Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bezpieczniki i przekaźniki w podstopnicy Audi A5 8T


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Przyjrzałem się na schemacie i zarówno zawór kompresora klimy, jak i zawór od wspomagania, zasilane są z BCM1 z tej samej czarnej 17-to pinowej wtyczki T17l, więc może to jakiś trop.

 

Sterownik do prawgo LED to czerwona wtyczka T17n.

 

Screenshot (443).png

Screenshot (442).png

Screenshot (445).png

Opublikowano
W dniu 27.09.2024 o 19:52, Muskel1 napisał(a):

BCM1 jest odpowiedzialny min.za przednie lampy. W sumie wszystkie sterowniki są ze sobą połączone poprzez magistralę CAN, także BCM1 oraz serwo.

Miales racje troche wody sie dostalo do dolnej czesci sterownika,postaram sie przeczyscic i wysuszyc, potem kontakt spray'em (raczej nic nie da ale warto sprobowac). Mam juz goscia z okolicy co mi zrobi ewentualnie wymiane z kodowaniem.

Opublikowano

Wykonaj sobie pełny auto-scan VCDSem przed wymianą, zapisze Ci wtedy na scanie aktualne kodowania.  Po wymianie je tylko wkleisz i ściągniesz ochronę komponentu. 

Opublikowano

To moge to zrobic samemu? Bo mam vcds, czy zostanie i tak ochrona komponentu bez ktorej nie odpale auta jesli dobrze rozumiem bo trzeba przypisac kluczyk?

Opublikowano

Auto-scan możesz sam wykonać VCDSem. Ochrony komponentu tym nie ściągniesz, ale niema ona w przypadku BCM1 nic do odpalania. Zezwolenie startu znajduje się w BCM2 i gdybyś ten sterownik wymieniał, musiałbyś przyuczać kluczyki.

W przypadku BCM1 sciągasz tylko ochronę. Ochrona komponentu w tym przypadku ogranicza tylko pewne funkcje i nie wszystko działa jak należy.

Opublikowano

Hm dobrze wiedzieć polecasz kogoś ze świetokrzyskiego do tego? Moj elektronik powiedział 400zł za to

Opublikowano

Nie polecę nikogo, bo nie mieszkam w PL😉

Opublikowano (edytowane)

Ok więc, wyczyściłem jak się dało,kontakt spray w razie w na koniec i na miejsce gdzie była woda. Podłączam na gotowo, odpalam i od razu pozytyw bo kierownica tak lekko chodzi jak nigdy, nie to co wcześniej,chyba było 50% wspomagania a jazda wolną prędkością to była męka. Odniosłem wrażenie ze chodzi o wiele lżej wspomaganie niż wcześniej przed tą usterką ale może to placebo. Led działa, wspomaganiedziała, klima chodzi.

Powracają tylko takie błędy:
Adres 07: Jed.obsługi/wskaź.        Plik etykiet: 8T0-035-7xx-07-H.clb
Znaleziono 1 błąd:
00003 - Sterownik 
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Adres 08: Klimatyzacja (J255)       Plik etykiet:. 8Tx-820-043-3Z.clb
Znaleziono 1 błąd:
01206 - Sygnał przedziału czasu wyłączenia zapłonu 
            008 - Niezrozumiały sygnał

Co do 1 to ponoć od złego kasowania inspekcji serwisowej?
2 nie mam pojęcia, klima działa więc uznaje problem za rozwiązanie.
Dzięki wielki za naprowadzenie i pomoc @Muskel1

Edytowane przez Janasekk
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...