Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 drży po postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,
Oddałem oryginalne rotory na regenerację - prostowanie, malowanie itd więc nie biorę ich pod uwagę. Kupiłem komplet nowych opon pirelli p zero 255/35 r19 i wyważyłem z testem drogowym. Przednie koła bicie według huntera 5 i 15N, tył 25 i 60N.
Tu pojawia się problem, kiedy rano wyjadę samochodem czuję wibracje na budzie i delikatnie na kierownicy. Przy skręcaniu delikatnie jakby podczas zmiany pasa na autostradzie czuję takie "przeskakiwanie" kierownicy a nie płynną pracę. Dosłownie gdy opony odrobinę się zagrzeją wibracje znikają. Jak wyjadę zimnym autem po nocy z domu i po 1km wskoczę na drogę szybkiego ruchu to do ~100km/h czuję wibracje i im szybciej jadę tym mniej są odczuwalne. Ciśnienie z przodu 2,6 tył 2,4 bar. Hamulce w zeszłym roku robione z tyłu, przód 3 lata temu. Na przeglądzie diagnosta powiedział, że powinienem sprawdzić wahacze górne bo czuje delikatny luz, tuleje w bananach podobno są ok ale to tyle co mógł powiedzieć bez podnoszenia auta. Zbieżność i geometria robiona 2 lata temu ale zastanawiam się czy nie zajechać jeszcze raz. Nie mam dystansów, skrzynia s-tronic. Czy da się jakoś sprawdzić przeguby? Tylko to mi już przychodzi do głowy a nie mam zamiaru jeździć samochodem i czuć wibracje. Na zimowych 17" nie czułem żadnych wibracji. 

Edytowane przez Ununnil
Opublikowano

Te wartości bicia według huntera to masz po wywarzaniu czy jak ??

Skoro na zimowych 17 nie było problemy to albo masz syf miedzy felgami a piastami albo opona lub opony mają jakiś feler albo coś poszło nie tak przy prostowaniu felg.

Opublikowano
W dniu 21.05.2024 o 05:31, Elhape napisał(a):

Te wartości bicia według huntera to masz po wywarzaniu czy jak ??

Skoro na zimowych 17 nie było problemy to albo masz syf miedzy felgami a piastami albo opona lub opony mają jakiś feler albo coś poszło nie tak przy prostowaniu felg.

Trochę odkopuje ale nadal drgania czuję mniej lub bardziej ewentualnie na np. butelce z piciem widzę jak "pracuje" samochód.
Zauważyłem, że im cieplej tym lepiej auto się zachowuje. Oddałem auto do sprawdzenia mechanikom i powiedzieli, że zawieszenie jest w dobrym stanie a drżenie może pochodzić z maglownicy. I tu chciałbym się dopytać czy jest to możliwe żeby wibracje dochodziły z maglownicy? Nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków/pisków/szumów, płyn do wspomagania mam w zbiorniczku i nawet nie jest jakiś mega brudny. Ewentualnie czuje przy skręcaniu delikatny opór lub takie "ząbkowe" przeskakiwanie kierownicy. Wcześniej nie było tego problemu, zakupiłem alufelgi z oponami (inny zestaw) miałem mega duże wibracje i przejeździłem na nim może z 1200 km. Zmieniłem na zimowe - nie czułem wibracji lub były tak małe, że nie zauważyłem. Oddałem ori rotory na pełną regenerację (hunter pokazuje że alu jest proste), nowe opony i wibracje są. Delikatne ale są (widzę jak rusza się zagłówek fotela pasażera, płyn w butelce się trzęsie albo ucho torby sportowej/torba z zakupami wpada w rezonans).
Mogą to być końcówki drążka czy szykować się na regenerację magla? Jest to przedliftowe audi a4 b8

Opublikowano

Hej 60 n to trochę dużo czy po teście drogowym wulkanizator powiedział, ze opony są okay ? masz wydruki z maszyny - do pokazania ? 

Wibracje to temat bardzo znany, do sprawdzenia jeszcze pozostają rotory czy mają prosty odlew na rantach wewnętrznych. Tutaj nie chodzi o że felgi są proste, lecz ten temat powinieneś mieć już sprawdzony na teście drogowym. Tak samo może być problem w samych gniazdach w felgach lecz tutaj ponownie temat powinien być wyłapany podczas robienia testu drogowego. 

czy na postoju masz wibracje na karoserii? 

pod czas jazdy jeszcze możesz np. przy 70km/h bo pewnie przy tej prędkości masz to nasilone lub pewnie przy 130km/h wrzucić skrzynie w pożyję N ( tak wiem nie powinno się tak robić ) ale jeśli wibracje nadal będą to pochodzą z przenoszenia napędu.

-Dodatkowo sprawdź czujnikiem zegarowym bicie na samych piastach oraz tarczach

- przeguby i półośki 

- mocowanie dolnych bananów 

- krzyżak na wale 

- luzy na tylnym dyfrze

- podpora wału 

- gniazda flanszy przedniej lewa i prawa ( prawa często łożysko wewnętrzne w mechanizmie różnicowym ) 

 

Odezwij się do mnie na PW pomogę ! Temat znam bo bo kiedyś walczyłem z tym w innym aucie też audi :) 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...