binkz Opublikowano 25 Września Opublikowano 25 Września Witam, Od jakiegoś czasu, zacząłem mieć problem z działaniem klimatyzacji (działała wyrywkowo, raz chłodziła, raz słabo chłodziła, częściej w ogóle nie działała) oraz ogrzewania (ostatnie dni - spadek temperatur, ogrzewanie ustawione na 24 - nic, trzeba siedzieć ciepło ubranym). Pacjent: A4 B9 2019 2.0 TFSI 252KM CYMC z USA. Auto było uszkodzone w lewy przód - może to będzie istotne. Wymieniana była zaraz na początku sprężarka klimy, wszystko działało ok przez 3 lata. Zastanawiam się czy to może być fizyczny problem czy coś z elektryką. Od jakiegoś czasu (początek tego roku) pojawiają mi się informacje o problemie z akumulatorem (wymieniany na nowy Varty 2 lata temu) + dodatkowo błędy o problemie ze wspomaganiem. Błędy giną momentalnie po tym jak się pokażą. W załączniku pełny auto-scan. Macie może jakieś sugestie gdzie warto zacząć szukać? Dziękuję z góry i pozdrawiam. Log.txt
Muskel1 Opublikowano 25 Września Opublikowano 25 Września Myślę, że głównym problemem jest tutaj błąd w sterowniku Gateway. Sprawdź wiązki i urządzenie do rejestracji napięcia znajdujące się na klemie minusowej akumulatora. Być może tam coś nie łączy lub urządzenie to ma usterkę. Co do wspomagania masz tam błąd za niskiego napięcia i zarejestrowało na zacisku 30 tylko 9,11 V dlatego wywala błąd. Może mieć to związek z tym górnym błędem w sterowniku Gateway.
binkz Opublikowano 29 Września Autor Opublikowano 29 Września Hej Muskel1, bardzo dziękuję za sugestie. Winnym błędów w VCDS okazała się... poluzowana klema minusowa - co przeoczyłem na początku diagnostyki, za co przepraszam. Nie wywala już błędów odnośnie akumulatora i problemu ze wspomaganiem. Ogrzewanie i klimatyzacja nadal się nie załącza, auto-scan jest czysty z błędów... czy to możliwe, żeby nic nie raportowało o tym? Dzięki i pozdro.
Muskel1 Opublikowano 29 Września Opublikowano 29 Września (edytowane) Musisz sprawdzić w rozszerzonych blokach pomiarowych jakie masz ciśnienie czynnika w układzie klimy oraz czy kompresor klimy się załącza. Co do ogrzewania to przeprowadziłbym nastawy podstawowe silniczków klap. Może któraś się zawiesiła. Co prawda powinien być wtedy zapisany błąd w sterowniku klimy, ale zaszkodzić nie zaszkodzi. Edytowane 29 Września przez Muskel1
binkz Opublikowano 29 Września Autor Opublikowano 29 Września (edytowane) Nastawy wykonane - brak zmian. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia - jakiś czas temu wymieniano mi kompleksowo wszystkie filtry, w tym filtr kabinowy - czy on, niepoprawnie zamontowany, może blokować w jakiś sposób nagrzewnice? Pamiętam też, że majster podczas wymiany wspomniał, że poprzedni był źle założył i dziwił się, że mi szyby nie parowały.... Edytowane 29 Września przez binkz
Rozwiązanie Muskel1 Opublikowano 29 Września Rozwiązanie Opublikowano 29 Września 4 minuty temu, binkz napisał(a): czy on, niepoprawnie zamontowany, może blokować w jakiś sposób nagrzewnice? Raczej nie. Odwrotnie założony filtr może częściuwo ograniczyć przepływ powietrza ale nie eliminuje tylko ciepłego powietrza, gdyż siedzi on przed wszystkimi klapami na samy początku. Skoro u Ciebie dmuch tylko zimnym powietrzem tooznacza, że dmuchawa tłoczy powietrze do wewnątrz.
binkz Opublikowano 4 Października Autor Opublikowano 4 Października Hej, wstawiłem auto do elektromechanika. Problem z ogrzewaniem rozwiązany, uszkodzony był elektrozawór, nie było widać nic w błędach, bo on tego nie raportuje. Wymieniony na nowy - problem znikł. Jeżeli chodzi o klimatyzację - sprężarka już nie wyrabia. Czeka mnie wymiana. Dziękuję Muskel1 za pomoc. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się