Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wirus do B6 2,5 tdi V6 180 km Quattro


basen

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myslalem ze ty tego wirusa juz dawno zapodales :wink: (miales podobno jakiegos speca)

A tak na poważnie to 210-215 PS to max oraz 440-460Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to chyba należy odradzić tę operację. głosy są różne - jedni piszą że wersja 180 jest z założenia wytrzymalsza niezaleznie od rocznika itd ale prawda o tych silnikach jest taka że dopiero jednostki po 2003 r czyli z końcowej fazy produkcji mają wyeliminowane błędy konstrukcyjne [hydraulika zaworowa/wałki..] wcześniejszych nie zaleca się tykać. poczytaj wątki o 2.5 jest tego dużo, począwszy od AFB na Bcośtam skończywszy. generalnie co tdi to tdi chip siada aż miło - w przypadku naszych ukochanych V6 problemem jest właściwie niska trwałość/wytrzymałość kilku elementówa co za tym idzie? 1500 za chip może urodzić >7000 za remoncik :twisted: no risk no fun :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chipsem spece przecież moga obejrzec wałki,(i ew. powiedziec ze nie mozna) jak bedzie dbał o silnik to mysle ze go nie zawiedzie predko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak niby nie.. ja już jedną głowicę miałem wymienianą [jeszcze Niemiec robił] wiadomo powiecie stary złom AFB 150 ps, ale faktem jest: statystyki trochę prawdy oddawać muszą. Ja też się nosiłem zamiarem wirusowania, wałki mam ok perspektywa 180 ps/350 Nm [ponoć] kusi... ale stwierdziłem ze szaleć będę jak zarobię na 2.5 ale w S60R :twisted: żal będzie marki tej jedynej, jednak przyznacie że jest 2.5 i 2.5..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero jednostki po 2003 r czyli z końcowej fazy produkcji mają wyeliminowane błędy konstrukcyjne [hydraulika zaworowa/wałki..] wcześniejszych nie zaleca się tykać. poczytaj wątki o 2.5 jest tego dużo, począwszy od AFB na Bcośtam skończywszy. generalnie co tdi to tdi chip siada aż miło - w przypadku naszych ukochanych V6 problemem jest właściwie niska trwałość/wytrzymałość kilku elementówa co za tym idzie? 1500 za chip może urodzić >7000 za remoncik :twisted: no risk no fun :lol:

Juz raz pisalem ze to nieprawda, walki na 100% zostaly identyczne nie ma problemu z samochodami z 2003 bo maja po prostu nizsze przebiegi. Problemu pekajacej glowicy/wytartych walkow i innych problemow nie ma jak sie wlasciwie dba o autko ( jedyny problem to wtryskiwacz sterujacy ktory pada jak mu sie podoba ). Nie ma 2,5 i 2,5 jest dbajacy wlasciciel i nie myslacy wlasciciel ( i nie mowie o obecnych bo czesto wynikiem problemow sa zaniedbania pierwszego wlasciciela ). Generalnie bezpieczna granica wydaje sie 210Km i 440Nm ale to juz powinny orzeknac osoby ktore beda ci robic program ( polecam jechac do firmy ktora ma doswiadczenie z 2,5 v6 jak compsport czy diagtronik i ci sprawdza silnik przed chipem ). Ogolnie jak zdrowy silnik masz i wiesz jak odpowiednia o niego dbac to nie ma sie co bac. Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero jednostki po 2003 r czyli z końcowej fazy produkcji mają wyeliminowane błędy konstrukcyjne [hydraulika zaworowa/wałki..] wcześniejszych nie zaleca się tykać. poczytaj wątki o 2.5 jest tego dużo, począwszy od AFB na Bcośtam skończywszy. generalnie co tdi to tdi chip siada aż miło - w przypadku naszych ukochanych V6 problemem jest właściwie niska trwałość/wytrzymałość kilku elementówa co za tym idzie? 1500 za chip może urodzić >7000 za remoncik :twisted: no risk no fun :lol:

Juz raz pisalem ze to nieprawda, walki na 100% zostaly identyczne nie ma problemu z tymi samochodami bo maja po prostu nizsze przebiegi. Problemu pekajacej glowicy/wytartych walkow i innych problemow nie ma jak sie wlasciwie dba o autko ( jedyny problem to wtryskiwacz sterujacy ktory pada jak mu sie podoba ). Nie ma 2,5 i 2,5 jest dbajacy wlasciciel i nie myslacy wlasciciel ( i nie mowie o obecnych bo czesto wynikiem problemow sa zaniedbania pierwszego wlasciciela ). Generalnie bezpieczna granica wydaje sie 210Km i 440Nm ale to juz powinny orzeknac osoby ktore beda ci robic program ( polecam jechac do firmy ktora ma doswiadczenie z 2,5 v6 jak compsport czy diagtronik i ci sprawdza silnik przed chipem ). Ogolnie jak zdrowy silnik masz i wiesz jak odpowiednia o niego dbac to nie ma sie co bac. Pozdrawiam Tomek

rozumiem, w takim razie krążą zgoła diametralnie różne opinie nt. 2.5 tdi :evil: nie mi rozstrzygać, jednak jestem ciekaw... Pozwól, że zauważę: w 1.9 tdi rzadziej się słyszy o poważnych awariach silnika [a taką bez wątpienia jest walnięta głowica czy choćby wymiana wałków + reszty gadżetów] a przecież tych silników w A4 jest znacznie więcej.. Tym bardziej nie wydaje mi się ażeby z reguły 2.5 tdi robiły u Niemców czy gdzie tam bądź o wiele większe przebiegi niż 1.9.. Dlaczego? i jeszcze zapytam, co to znaczy zaniedbanie silnika przez właściciela? Olej? nie wiem czy ktoś na tym oszczędza zwłaszcza u Niemca. Rozrząd? chyba też nierozsądne. A ten silnik nie powinien domagac się chyba wiele wiecej [ może jeszcze ew. jakies świece czy co?] przynajmniej przez pierwsze 300000 km:P w moim głowica padła przy oryg. 180. :lol: Nie pomysl, że pisze z ironią czy złośliwością, jestem zwyczajnie ciekaw i bynajmniej nie upieram się przy swoim, choć np na dorum AKP jest bardzo dogłębnie i wiarygodnie wyczerpany temat 2.5. :biggrin:

pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z taego co mam w papierach to wersje silniokowa mam AKN. Ogi ma racje silniki sa dosyc trwale a najczesciej siada wtrysk sterujacy (juz mialem przyjemnosc go wymienic). Reasumujac wypowiedzi jedne sa za tak a drugie sa na nie. Zalozylem ten temat bo sa ciagle spory w tym temacie. Mam nadzieje ze je da sie jej jakos sensownie wytlumaczyc.

Jesli nadal nie bede wiedzial czy wirusowac czy nie moze wezme sie za wieksza turbine. moze ktos juz przerabial temat?? :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle mnie zrozumiales ja nie porownuje 1,9 Tdi do 2,5 Tdi bo to nie bardzo ma sens ze wzgledu na inna konstrukcje tych silnikow ( to zupelnie inna bajka ), 1,9 sa znane ze swej odpornosci na brzydkie traktowanie wynnika to z szeregu czynnikow w ktorenie chce mi sie zaglebiac i generlanie sa bardziej dopracowane niz 2,5Tdi . Wkurza mnie tylko pietnowanie silnika 2,5 wyzywanie go od konstrukcji nieudanych co kompletnie nie jest prawda, owszem ma swoje slabe punkty ale jaki silnik ich nie ma?? Owszem jest bardziej delikatny niz 1,9 ale przy dobrym traktowaniu robi takie same przebiegi a nawet wieksze niz 1.9 bez powaznych awari. Zla opinia o 2,5 bierze sie stad ze masa ludzi ma te silniki w A6 z rocznikow 95-98 i maja nalatane po 400tys ( choc oczywiscie w momencie sprzedazy niesmiertelna 150 tys ) gdzie juz po prostu zuzycie niektorych materialow jest dopuszczalne. Glowny problem 2,5 a raczej glowna jego przypadlosc jest taka ze ten silnik wrecz fatalnie znosi jakiekolwiek palowanie go przed osiagnieciem temperatury pracy i w glownej mierze o to mi chodzi jak mowie o prawidlowym traktowaniu, poki silnik sie nie rozgrzej wara cisnac po gazie jak cisniesz to licz sie z kosztami, a uwiez mi wiekszosc ludzi majacych te silniki wsiada odpala ma automat i gaz w deche i maja gleboko w d... czy silnik zimny czy rozgrzany a potem placz ze glowica pekla czy inne cuda. To samo w 2 strone grzles ile fabryka dala stajesz dajesz mu odpoczac 2 minuty na wolnych obrotach a nie cyk klucz ze stacyjki i na zakupy idziesz. O takich rzeczach jak olej to juz nie wspominam choc i z tym sa takie cyrki ze glowa boli ( ile ludzi jezdzi na zle dobranych olejach nie spelniajacych norm, ile osob jezdzi na longlifach ktore sa po prostu tragedia, ile osob wali nawet na dobrych olejach po ponad 15 tys kilometrow bo zapomina ), czy uzywaniu zamiennkow firmy krzak ( bo niby filtr to prosta sprawa i nie da sie spierdzielic a tu sie okazuje ze jednak da ). Wiec jeszcze raz 2,5 tak jest delikatniejszy niz 1,9 ( tak samo zreszta jak wiele silnikow diesla innych firm ktore sa uznawane za silniki dobre a 2,5Tdi ma pecha bo kazdy go porownuje do 1,9 Tdi ktore bylo naprawde konstrukcja wyjatkowo udana ) ale nieprawda jest wiekszosc opini wypowiadanych na temat tego silnika przez ludzi ktorzy nawet z nim nie mieli stycznosci albo maja zajechanego trupa czy nie maja wiedzy jak prawidlowo uzytkowac samochod. Swoja droga wszyscy krzycza walki padaja zle walki itp. a nikt tak naprawde nie wie ze walki sa ok i nie w nich lezy problem tylko w elemencie z nimi wspolpracujacym. Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Ogi dzięki za komentarz, widzisz ja należę do tych zadowolonych użytkowników 2.5 i bardzo lubię ten silnik [ale to dopiero 25 kkm..] :biggrin: tak jak piszesz szanuję go, chłodzę turbinę i nie cisnę na zimnym i jeździ jak złoto ale nie wierzę, że poprzedni własciciel wykazywał się podobnym zrozumieniem i cierpliwością- tak jak piszesz jest tiptronic, auto w momencie kupna było dosyć efektownym egzemplarzem i z całą pewnością wygodny gościu go nie oszczędzał w tym aspekcie. Ale własnie tak traktowanych 2.5 jest pewnie wiekszość. Śmiem z resztą wątpić, czy przeciętny Niemiec ma na tyle wysoką świadomość obsługi tdi czy generalnie auta z turbiną:P Bo przeciętny Polak nie ma. :twisted: Co do 2.5 z lat 95-98 ty chyba wkradła Ci się nieścisłość, 2.5 V6 produkowany był od 97, wcześniej spotykany był bodaj 2.5 tdi ale 5 cylindrowy, zupełnie inny silnik..

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Ogi dzięki za komentarz, widzisz ja należę do tych zadowolonych użytkowników 2.5 i bardzo lubię ten silnik [ale to dopiero 25 kkm..] :biggrin: tak jak piszesz szanuję go, chłodzę turbinę i nie cisnę na zimnym i jeździ jak złoto ale nie wierzę, że poprzedni własciciel wykazywał się podobnym zrozumieniem i cierpliwością- tak jak piszesz jest tiptronic, auto w momencie kupna było dosyć efektownym egzemplarzem i z całą pewnością wygodny gościu go nie oszczędzał w tym aspekcie. Ale własnie tak traktowanych 2.5 jest pewnie wiekszość. Śmiem z resztą wątpić, czy przeciętny Niemiec ma na tyle wysoką świadomość obsługi tdi czy generalnie auta z turbiną:P Bo przeciętny Polak nie ma. :twisted: Co do 2.5 z lat 95-98 ty chyba wkradła Ci się nieścisłość, 2.5 V6 produkowany był od 97, wcześniej spotykany był bodaj 2.5 tdi ale 5 cylindrowy, zupełnie inny silnik..

pozdro

Fakt :redface: z rozpedu napisalem bardziej majac na mysli wiek auta i zrobione kilometry masz racje dopiero w 97 pierwsze 2,5 Tdi V6 sie pjawily. Niestety tez masz racje odnosnie uzytkowania tych samochodow a naprawde duzo nie trzeba i silniczek za odrobine troski w niego wlozona nie bedzie sprawial zadnych problemow. Ok wracam do tematu bo sie Basen denerwuje :) .

basen jeszcze wirusa nie mam ale orientowalem sie mocno w temacie i w ciagu miesiaca niunie ta przyjemnosc spotka. Jesli pojedziesz do dobrej firmy to nie masz sie czego bac tzn. najpierw ci silnik sprawdza zanim do czegos sie zabiora jak ocenia ze sie nie nadaje to ci powiedza dlaczego, co zrobic , nawet zaproponuja ze sami to zrobia po dobrej cenie :) i skasuja tylko za diagnostyke. Jesli bedzie wszystko ok to ci mapke beda robic i tak indywidualnie wiec cizko powiedziec sztywno i ile bedziesz mial mocy/momentu. Chyba juz pisalem ale napisze jeszcze raz :cool: z tego co sie orientowalem to najwieksze doswiadczenie w w 2,5 Tdi V6 maja compsport i diagtronik ( diagtronika zreszta osobiscie polecam bo u nich kilka razy juz bylem i panowie naprawde znaja sie na rzeczy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogi a bedziesz dalej szedl w podnoszenie mocy czy tylko wirus?

Koncze na wirusie, niuni uzywam do podrozowania i wypadow ze znajomymi wiec raczej nie chce za duzo kombinowac, od tego mam inna zabawke ale tam nie ma :audi: wiec sie tu nie bede niczym chwalil :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pochwal sie pochwal :)

btw moze masz jakas wiedze na temat podnoszenia mocy w tych silnikach (poza wirusem)? tzn jak to wplywa na trwalosc w porownaniu z 1.9, zuzywania sie roznych elementow itp. Prawie wszystko co do tej pory znalazlem dotyczylo glownie silnikow 1.9 wiec jestem ciekawy jak sprawa wyglada z 2.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...