(elmo) Posted November 25 Posted November 25 WItam Szanowne grono Przychodzę po poradę. W aucie świeżo wymieniony rozrząd ze wszystkimi niezbędnymi dodatkami (zawór sterowania olejem, odma, uszczelki itp.) Auto pracuje jak należy, jest tylko jedno małe ale, spalanie na 100km wzrosło o 1.5l. Mam pewną stałą trasę 150km, gdzie 85% jadę na tempomacie, przy stałej prędkości. Dotychczasowe spalanie to było 7.0-7.2 na całym odcinku, obecnie to 8.5-8.7. Silnik CPMB Skrzynia 8HP Zanim pojadę z reklamacją do mechanika od rozrządu, chciałbym podpytać o poradę. Czy w tym silniku, gdzie rozrząd jest na łańcuchu, da się go założyć niepoprawnie, na tyle żeby auto było słabsze, przez co spalało więcej. Czy realnie jest słabsze to nie wiem, mocy nie mierzyłem na hamowni, a dla prędkości do 115km/h mocy nie brakuje. Może to zbieg okoliczności i padła sonda lambda albo przepływka, elektrozawór zmiennych faz rozrządu? Niemniej jedyny robiony element to rozrząd. Co możecie poradzić?
przem8 Posted November 25 Posted November 25 (edited) 5 minut temu, (elmo) napisał(a): Co możecie poradzić? Podpiąć pod kompa i sprawdzić synchro oraz pozostałe podstawowe parametry. 5 minut temu, (elmo) napisał(a): Czy w tym silniku, gdzie rozrząd jest na łańcuchu, da się go założyć niepoprawnie, na tyle żeby auto było słabsze, przez co spalało więcej. Da się. Nie wiem jak w tych silnikach ale w starych 1.8t przestawienie o jeden ząbek nie generowało błędów i silnik pracował normalnie. Edited November 25 by przem8
(elmo) Posted November 26 Author Posted November 26 Które bloki w silniku sprawdzać żeby widzieć czy rozrząd jest odpowiednio synchronizowany?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now