DarasXX Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia (edytowane) Hej, Co prawda wcześniej nie przyglądałem się temu przed wymianą wahaczy i brałem to pod uwagę że 24 letni samochód na pewno miał jakąś przygodę (mniejszy lub większy dzwon - póki co wiem że z tyłu miał bo pod zderzakiem wszystko widać). Czy to normalne że lewe koło względem progu ma większy odstęp o około 1cm? Czy to może być także wina niepoprawnie zrobionej zbieżności/geometrii kół ma wpływ na ustawienia koła. Bo miałem wymieniane wszystkie wahacze i chyba majster który to robił jednak nie do końca zrobił poprawnie geometrie kół lub olał to i na stacji kontroli pojazdów zwrócono uwagę że zbieżność do poprawy jedynie i faktycznie o ile bierzemy tolerancję pochyłu drogi do zewnętrznej części co w połączeniu z fizyką będzie powodować lekkie ściąganie samochodu zawsze tak czasami czuć jak delikatne zaciąganie na prawo ale pojawia się to zjawisko bardzo bardzo rzadko, przed wymianą wahaczy ciągle ściągało. Po wymianie wahaczy komfort jazdy jest kosmiczny w stosunku to tego jak wszystko było powybijane. Jednym słowem czy jest jakaś tolerancja przedniej osi względem tylnej jeśli chodzi o różnice w cm, czy mogą one występować w jakiejś tolerancji by nie wpływały na użytkowanie samochodu. Pytam bo miałem kiedyś podobnie w Fordziku Fiesta MK4 że odległość jednej osi względem drugiej była inna po lewej stronie a inna po prawej, i to około 2cm. Ale po geometrii przestało ściągać itp. Edytowane 30 Sierpnia przez DarasXX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 8 godzin temu, DarasXX napisał(a): Czy to normalne że lewe koło względem progu ma większy odstęp o około 1cm? Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarasXX Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia (edytowane) W dniu 30.08.2024 o 22:46, Muskel1 napisał(a): Nie. Już zlokalizowałem problem, mój mechanik jest bardzo zdolny i jak są dwa otwory do montowania dolnego wahacza tak po jednej stronie jest zakręcona śruba na wewnętrznym otworze a z drugiej strony na zewnętrznym otworze, stąd wyprzedzenie koła, gdyby zamontować dolny wahacz na wewnętrznym oczku to koło się cofnie nieco, i będzie łatwiej o zrobienie poprawnie zbieżności, majster musi to poprawić a ja bez szaleństwa muszę dokulać się jeszcze na gniezno z bydgoszczy i następnego dnia to samo, 2x 144km... Max 100km/h bez butowania bo powyżej samochód myszkuje minimalnie czasami. Edytowane 6 Września przez DarasXX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się