P.Wiśnia Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Witam, W tamtym tygodniu wymieniłem olej, wraz z olejem wymieniłem również pompę tandemową LUK 038145209 na Bosch 038145209M. Auto przejechało może 30km, a poziom na bagnecie podniósł się bardzo dużo. Jutro wymieniam pompę tandemową na starą. Czy faktycznie winna jest pompa tandemowa i przepuściła 7 litrów ropy do oleju? Pozdrawiam
Rozwiązanie majten8 Opublikowano 6 Lutego Rozwiązanie Opublikowano 6 Lutego Niestety jest to możliwe. Nowe pompy tandemowe są prosto mówiąc gówno warte. Lepiej w starej ogarnąć króciec, zastosować ten cały zestaw naprawczy, czyli uszczelki itd. i będzie pracowała i trzymała ciśnienie lepiej jak nowa. Mówię z doświadczenia. Pompę kupiłem nową Boscha, było gorzej jak na starej to zwrócona, kupiona kolejna po "fabrycznej regeneracji", też Bosch i chodziła lepiej jak nowa, ale i tak gorzej jak stara zregenerowana. Czekam aż będzie chwila czasu to wsadzam starą.
P.Wiśnia Opublikowano 6 Lutego Autor Opublikowano 6 Lutego 30 minut temu, majten8 napisał(a): Niestety jest to możliwe. Nowe pompy tandemowe są prosto mówiąc gówno warte. Lepiej w starej ogarnąć króciec, zastosować ten cały zestaw naprawczy, czyli uszczelki itd. i będzie pracowała i trzymała ciśnienie lepiej jak nowa. Mówię z doświadczenia. Pompę kupiłem nową Boscha, było gorzej jak na starej to zwrócona, kupiona kolejna po "fabrycznej regeneracji", też Bosch i chodziła lepiej jak nowa, ale i tak gorzej jak stara zregenerowana. Czekam aż będzie chwila czasu to wsadzam starą. Pompę kupiłem używkę i ją zwrócę. Nie sądziłem że simmering jest w stanie przepuścić ropę do oleju. Myślałem że przepuszcza olej do ropy. Ale nie ukrywam zdziwienia, miałem tylko wymienić korek od spustu oleju bo podkładka lekko przepuszczała. Przygotowałem pojemnik 5l na oleju, żeby go później wlać znowu do silnika. A się okazało że uzupełniłem pojemnik 5l + kuwetę 5l. I zalałem sobie kanał. Ale ciśnienie było masakrycznie duże, olej jak się spuszcza to lekko leci bo gęsty, a tutaj jak woda.
majten8 Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Godzinę temu, P.Wiśnia napisał(a): Pompę kupiłem używkę i ją zwrócę. Nie sądziłem że simmering jest w stanie przepuścić ropę do oleju. Myślałem że przepuszcza olej do ropy. Ale nie ukrywam zdziwienia, miałem tylko wymienić korek od spustu oleju bo podkładka lekko przepuszczała. Przygotowałem pojemnik 5l na oleju, żeby go później wlać znowu do silnika. A się okazało że uzupełniłem pojemnik 5l + kuwetę 5l. I zalałem sobie kanał. Ale ciśnienie było masakrycznie duże, olej jak się spuszcza to lekko leci bo gęsty, a tutaj jak woda. Dlatego też sam często dosyć sprawdzam poziom oleju i no zdjęcia robię poziomu oleju xd Żeby uniknąć właśnie ropy w oleju, bo bardzo szybko idzie coś przytrzeć w silniku.
P.Wiśnia Opublikowano 6 Lutego Autor Opublikowano 6 Lutego (edytowane) 37 minut temu, majten8 napisał(a): Dlatego też sam często dosyć sprawdzam poziom oleju i no zdjęcia robię poziomu oleju xd Żeby uniknąć właśnie ropy w oleju, bo bardzo szybko idzie coś przytrzeć w silniku. Nie no nie przesadzajmy, w 20km nic by się nie przytarło. Nie było 20km na strzała, tylko łącznie po kilka km. Zwłaszcza że pewny film smarny był zapewniony. Po prostu z czasem był słabszy, ale w dalszym ciągu trzeba pamiętać że ropa ma właściwości smarne. Edytowane 6 Lutego przez P.Wiśnia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się