(elmo) Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada WItam Szanowne grono Przychodzę po poradę. W aucie świeżo wymieniony rozrząd ze wszystkimi niezbędnymi dodatkami (zawór sterowania olejem, odma, uszczelki itp.) Auto pracuje jak należy, jest tylko jedno małe ale, spalanie na 100km wzrosło o 1.5l. Mam pewną stałą trasę 150km, gdzie 85% jadę na tempomacie, przy stałej prędkości. Dotychczasowe spalanie to było 7.0-7.2 na całym odcinku, obecnie to 8.5-8.7. Silnik CPMB Skrzynia 8HP Zanim pojadę z reklamacją do mechanika od rozrządu, chciałbym podpytać o poradę. Czy w tym silniku, gdzie rozrząd jest na łańcuchu, da się go założyć niepoprawnie, na tyle żeby auto było słabsze, przez co spalało więcej. Czy realnie jest słabsze to nie wiem, mocy nie mierzyłem na hamowni, a dla prędkości do 115km/h mocy nie brakuje. Może to zbieg okoliczności i padła sonda lambda albo przepływka, elektrozawór zmiennych faz rozrządu? Niemniej jedyny robiony element to rozrząd. Co możecie poradzić?
przem8 Opublikowano 25 Listopada Opublikowano 25 Listopada (edytowane) 5 minut temu, (elmo) napisał(a): Co możecie poradzić? Podpiąć pod kompa i sprawdzić synchro oraz pozostałe podstawowe parametry. 5 minut temu, (elmo) napisał(a): Czy w tym silniku, gdzie rozrząd jest na łańcuchu, da się go założyć niepoprawnie, na tyle żeby auto było słabsze, przez co spalało więcej. Da się. Nie wiem jak w tych silnikach ale w starych 1.8t przestawienie o jeden ząbek nie generowało błędów i silnik pracował normalnie. Edytowane 25 Listopada przez przem8
(elmo) Opublikowano 26 Listopada Autor Opublikowano 26 Listopada Które bloki w silniku sprawdzać żeby widzieć czy rozrząd jest odpowiednio synchronizowany?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się