jakubm7 Opublikowano 19 Grudnia 2024 Opublikowano 19 Grudnia 2024 W dniu 18.12.2024 o 12:52, MaTeo85 napisał(a): wg katalogu ten silnik w A5 to DWZA (oznaczenie 06R.A) nie występuje nigdzie więcej jak w A5. Wg niemieckiej wikipedii silnik z rodziny EA888 ale wygląda że to nowa generacja 🤔 Audi A5 B10 – Wikipedia DE.WIKIPEDIA.ORG Dzięki za wyjaśnienie. Niestety wychodzi na to, że najprawdopodobniej wersje benzynowe w nowym A5 są bez wyjątku bez MHEV (nie licząc S5), co ma wpływ na osiągi i spalanie. Wariant 204 konny też w danych technicznych jest bez hybrydy Jak to się ma do deklarowanego z każdą nową generację auta zmniejszania emisji i deklarowanego ciągle postępu technologicznego?
matbruk Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 19.12.2024 o 14:38, jakubm7 napisał(a): Dzięki za wyjaśnienie. Niestety wychodzi na to, że najprawdopodobniej wersje benzynowe w nowym A5 są bez wyjątku bez MHEV (nie licząc S5), co ma wpływ na osiągi i spalanie. Wariant 204 konny też w danych technicznych jest bez hybrydy Jak to się ma do deklarowanego z każdą nową generację auta zmniejszania emisji i deklarowanego ciągle postępu technologicznego? Też jest to dla mnie niezrozumiałe , nie mogli po prostu zostawić tego mhev z małą bateria jak jest w a4b9 35 TFSI. System start stop przyjemniej by chodził . Myślałem że to mildhybrid 12 v zostało zachowane. Edytowane 21 Grudnia 2024 przez matbruk
matbruk Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 (edytowane) Wydaje mi się że jednak te TFSI , mają mhev . Audi używa nazwy mhev prawdopodobnie tylko dla tego nowego systemu mhev plus który jest w 2.0 TDI. https://autokatalog.pl/audi/a5/b10/dane-techniczne?paliwo=Benzyna&silnik=2.0 TFSI (150KM)&skrzynia=Automatyczna S tronic-7&wersja=2025 Edytowane 21 Grudnia 2024 przez matbruk
jakubm7 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Zaznacz proszę w Autokatoalog bardziej dokładnie sedan albo kombi i zapis o systemie MHEV już znika przy silnikach 150 i 205 km. Dla mnie wyznacznikiem tego, że może nie być MHEV w wersjach 150 i 204 km jest to, że bagażnik jest trochę większy. Dodatkowo jak przy polepszonej aerodynamice względem a4 b9 auto pali istotnie więcej paliwa niż poprzednik? A może ktoś z Was zaglądał do kufra nowego modelu i widział czy mamy tam taki sam zestaw mhev jak w a4b9? To czy jest MHEV w nowej b10 jest również o tyle ważne, że jakby go nie było, to wracamy do "prymitywnego" start-stopu, który szarpie całym autem, a przecież w b10 nie tak łatwo będzie go wyłączyć (tak jak jednym przyciskiem możemy to zrobić w b9).
matbruk Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 (edytowane) 4 godziny temu, jakubm7 napisał(a): Zaznacz proszę w Autokatoalog bardziej dokładnie sedan albo kombi i zapis o systemie MHEV już znika przy silnikach 150 i 205 km. Dla mnie wyznacznikiem tego, że może nie być MHEV w wersjach 150 i 204 km jest to, że bagażnik jest trochę większy. Dodatkowo jak przy polepszonej aerodynamice względem a4 b9 auto pali istotnie więcej paliwa niż poprzednik? A może ktoś z Was zaglądał do kufra nowego modelu i widział czy mamy tam taki sam zestaw mhev jak w a4b9? To czy jest MHEV w nowej b10 jest również o tyle ważne, że jakby go nie było, to wracamy do "prymitywnego" start-stopu, który szarpie całym autem, a przecież w b10 nie tak łatwo będzie go wyłączyć (tak jak jednym przyciskiem możemy to zrobić w b9). Mhev , może być umiejscowiony w innym miejscu , to w końcu nowa inna platforma, PPC ,więc bagażnik według mnie nie jest wyznacznikiem , a spalanie większe bo auto urosło , jest cięższe i większe. Edytowane 23 Grudnia 2024 przez matbruk
matbruk Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 4 godziny temu, jakubm7 napisał(a): Zaznacz proszę w Autokatoalog bardziej dokładnie sedan albo kombi i zapis o systemie MHEV już znika przy silnikach 150 i 205 km. Dla mnie wyznacznikiem tego, że może nie być MHEV w wersjach 150 i 204 km jest to, że bagażnik jest trochę większy. Dodatkowo jak przy polepszonej aerodynamice względem a4 b9 auto pali istotnie więcej paliwa niż poprzednik? A może ktoś z Was zaglądał do kufra nowego modelu i widział czy mamy tam taki sam zestaw mhev jak w a4b9? To czy jest MHEV w nowej b10 jest również o tyle ważne, że jakby go nie było, to wracamy do "prymitywnego" start-stopu, który szarpie całym autem, a przecież w b10 nie tak łatwo będzie go wyłączyć (tak jak jednym przyciskiem możemy to zrobić w b9). Reklama zakupowa salonu , w nazwie TFSI oznaczone mHEV
jakubm7 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 W dniu 23.12.2024 o 20:45, matbruk napisał(a): Reklama zakupowa salonu , w nazwie TFSI oznaczone mHEV
jakubm7 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Dzięki za wyjaśnienie, ale jednak ja ufałbym bardziej informacjom ze strony Audi, niż reklamie stworzonej przez dealera. Na stronie Audi nigdzie nie widziałem informacji jakoby wariant benzynowy 150 i 204 km miały mhev.
igo89 Opublikowano 6 Stycznia Autor Opublikowano 6 Stycznia W dniu 30.12.2024 o 10:07, jakubm7 napisał(a): Dzięki za wyjaśnienie, ale jednak ja ufałbym bardziej informacjom ze strony Audi, niż reklamie stworzonej przez dealera. Na stronie Audi nigdzie nie widziałem informacji jakoby wariant benzynowy 150 i 204 km miały mhev. Bo nie mają. Tylko diesel i S5 mają mhev plus ale to tak naprawdę jest już klasyczna hybryda bo na baterie aż 1.7 kWh czyli nawet większą niż w Toyota.
Rekomendowane odpowiedzi