Slumz Opublikowano Niedziela o 23:27 Opublikowano Niedziela o 23:27 Witam! Mam problem w a3 8l 1.8t. Pozbyłem sie Evapu. Zaworek fizycznie wpięty, ale podciśnienie odpiete. Czy jest możliwe żeby ten zaworek n80 był w stanie ,,wyczuć,, że nie ma podciśnienia i przez to wywala cheka?
janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 08:09 Opublikowano Poniedziałek o 08:09 (edytowane) EVAP podlega diagnozie własnej jak i jest jednym z składowych tzw. "kodów gotowości" jeśli system EVAP jest niesprawny to CHECK się zaświeci... ps. po co takie "cuda" jak odpinanie EVAP-u?.. Edytowane Poniedziałek o 08:09 przez janusz75
Slumz Opublikowano Poniedziałek o 19:52 Autor Opublikowano Poniedziałek o 19:52 Jesli odpiolbym wtyczke od n80 (elektrozawor z evapu) to byl by check ale wtyczka jest wpieta tylko podcisnienie jest odpiete. Poza tym odpiecie wtyczki wywala inny kod bledu. U mbie jest p0441. Probuje sie tylko dowiedziec/dowiesc czy nie wpiete podcisnienie moze wywalac taki blad i czy ECU jest w stanie w jakis sp9sob zauwazyc ze waz jest odpiety lub np czesciowo dziurawy. Defakto nie ma czujnika podcisnienia w dolocie poza tym prosty elektromagnes(n80) tez nie wie czy ma podcisnienie czy nie. Usunelem to z rozpedu z sai n249, n112 i bie wiem czy dobrze zrobilem. Chyba bede musial od nowa poprowadzic weza i podlaczyc podcisnienie i sie wszystko okaze.
Rozwiązanie janusz75 Opublikowano Poniedziałek o 20:00 Rozwiązanie Opublikowano Poniedziałek o 20:00 to wystarczy... sterownik silnika bada także przepływ przez układ EVAP... wysterowuje zawór i ,,czeka" na sygnał z sondy i przepływomierza (jeśli jest, jeśli nie to z map sensora) w Twoim przypadku brak tego przepływu i w konsekwencji Check... jeśli wiesz lepiej to Ok... ja Ci tylko pisze jak to działa... 1
Slumz Opublikowano Poniedziałek o 20:34 Autor Opublikowano Poniedziałek o 20:34 No wlasnie nie wiem... Wlasnie mnie kolego olsniles! Powaznie pisze. Jak zawor sie otworzy to ,,wytworzy,, lewe powietrze ktore nie moze przejsc obojetnie przeplywce... Sonda tez moze wykryc ze jest w danym momecie wiecej tlenu chociaz troche watpie bo raczej sa bardzo male ilosci nadmiarowego powietrza. Jutro podepne od nowa wezyk z kolektora i sprawdze czy blad juz nie wystepuje.
Slumz Opublikowano wczoraj o 09:41 Autor Opublikowano wczoraj o 09:41 Blad nie wystepuje wiec faktycznie musi byc wtyczka i pidcisnienie podlaczone zeby nie bylo checka. Na kanale 70 mam 2 parametry. Jeden to jest procentowe teoretyczne zapelnienie puszki oparami paliwa(ktorej u mbie nie ma) a drugi parametr u mnie jest caly czas -8. Co to oznacza? Test evapu ok.
janusz75 Opublikowano wczoraj o 10:30 Opublikowano wczoraj o 10:30 trudno mi powiedzieć co oznacza ten parametr o którym piszesz... dawno nie miałem do czynienia z 1.8T na placu także nie mam takiego autka aby podejrzeć... byc może Ktoś kto ma większą wiedzę w tym temacie Ci pomoże...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się