czy to moze odpowiadać za spadek mocy?

 

A przy okazji, podpowie ktoś gdzie taki wężyk kupić, ewentualnie jaką on ma średnicę?

WhatsApp Image 2023-11-23 at 12.36.11.jpeg

 

Witam po przerwie,

 

Nieszczelność usunięta. Auto jedzie, zwłaszcza od 4000 rpm w górę (czego nie było przed usunięciem nieszczelności).

Prośba o ocenę zachowania N75 (Charge pressure (%)) w konteście załączonych logów.

 

Pozostały 2 kwestie, jedna ciekawi, druga niepokoi:

 

1. Po wymianie turbo, przeplyw max to ok. 153 g/s, na starej potrafilo dojść do ok. 170 g/s, natomiast zakładam że to nie było normalne. Mogło np. wynikać z faktu że sfatygowane turbo nie było wogole sterowanle (poza luzami wirnika, wiemy też że gruszka i sam WG nie pracowały właściwie) tylko jak już dmuchało to max, bez żadnej kontroli, aż do odcinki - dajcie znać czy takie tłumaczenie ma sens.

 

2. Czy na wykresie widać spalanie stukowe między 2000 a 3500 rpm?

Jeśli tak to z czego może wynikać i jak mogę zdiagnozować przyczynę?

 

Silnik AEB, M3.8.2, na lince, nie mam aktywnej grupy 115 i innych obecnych w silnikach DBW.

to są moje grupy:

https://log.tunezilla.com/groups?partNumber=8D0 907 557 T

 

Co do stukowego, to poza grupą 024 dostępne są również 13, 14 i 15 (które zloguje jeśli jest potrzeba).

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Uprzejma prośba o ocenę i ewentualne wskazówki :)

 

LOG-01-002-025-024.CSV

Edytowane przez borsuk_AEB
Opublikowano
1 godzinę temu, borsuk_AEB napisał(a):

Po wymianie turbo, przeplyw max to ok. 153 g/s, na starej potrafilo dojść do ok. 170 g/s,

Seria powinna pokazywać max 125 przepływu. Wklej po ludzku te logi

Opublikowano
W dniu 6.01.2024 o 10:34, przem8 napisał(a):

Seria powinna pokazywać max 125 przepływu. Wklej po ludzku te logi

 

Siema, dzięki za odpowiedź.

 

Auto może być po programie (ale nie hamowałem go jeszcze więc subiektywnie gdybam po tym jak przyspiesza).

 

Nie wiem jak "wkleić po ludzku" - wytłumacz proszę to tak zrobię.

(na tunezilla są ładne wykresy, gdzie można włączać i wyłączać poszczegolne grupy, pod spodem są wartości numeryczne, jak dla mnie ciężko o bardziej czytelną formę).

 

Obecny przeplyw powietrza nie wydaje się być problemem.

Zastanawia mnie fakt występowania niezerowych wartości opóźnienia zapłonu i ogólnego 'załamania' krzywych kąta wyprzedzenia zapłonu i sterowania N75 między 2000 a 3500 rpm.

Nie wiem jak je interpretować.

 

 

To może zapytam inaczej - które grupy zlogować z AEB i jak je tutaj przedstawić żeby mogły być przenalizowane?

Nie znalazłam wytycznych na forum, prośba o wskazówki.

Opublikowano

W dziale diagnostyka jest podwieszony temat o logach w 1.8t i tam wszystko znajdziesz.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...