Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów 1-2, 3-2 w Audi A4 B9 1.4 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, temat z tego co czytam i widzę jest znany (nielubiany 😅), na tyle jednak jest szeroki wachlarz możliwości/przyczyn problemów, że ciężko o jednoznaczną diagnozę.

Ja sam nie wiem za co się złapać więc może ktoś podzieli się swoim doświadczeniem, opinią. Chętnie wysłucham.

 

Słowem wstępu byłem na diagnostyce skrzynii (wydaje się, że firma renomowana w gdańsku) i panowie stwierdzili możliwe przyczyny: koło dwumasowe, sprzęgło lub sterowanie pracą sprzęgła.
Skrzynia 0CK silnik 1.4 tfsi przebieg 114k, samochód szarpie, sprawia wrażenie "żabkowania" na niskich biegach, szczególnie przy zmianie z 1 na 2. Pojeździłem też trochę na "S" i zmiana z 3 na 2 przy dohamowaniu również potrafi być czasem dosyć drastyczna.

Ogólnie powiedziałbym, że czuć lekki dyskomfort szczególnie w korkach, ale jeszcze nie jest źle.

 

Zakupiłem raport z aso bo poprzedni właściciel wspominał, że przy 30k (w 2019) robił na gwarancji prawie wszystko w skrzynii i faktycznie, wymieniono dwumasę, pompę oleju oraz chyba sprzęgło 🤣

Z raportu wynika, że było słychać hałasy w trakcie jazdy na nieparzystych biegach oraz po włączeniu zakresu jazdy na postoju. Jedną z przyczyn jakie widzę była uszkodzona pompa oleju, jakieś opiłki a dodatkowo po demontażu zdiagnozowano uszkodzenie koła zamochowego. Całkiem bogata historia jak na 30k przebiegu w dwuletnim w tamtym czasie aucie. Nie jestem pewny czy wymieniono sprzęgło bo widnieje adnotacja: "część zamienna eliminująca uszkodzenie: 0CK-141-030-N", ale w opinii warsztatu jest coś o wymianie łożyska.
"
Weryfikacja hałasów - opiłki - wymiana łożyska w/g TPI [2051453/4 Hałasy po włączeniu zakresu jazdy na postoju pr pracującym silniku, hałasy w trakcie jazdy na nieparzystych biegach]", nie widzę też sprzęgła/części w rozpisce pozycji na rachunku tak jak widze dwumasę oraz pompę oleju.

Może naprawa polegała jak opisano na wymianie jakiegoś łożyska (ale co z opiłkami ??). Czyli sprzęgło może być dalej od nowości.

Przy 60k wymieniono olej w przekładni, zalano olejem G055529A2. I od tego momentu nic więcej przy skrzyni nie było ruszane. Czyli mamy na dzień dzisiejszy około 50k przebiegu na aktualnym oleju a całościowo auto ma 114k.
 

Wracając do problemu, po prześledzeniu kilku wątków, szczególnie o wymianach oleju moją pierwszą myślą było zrobić pełny serwis olejowy skrzyni sekcji ATF i MTF z filtrami, uszczelkami itd. (już tutaj mamy koszt paru dobrych tysięcy). Paru użytkowników rzeczywiście stwierdziło, że u nich po takim serwisie podobne problemy ustąpiły, więc byłem już gotów spróbować.

Teraz jednak po diagnostyce pojawiło się więcej pytań niż odpowiedzi 😅 

  • Diagnostyka problemu z dwumasą wydaje się mieć jakiś ogólnie sens z racji tego, że te silniki/skrzynie jeżdżą na minimalnych obrotach, około 1 tysiąca co na pewno niekorzystnie wpływa na dwumasę, wydaje mi się, że też czasem na zimnym na postoju samochód potrafi nieco drgać (trochę jak diesel :)), ale jak się to ma do zmiany przełożeń?
  • Sprzęgło i sterowanie jego pracą - nie znam się nad tym, moje wrażenie jest takie, że przy zmianie z 1 na 2 za szybko następuje wysprzęglenie i auto jakby chciało wyskoczyć do przodu wiec może i ma to sens. No i jeżeli nie było wymieniane a był jakiś problem opiłków przy 30k to pytanie jak to dzisiaj wygląda tam w środku. 


Dziękuje za przeczytanie mojej lektury :) Jeżeli masz jakąś poradę, lub chcesz podzielić się własnym doświadczeniem to chętnie wysłucham. Póki co nie wiem co o tym jeszcze myśleć, i jak to ugryźć.

 

 

Opublikowano

Część @PatrykGd

Mam taką samą konfigurację auta co ty.

Napiszesz jakimi naprawami skończyła się twoja historia?Wymieniłeś filtry?

Opublikowano

Hej @seto
Wykonałem pełny serwis skrzyni tj. wymieniłem oleje, filtry, wszelkie uszczelki oraz została wykonana adaptacja skrzyni. Nie było to robione od nowości więc i tak warto było to wykonać.
Ogólnie jest dużo lepiej, póki co jestem zadowolony :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...