MrJerzykos Posted November 22 Posted November 22 Witam, Mam problem z moją Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA. Od dłuższego czasu podczas przyspieszania szarpie całym autem, szarpanie jest coraz mocniejsze i szybsze wraz z wzrostem obrotów silnika i jednostajne na każdym biegu. Do tej pory, aby usunąć problem i ze względu na zużycie wymieniłem: przeguby wewnętrzne oraz zewnętrzne, dwumasa wraz z nowym kompletem sprzęgła, prawą poduszkę silnika (w ASO powiedzieli że tylko prawa jest do wymiany), regulator ciśnienia paliwa(stary padł auto prawie gasło na wolnych obrotach). Regenerowalem turbosprężarke, wszystkie wtryskiwacze były regenerowane. Kolektor dolotowy wyczyszczony wraz z zaworem EGR oraz przepustnicą. Po regeneracji wtryskiwaczy czyli też dłuższym postoju auta problem ustał gdy odebrałem auto od mechanika, ale szybko powrócił po zrobieniu około 50km. Potem już razem z mechanikiem typowalismy dwumase i faktycznie była w stanie agonalnym. Po jej wymianie kilka przez kilka dni był spokój dopóki nie pojechałem dzisiaj na autostradę (średnio 140km/h podczas tej jazdy nie czułem wibracji) po zjechaniu z autostrady od razu szarpanie przy przyspieszaniu nawet gdy auto trochę ostygło myślałem że coś się zmieni ale wibracje dalej takie same. Już nie wiem co może być przyczyną może ktoś tutaj będzie miał jakiś pomysł, postarałem się go opisać jak najdokładniej.
Muskel1 Posted November 22 Posted November 22 (edited) Kiedy wymieniany był filtr paliwa? Jak był to na jaki? Ori czy zamiennik? Robione były jakieś logi? Ciśnienia paliwa na rail? Doładowania? Lub inne? Edited November 22 by Muskel1
MrJerzykos Posted November 22 Author Posted November 22 Filtr paliwa był wymieniany w trakcie tych drgań mniej niż 1000 km temu. Nie robiłem logów.
Muskel1 Posted November 22 Posted November 22 To jak nie wiesz, to zamiennik, bo gdyby zamontowali oryginalny, to byś pytał dlaczego tak drogo. Czy kontrolowana była ilość i ciśnienie podawanego paliwa pompy z baku do pompy CR?
Muskel1 Posted November 22 Posted November 22 Czyli pod kątem diagnostyki nie zostało nic wykonane. Wymieniono kolejno części na "chybił trafił", z nadzieją na sukces. W tym przypadku niestety okazało się "na chybił". Zawieź auto do kogoś mającego pojęcie o diagnostyce, a nie tylko do kogoś, potrafiącego wymienić dwumas.
MrJerzykos Posted November 22 Author Posted November 22 Dziękuję za pomoc postaram się posprawdzać co Pan opisał i będę działał dalej.
MrJerzykos Posted November 24 Author Posted November 24 (edited) Jeszcze dziś specjalnie po wczorajszym szarpaniu byłem się przejechać. Przy przyspieszaniu przez pierwsze parę metrów poszarpywało, ale po zatrzymaniu się i ponownym ruszzeniu był brak jakichkolwiek szarpań dopiero gdy auto się rozgrzało szarpania powróciły. Moim chińskim vcds nie mogę zrobić logów, mogę jedynie odczytać to. Edited November 24 by MrJerzykos
Solution MrJerzykos Posted November 28 Author Solution Posted November 28 Problem rozwiązany. Zawór EGR się zacinał. Po wymianie na nowy wszystko śmiga.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now