Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pali się bezpiecznik pod maską w A4 B8 2.0TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Tomnik,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze swoim samochodem Audi a4 b8 2 TDI CR kod silnika CJCA. 

W drodze powrotnej do domu zapaliła mi się kontrolka świec żarowych, samochód stracił moc i miał problem z odpalaniem, odpalał po jakiś 30 sekundach kręcenia. 

Znajomy srawdził mi błędy vcds, które skierowały mnie na skrzynke bezpieczników pod maską przy sterowniku silnika.

I faktycznie spalony był bezpiecznik nr 16 15A. Niestety jego wymiana nie przynosiła rezultatów, gdyż po odpaleniu silnika dalej się przepalał.

Sprawdziłem na schemacie za co ten bezpiecznik jest odpowiedzialny i metodą prób i błędów odłączałem po kolei przekaźniki do których z danego bezpiecznika szło napięcie.

Na chwile obecną znalazłem, że po wyjęciu jednego przekaźnika, który jest sprawny, bezpiecznik jest cały, samochód normalnie odpala i ma moc.

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć dokładnie za co on odpowiada w moim samochdzie, gdyż na schematach jest tam miejsce na duży przekaźnik kwadratowy opisany jako E, a w moim samochodzie w tym miejscu znajduje się miejsce na 2 mniejsze, z czego założony jest tylko jeden po prawej stronie patrząc od przodu samochodu. Przekaźnik ten ma numer 646.

Czy, któryś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem, lub jest w stanie określić co załącza ten przekaźnik?

Na pewno pomoże mi to szybciej zdiagnozować usterkę niż, wykręcać całą skrzynkę i szukać po przewodzie.

Z góry dzięki.

Opublikowano
11 minut temu, Wrobel2 napisał(a):

Znajomy srawdził mi błędy vcds

Poprosimy o te błędy.

A najlepiej cały auto-scan w formie pliku tekstowego.

15 minut temu, Wrobel2 napisał(a):

Sprawdziłem na schemacie za co ten bezpiecznik jest odpowiedzialny

Jeśli sprawdziłeś, to dlaczego nie podałeś nam tej informacji ?  Na pewno nie jest odpowiedzialny za przekaźnik/przekaźniki, a podzespół/podzespoły wykonawcze sterowane przez nie.   

Opublikowano

To jest lista za co ten bezpiecznik odpowiada i błedy z vcds były z tej listy, napięcie na bezpieczniku pojawia się w momencie odpalenia samochodu, tak jak możliwość zczytania auta vcds, wyrzucił błędy bo palił się bezpiecznik. 

Wiem, że najlepiej byłoby go teraz sprawdzić vcds, ale do przyszłego tygodnia nie mam takiej możliwości.

Z tego co ustaliłem ten prekaźnik E niby odpowiada za J496 i J 696.

 

 

Map-controlled engine cooling system thermosta t -F265-
Automatic glow period control unit -J179-
Secondary air pump relay -J299-
Low heat output relay -J359-
High heat output relay -J360-
Additional coolant pump relay -J496-
Gearbox cooling circuit relay -J696-
Charge pressure control solenoid valve -N75-
Crankcase breather heater element -N79-
Activated charcoal filter system solenoid valve 1 -N80-
Secondary air inlet valve -N112-
Left electrohydraulic engine mounting solenoid valve -N144-
Right electrohydraulic engine mounting solenoid valve -N145-
Air filter bypass valve -N275-
Secondary air inlet valve 2 -N320-
Exhaust gas recirculation cooler change-over valve -N345-
Oil pressure control valve -N428-
Gearbox coolant valve -N488-
Coolant valve for cylinder head -N489-
Actuator for engine temperature regulation -N493-
Charge air cooling pump -V188-
Crankcase breather valve -V546-

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Na początek sprostowanie (sypię głowę popiołem) bezpiecznik, o którym mowa zasila cewki niektórych przekaźników.

 

1. Przy tej usterce koniecznym jest przegląd pamięci usterek sterownika silnika, jak i cały auto-skan. To może pomóc/nakierować na ewentualnie wadliwy podzespół i przyspieszyć procedurę diagnozy.

2. Jeśli błędy wykazane w auto-skanie nie naprowadzą na rozwiązanie problemu, to poszukiwanie tegoż nie będzie łatwe/szybkie. A to z uwagi na ilość podzespołów, które bezpiecznik ten zasila.

3. Przesyłam Ci schematy elektryczne, na których znajdziesz podzespoły zasilane przez bezpiecznik SB16, jak i przekaźnik J317. Styk tego przekaźnika(sterowanego ze sterownika silnika) podaje zasilanie ("+") na bezpiecznik 16 i dalej na podzespoły.

Mam nadzieję, że dasz radę je przeczytać i znaleźć usterkę.

 

Schematy na których znajdziesz podzespoły zasilane przez SB16 :

Mała podpowiedź - "Trzymaj się" przewodu czerwono-białego "rt/ws" 

 

Przekaźnik świec żarowych J179

828-116070517(1).thumb.png.9005b1ff27d39bc8c622d3130018ff4d.png

J179    -      Jednostka sterująca automatycznego timera żarzenia
J623    -      Jednostka sterująca silnika
Pytanie 10    -      Świeca żarowa 1
Pytanie 11    -      Świeca żarowa 2
Pytanie 12    -      Świeca żarowa 3
Pytanie 13    -      Świeca żarowa 4
ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
SB4    -      Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika 
SB6    -      Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika 
S39    -      Usuń bezpiecznik świec żarowych silnika
T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
  12    -      Punkt masy w komorze silnika po lewej stronie
  85    -      Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
  131    -      Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
  D103    -      Złącze 3 w wiązce przewodów w komorze silnika

 

Dalsze podzespoły zasilane przez SB16:
828-116090517.thumb.png.63b5f061cce772b1a35513f909a4411c.png

J623    -      Jednostka sterująca silnika
J696    -      Przekaźnik obwodu chłodzenia skrzyni biegów
N75    -      Zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie doładowania
N79    -      Rezystor grzewczy do wentylacji skrzyni korbowej
N144    -      Zawór elektromagnetyczny po lewej stronie do elektrohydraulicznego mocowania silnika
N275    -      Zawór klapowy obejściowy filtra powietrza
N345    -      Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin
N488    -      Zawór płynu chłodzącego skrzynię biegów
T60    -      Złącze wtykowe, 60-krotne
T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
  85    -      Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
  D110    -      Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
*    -      tylko do pojazdów z rezystorem grzejnym do wentylacji skrzyni korbowej
*2    -      tylko dla pojazdów z ręczną skrzynią biegów
*3    -      Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia

 

Bezpiecznik SB16, Przekaźniki J359 i J360 zasilające elektryczną nagrzewnicę (dogrzewanie wnętrza kabiny pasażerskiej) :

828-116100517.thumb.png.aee3122b45363f4140a7077bc13d22ca.png


J359    -      Przekaźnik niskiej mocy grzewczej
J360    -      Przekaźnik dużej mocy grzewczej
J623    -      Jednostka sterująca silnika
ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
SB16    -      Bezpiecznik 16 na uchwycie bezpiecznika 
S126    -      Bezpiecznik dodatkowego ogrzewania
S328    -      Bezpiecznik 2 dodatkowego ogrzewania
T17b    -      Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
Z35    -      Element grzewczy do dodatkowego ogrzewania powietrza
  688    -      Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
  A138    -      Złącze 2 w wiązce przewodów centrali
  D110    -      Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
  L81    -      Podłączenie w wiązce przewodów nagrzewnicy dodatkowej
*    -      tylko dla pojazdów z dodatkowym ogrzewaniem powietrznym

 

Przekaźnik J317 zasilający wszystkie podzespoły, strzeżone bezpiecznikiem SB16 :

828-116050517.thumb.png.acb2e9a7ec77bf09ef36ed1a6d7f8f7a.png

 

J317    -      Przekaźnik do zasilania klasy 30
J623    -      Jednostka sterująca silnika
T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
  131    -      Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
  B146    -      Połączenie dodatnie 1 (87) w wiązce przewodów wnętrza
  D101    -      Złącze 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
  D102    -      Złącze 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
 

Kolory przewodów

ws    =    biały
południowy zachód    =    czarny
ro    =    czerwony
rt    =    czerwony
br    =    brązowy
gn    =    zielony
bł    =    niebieski
gr    =    Szary
li    =    fioletowy (lila)
VI    =    fioletowy
ge    =    żółty
Lub    =    Pomarańczowy
rs    =    różowy

 

Moja droga poszukiwania usterki  :

1. Usunięcie z gniazda bezpiecznika SB16

2. Przy wpiętym multimetrze nastawionym na odczyt rezystancji Ohm  lub na funkcję poszukiwania zwarcia (brzęczyk) w przewód czerwono-biały, a masę (-) sprawdzenie wartości w Ohm. Przy zwarciu, które "sygnalizuje" bezpiecznik("pali się") powinno to być 0 (okolice zera)Ohm, sygnał z buzera (brzęczyk) przyrządu .

3. Multimetr wpięty, wypinanie (wtyczka/gniazdo) po kolei każdego z podzespołów będącego zasilanym bezpiecznikiem SB16. Po wypięciu i sprawdzeniu przez multimetr, nie wpinałbym podzespołu z powrotem. Przeszedłbym do następnego podzespołu, wypiął, sprawdził multimetr, itd.

4 W sytuacji gdyby po wypięciu wszystkich podzespołów nadal występowałoby zwarcie, będzie to sugerowało zwarcie samego przewodu czerwono-białego do masy (-). 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Dzięki wielkie za schematy, masz lepiej opisane niż to co ja znalazłem w internecie. 

Na razie głównym podejrzanym jest N488 lub jego wiązka, bo przekaźnik J696 mam wyjęty.

Bezpiecznik się nie pali, samochód normalnie jeździ, ale kontrolka od świec żarowych dalej miga i check.

Dodatkowo zapaliła się podczas jazdy wtedy jeszcze ze spalonym bezpiecznikiem kontrolka dpf, najprawdopodobniej przez jazde w trybie awaryjnym nie mógł go wypalić. 

Przy odpalaniu samochodu mam komunikat o nie działającym start/stop.

Obawiam się tylko, że wyjmując przekaźnik j696 mogłem zmniejszczyć "prądożerność" całego układu dlatego bezpiecznik zostaje cały.

Sprawdzałem wcześniej miernikiem w taki sposób jak pisałeś czy nie ma zwarć do masy i nie było.

Mierzyłem także opór od J179 na wyjściach do świec żarowych, na pierwszym cylindrze mam 1,7 Ohma, reszta  1,5 Ohma.

Jutro po południu spróbuje skasować błędy i go sczytać w tej formie jakiej jest teraz bez przekaźnika j696 i z całym bepiecznikiem, to co wyjdzie powinno być przyczyną + j696. Jeżeli nic nie pokaże oprócz j696 to tam będę szukał.

Teraz priorytetem muszę wypalić dpf.

Dzięki za pomoc, będę informował co udało mi się ustalić.

Opublikowano (edytowane)

Ten materiał powinien być pomocny. Jest tu między innymi wspomniane o tej usterce, jako znanej i występującej.

 

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Cześć. Sprawdziłem wczoraj błędy po skasowaniu starych i został tylko dpf. Włączyłem sobie wypalanie podczas jazdy i po ok 30 km się wypalił. ( Nie wiem dokładnie po jakim czasie, akurat miałem nawrotkę na trasie). Z błędów zapalił się tylko ten od termostatu N488, ale to wiadomo nie ma przekaźnika. Wezme się za niego jak mrozy miną.

Wielke dzięki za pomoc😀.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...