Jump to content
IGNORED

Virtual Cockpit retrofit , co potrzebne jakie procedury


Recommended Posts

Posted (edited)

Hejka ,

Udało mi się nabyć w rozsądnej cenie używany VC. Ogólnie jakoś nie było parcia na zmianę ale w związku z tym że rozmyślałem dodać ACC . Należy też wymienić prędkościomierz . No i bardziej gadzeciarski wygląd.

 

W związku z tym i brakiem mojej wiedzy prosiłbym o kilka porad . (temat będę updatował , jeżeli dojdzie do skutku dam znać )

 

Co potrzebne ?

 

  • Virtual cockpit
  • kabel LVCD ( jakie kolory wtyczek ? czarna od strony zegarów i zielona od mmi ? jakie nr ?)
  • MMI  z nvidia 

 

Co należy wykonać ?

Kodowanie VC za pomocą np vcds zgodnie z oryginałem

zdjęcie component protection - odis e - online , co jeszcze ?

 

Teraz tak , na chwilę obecną nie będę zmieniał MMI zamierzam to zrobić na końcu jak okaże się że wszystko jest tip top, jaką funkcjonalność stracę czy tylko mapy czy coś jeszcze . Ciekawi mnie też czy będzie można zrobić update firmware kartą SDHC.

 

Następna sprawa jak wiadomo pewne funkcję nie są edytowalne z poziomu VCDS po przekroczeniu przebiegu licznika 100km , A będzie potrzeba ich dostosowania są to  :

 

  • przebieg (to zostawiam na koniec i mam na to pomysł chodzi o dodanie nie cofnięcie)
  • nazwa komponentu w VC jest FBenUSA a zmienić do TDIeGB  ( czy to się zmieni  w czasie zdejmowania CP w odisie ? a może datasheet z VCP? )
  • rozmiar koła w VC jest wheel circ 8 a trzeba zmienić do wheel circ 7 ( rozumiem że jak nie zmienie to presens będzie wyrzucać błędy)

 

Dodam że licznik jest z auta A5 cabriolet benzyna do A5 sportback - diesel , różnica produkcji jeden rok . (wiem że idalnie było by z diesel do diesel ...miałem też nadzieję na ten sam obwód koła)

Co sie udało narazie zrobić : 

wstępne kodowanie 

moje w aucie                            24AD4CD6698400080120FB601000401000000000

kodowanie w VC                     09E629C72888CF050223E9601800000008000000

VC po kodowaniu VCDS        24AD4CD7688400090120FB601800401000000000    (bez zmiany wheel circ to jest zablokowane)

 

całe kodowanie robiłem narazie na biórku , nestępne pytanie :) czy mogę bezkarnie podłaczyć ten VC w aucie sprawdzić i wrócić do oryginału ?

Aha i jeszcze kluczyki , z tego co wyczytałem nie trzeba ich programować przy VC .

Pozdo

 

Edited by Lukaa5
Posted

Jeśli kupiłeś używany licznik to przystosowanie go do montażu będzie kosztować tyle ile licznik :)

Żeby zmienic obwód koła - licznik musi być wyzerowany do stanu fabrycznego.

Przebieg na tą chwilę tylko do przodu lub zerowanie do fabryki i ustawienie z ręki.

Posted (edited)
7 godzin temu, shaqal napisał(a):

Jeśli kupiłeś używany licznik to przystosowanie go do montażu będzie kosztować tyle ile licznik :)

Żeby zmienic obwód koła - licznik musi być wyzerowany do stanu fabrycznego.

Przebieg na tą chwilę tylko do przodu lub zerowanie do fabryki i ustawienie z ręki.

Nowy licznik to koszt jakieś  €2500+ , więc mało opłacalne i do tego doliczyć nowe MMI . Przystosowanie do montażu gdy obwód się zgadza to kodowanie i CP więc mozna taniej nż nowy.

Przebieg tylko do przodu to wiem , myśle że naj mniej istotny problem teraz.

Wyczytałem że zdjęcie CP nie zmienia obwodu koła (szkoda), wiem  że od jakiegoś czasu jest opcja zerowania w odis e - online (nie wiem jak to działa jakaś nie standardowa procedura )

no i jest też opcja dziewiczenia clastra :), metodą mi nie znaną . Możliwe że będę szukał serwisu jeżeli wyjdzie nie opłacalnie będzie dobra cena dla kogoś wheel circ 8 .

 

Edited by Lukaa5

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...