Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura płynu chłodzącego w Audi A4 B9 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam takie głupie pytanie jaką temperature wody powinna mieć b9 3.0tdi q 272km przy np. dynamicznej jeździe? Bo łapie mi 100C na desce i wyższej nie. Niby czytałem ze przy dynamicznej jeździe może mieć do 105C to prawda? Termostaty wszystkie wymienione ori wraz całym rozrządem i pompa tez ori. Mozliwe ze czujnik przekłamuje? Jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić czy to czujnik? Pozdrawiam

Edytowane przez dudigks
Opublikowano

Pomoże któż z tym?

Opublikowano

Masz na myśli temperaturę płynu czy oleju? Nie pomyliłeś ich?

Jakie masz zegary?

Analog czy Virtual Cockpit?

Opublikowano
7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Masz na myśli temperaturę płynu czy oleju? Nie pomyliłeś ich?

Jakie masz zegary?

Analog czy Virtual Cockpit?

Plynu, tak virtual 

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Masz na myśli temperaturę płynu czy oleju? Nie pomyliłeś ich?

Jakie masz zegary?

Analog czy Virtual Cockpit?

I to tez setke łapie mi gdy wyłącze samochód i wlacze to dopiero się pokazuje tak to w czasie jazdy nie pokaże się  termoststy wszystkie wymienione już i dalej to samo myślałem że to pomoże...

Opublikowano

1.

Dlaczego wymieniałeś termostaty?

Wymieniałeś bo najpierw pokazywało wysokâ temperaturę i dlatego wymieniłeś?

 

2.

Czy wymieniłeś z innego powodu i po wymianie zaczęło pokazywać?

 

3.

Wymienione termostaty oryginalne z ASO czy zamienniki?

Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

1.

Dlaczego wymieniałeś termostaty?

Wymieniałeś bo najpierw pokazywało wysokâ temperaturę i dlatego wymieniłeś?

 

2.

Czy wymieniłeś z innego powodu i po wymianie zaczęło pokazywać?

 

3.

Wymienione termostaty oryginalne z ASO czy zamienniki?

Tak wymieniłem bo pokazywało za wysoką temperaturę wszystko ori

Opublikowano

Nagle zaczęło pokazywać za wysoką temperaturę czy zawsze tak było?

 

Auto ma oryginalny soft czy po programie?

 

Jeżeli po programie to możliwe, że od tamtego czasu pokazuje za wysoką temperaturę?

Opublikowano
12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nagle zaczęło pokazywać za wysoką temperaturę czy zawsze tak było?

 

Auto ma oryginalny soft czy po programie?

 

Jeżeli po programie to możliwe, że od tamtego czasu pokazuje za wysoką temperaturę?

Jakoś odniedawna mi się dopiero to pokazuje od grudnia ją mam i dopiero jakos kolo czerwca mi zaczęło tak wyskakiwać tylko ze wtedy już dłuższe dystanse robiłem i dłużej jezdzilem i czasem tez dynamicznie i po zgaszeniu pyk 100C.  Soft ori nic nie dłubane 

Opublikowano

Ok. 

Masz VCDS?

Jaką masz wersję softu na VC?

Uruchamiałeś Sport layout na VC?

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ok. 

Masz VCDS?

Jaką masz wersję softu na VC?

Uruchamiałeś Sport layout na VC?

Nie mam dopiero dostęp bym miał kolo 21 sierpnia nic nie uruchamiane i nie grzebane. Mozliwe że czujnik przekłamuje na desce?

Edytowane przez dudigks
Opublikowano

Jest kilka możliwości.

1. Czujnik przekłamuje, dlatego potrzebny VCDS aby sprawdzić rzeczywistą wartość wskazaną przez czujnik.

2. Wskazanie temperatury płynu na VC nie jest jej rzeczywistym odzwierciedleniem. We współczesnych pojazdach konzerny odbiegają od rzeczywistego wskazania temperatury płynu, aby nie niepokoić użytkowników. I tak np. w poliftowych VC nie ma już tego wskaźnika po lewej stronie.

W naszych B9 wskazanie tej twmperatura zostało wygładzone i powiedzmy zamrożone przy 90°C, pomimo tego, że rzeczywista temperatura dość mocno oscyluje. I tak na przykład zauważyłem u siebie, że kontrolując temperaturę wskazaną przez czujnik, że już po osiągnięciu 65°C na wskaźniku zapala się dioda pokazująca 90°C i tak trzyma cały czas, nawet gdy temp. płynu osiągnęła 100°C.

W czasie tamtego testu nie dałem rady więcej rozgrzać auta, bo nie było możliwości na autostradzie. Nie wiem więc, jaką temp. osiągnął by płyn. Musiałem zwolnić i temp

 od razu spadła

 Na wskaźniku nyło cały czas 90°C.

Możliwe, że Twój VC interpretuje błędnie wskazania z czujnika (były gdzieś takie przypadki) i po wgraniu wyższego softa do VC problem znikł. Dlatego pytałem o wersję softu.

 

Inna możliwość system nie został odpowiednio odpowietrzony i masz gdzieś powietrze w układzie. 

 

Następna możliwość istnieje gdzieś problem termiczny w układzie chłodzenia.

 

 

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jest kilka możliwości.

1. Czujnik przekłamuje, dlatego potrzebny VCDS aby sprawdzić rzeczywistą wartość wskazaną przez czujnik.

2. Wskazanie temperatury płynu na VC nie jest jej rzeczywistym odzwierciedleniem. We współczesnych pojazdach konzerny odbiegają od rzeczywistego wskazania temperatury płynu, aby nie niepokoić użytkowników. I tak np. w poliftowych VC nie ma już tego wskaźnika po lewej stronie.

W naszych B9 wskazanie tej twmperatura zostało wygładzone i powiedzmy zamrożone przy 90°C, pomimo tego, że rzeczywista temperatura dość mocno oscyluje. I tak na przykład zauważyłem u siebie, że kontrolując temperaturę wskazaną przez czujnik, że już po osiągnięciu 65°C na wskaźniku zapala się dioda pokazująca 90°C i tak trzyma cały czas, nawet gdy temp. płynu osiągnęła 100°C.

W czasie tamtego testu nie dałem rady więcej rozgrzać auta, bo nie było możliwości na autostradzie. Nie wiem więc, jaką temp. osiągnął by płyn. Musiałem zwolnić i temp

 od razu spadła

 Na wskaźniku nyło cały czas 90°C.

Możliwe, że Twój VC interpretuje błędnie wskazania z czujnika (były gdzieś takie przypadki) i po wgraniu wyższego softa do VC problem znikł. Dlatego pytałem o wersję softu.

 

Inna możliwość system nie został odpowiednio odpowietrzony i masz gdzieś powietrze w układzie. 

 

Następna możliwość istnieje gdzieś problem termiczny w układzie chłodzenia.

 

 

A gdzie wejść w vcdsa żeby sprawdzić wartości czujnika. Pluksnke mi robili całego.układu i odpowowtrxone i zalane ori płynem. I gdzie się znajduje czujnik ewentualnie w miarę dojście jest?

Opublikowano
4 minuty temu, dudigks napisał(a):

A gdzie wejść w vcdsa żeby sprawdzić wartości czujnika.

W rozszerzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz z listy (w pasku wyszukiwania) i zaznaczasz.

 

Czujnik jest chyba między głowicami z tego co pamiętam. Musiałbym zobaczyć na schemacie gdzie dokładnie.

 

Opublikowano
35 minut temu, dudigks napisał(a):

Nie mam dopiero dostęp bym miał kolo 21 sierpnia nic nie uruchamiane i nie grzebane. Mozliwe że czujnik przekłamuje na desce?

Nie wiem czy to o to chodziło z softem? Czy gdzieś indziej się wchodzi?20250813_103502.thumb.jpg.47a3eaff430d83a55bdc9b99042faf3c.jpg20250813_103448.thumb.jpg.96d270f1bc09c82a99dadfef75ff2cdd.jpg

Opublikowano

Nie to nie to. To na zdjęciu to soft MMI. Mi chodziło w VC.

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

W rozszerzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Wyszukujesz z listy (w pasku wyszukiwania) i zaznaczasz.

 

Czujnik jest chyba między głowicami z tego co pamiętam. Musiałbym zobaczyć na schemacie gdzie dokładnie.

 

Okej dzięki wielkie za podpowiedź jak będę miał już możliwość podłączenia kompa to obadam to

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Nie to nie to. To na zdjęciu to soft MMI. Mi chodziło w VC.

A gdzie wejść żeby obczaić tego sofra VC?

Opublikowano

VCDSem odczytasz. 

Opublikowano
37 minut temu, Muskel1 napisał(a):

VCDSem odczytasz. 

A w co tam wejść żeby to odczytać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...