Gościurnr Opublikowano Poniedziałek o 18:48 Opublikowano Poniedziałek o 18:48 Cześć, przymierzam się do zakupu B8 i czytając o tych silnikach (2.0 TFSI) trochę już zgłupiałem. Interesuje mnie tylko i wyłącznie trzecia generacja, dobrze rozumiem że jedyny taki silnik który występuje w B8 to jest CNDC? wersja 224km tak? Bo z tego co zauważyłem jest też wersja 224km ale to już jest gen 2? Tez zauważyłem że na otomoto dużo osób wystawiajacych auta zaznacza byle jak wersję 224/225 i nie doprecyzuje w opisie auta jaka to wersja/generacja silnika. Czy mógłby ktoś napisać jak na oko rozpoznać gen 3 lub poprostu jak one są oznaczone.
matekboss Opublikowano Poniedziałek o 22:48 Opublikowano Poniedziałek o 22:48 Jest też gen3 CNCE 230KM, Gen2 224KM to CPMA ale mniejsza o większość. Generalnie różnicę widać na pierwszy rzut oka, z przodu silnika gen3 ma dwa czarne magnesy od zmiennych faz, gen 2 ma jeden. Sama pokrywa silnika w gen 3 jest taka jajkowata bardziej nowoczesna bym rzekł w gen2 jest taka prostokątna no i gen3 ma wkład oleju a gen2 metalową puchę. Wlew oleju w gen3 jest w lewym dolnym rogu, w gen2 bodajże bardziej na środku. Gen3 ma plastikową misę olejową.
Gościurnr Opublikowano Wtorek o 23:25 Autor Opublikowano Wtorek o 23:25 W dniu 1.07.2025 o 00:48, matekboss napisał(a): Jest też gen3 CNCE 230KM, Gen2 224KM to CPMA ale mniejsza o większość. Generalnie różnicę widać na pierwszy rzut oka, z przodu silnika gen3 ma dwa czarne magnesy od zmiennych faz, gen 2 ma jeden. Sama pokrywa silnika w gen 3 jest taka jajkowata bardziej nowoczesna bym rzekł w gen2 jest taka prostokątna no i gen3 ma wkład oleju a gen2 metalową puchę. Wlew oleju w gen3 jest w lewym dolnym rogu, w gen2 bodajże bardziej na środku. Gen3 ma plastikową misę olejową. To znaczy że jak jest aukcja na otomoto, i moc silnika jest zaznaczona na 224 km, to może to być CNCD gen3 albo CPMA 2 gen?
matekboss Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Zgadza się, tam był jeszcze jakiś kod silnika ale żeby się z tego nie doktoryzować to generalnie wszystkie B8 z USA mają silnik Gen2, a w europejskich kładli Gen3 od bodajże 03/2013. Edytowane 13 godzin temu przez matekboss
Dev Opublikowano 10 godzin temu Opublikowano 10 godzin temu 2 generacja ma duzy korek wlewu oliwy a 3 gen. mały od razu widac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się