Lexor94 Opublikowano 1 Marca Opublikowano 1 Marca Witajcie, nie dawno kupiłem auto, A4 B6 1.8t BFB 2002 i w zasadzie od początku jest problem z ogrzewaniem, gdyż go nie ma... Przy rozgrzanym silniku (ogrzewanie ustawione na maxa) wieje bardzo malutkie ciepło po stronie kierowcy a po stronie pasażera zimne powietrze, gdy wdepnę mocniej gazu leci troszkę cieplejsze powietrze tylko po stronie kierowcy, bez różnicy czy ustawie nawiew na szybę, środek czy na nogi. Sprawdzałem vagiem silniczki krokowe od klap nawiewu i pokazał błąd silniczka V71 ale po skasowaniu już nie wrócił, rozebrałem go i również v159 i w środku wszystko niby spoko, robiłem również nastawy. Możliwe jest to że węże na grodzi wchodzące do nagrzewnicy są odwrotnie podłączone? po rozgrzaniu silnika odłączyłem ten górny i z dużą siłą leciał z niego płyn chłodniczy (z króćca nie) tego dolnego nie mogłem odłączyć po zdjęciu zacisku bo siedział strasznie ciasno i dałem spokój, na zimnym silniku z górnego węża nie leci płyn. Ponoć dolny wąż to zasilanie, a górny wylot ale zauważcie że "białe oznaczenie" z dziurką do odpowietrzania (nie widziałem jej) jest na dole, a powinno być chyba na górze. górny wąż wychodzi z tego połączenia: a dolny idzie gdzieś głębiej w silnik. Dolna część nagrzewnicy wraz z rurką jest mocno ciepła, a górna część nagrzewnicy z rurką jest zimna. Zrobiłem test UPG i wyszedł niestety pozytywnie barwiąc na zielono, temperaturę trzyma 90 stopni leczy przy mocniejszym katowaniu potrafi wywalić płyn chłodzący zbiorniczkiem. Czy jest coś nie tak z tymi wężami, nagrzewnicą czy brak ogrzewani wywodzi się z powodu uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Lexor94 Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca Ok, w takim razie zamawiam nową i będę się bawił bo też obstawiałem nagrzewnice, ale czy te węże wchodzące do nagrzewnicy są odpowiednio wpięte?
whyduck1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 8 godzin temu, influencer napisał(a): Zapchana nagrzewnica, do wymiany. A po czym to stwierdziłeś? Nagrzewnica może być zapowietrzona co dobitnie stwierdza płyn testera co2, zabarwiający się na zielono. Należy wiąć pod uwagę możliwe przedmuchy z cylindra do magistrali płynu chłodniczego. 18 godzin temu, Lexor94 napisał(a): Zrobiłem test UPG i wyszedł niestety pozytywnie barwiąc na zielono, temperaturę trzyma 90 stopni leczy przy mocniejszym katowaniu potrafi wywalić płyn chłodzący zbiorniczkiem. Szczerze, zajął bym się w pierwszej kolejności tym, a nagrzewnice zostawił sobie "na deser". 1
Lexor94 Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca Rozumiem, spróbuję wyjąć nagrzewnicę i sprawdzę czy nie jest zapchana, to zajmie mniej czasu niż naprawa uszczelki, ale być może i nagrzewnica i uszczelka jest do wymiany: ) Chciałbym jeszcze wiedzieć czy te węże są odpowiednio podłączone bo mnie niepokoją, dzięki za pomoc i pozdrawiam
Rob@k Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Górny wąż to powrót. Masz zapowietrzony układ przez UPG i dlatego jest brak ogrzewania. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się