Gliszmir Opublikowano Czwartek o 17:56 Opublikowano Czwartek o 17:56 Cześć Przypadkowo zresetowałem wyuczone wartości filtra cząstek stałych. Po tym resecie dpf zaczął wypalać się co ok. 200-300km co wcześniej było od 600-900 w zależności od tras. Wykonałem procedurę wypalania podczas jazdy i po ok. 30 min parametry ilości sadzy spadły niemal do zera. Po tym ponownie zresetowałem wyuczone wartości. Niestety w niczym to nie pomogło, a nawet nie wiem czy trochę szybciej nie załącza się teraz wypalanie. Nie pamiętam dokładnych danych sprzed resetowania wartości, natomiast dpf był czyszczony przy ok. 280tyś. teraz nest 360tyś. Rok temu przy stanie licznika gdzieś między 330-340tyś zapełnienie filtra było chyba gdzieś w okolicach 0.05l. Poradźcie co mogę w takiej sytuacji zrobić.
Tomnik Opublikowano Czwartek o 19:26 Opublikowano Czwartek o 19:26 (edytowane) 1 godzinę temu, Gliszmir napisał(a): Po tym resecie dpf zaczął wypalać się częściej(dodałem) Moja wiedza na temat DPF pozwala mi powiedzieć : to nie nie jest możliwe (zmniejszenie się dystansu pomiędzy regeneracjami po resecie zawartości popiołu). Raczej odwrotnie - dystans powinien zwiększyć się (niewiele ale jednak) w tych samych warunkach, w jakich były pokonywane te odcinki 1 godzinę temu, Gliszmir napisał(a): Rok temu przy stanie licznika gdzieś między 330-340tyś zapełnienie filtra było chyba gdzieś w okolicach 0.05l Przy podanym tu przebiegu zapełnienie filtra, które odczytałeś było nieprawidłowe, niemożliwe. Był już wykonany reset przed 330-340 tys. km 1 godzinę temu, Gliszmir napisał(a): Poradźcie co mogę w takiej sytuacji zrobić Nic. Co powinieneś zrobić? - Nic. Oprócz rozważnego używania VCDS ... bo wybacz ja nie wierzę w takie "przypadkowo zresetowałem". Raczej nieświadomie... Edytowane Czwartek o 19:30 przez Tomnik
Gliszmir Opublikowano Piątek o 06:07 Autor Opublikowano Piątek o 06:07 (edytowane) 10 godzin temu, Tomnik napisał(a): Przy podanym tu przebiegu zapełnienie filtra, które odczytałeś było nieprawidłowe, niemożliwe. Był już wykonany reset przed 330-340 tys. km Nie pamiętam dokładnej wartości wydaje mi się, że tyle było, ale na pewno nie resetowałem wtedy wartości wyuczonych. Edytowane Piątek o 06:08 przez Gliszmir
Gliszmir Opublikowano Piątek o 06:10 Autor Opublikowano Piątek o 06:10 10 godzin temu, Tomnik napisał(a): Nic. Co powinieneś zrobić? - Nic. Oprócz rozważnego używania VCDS ... bo wybacz ja nie wierzę w takie "przypadkowo zresetowałem". Raczej nieświadomie... Czyli co pogodzić się z częstym wypalaniem? Byłem przekonany, że mam zaznaczoną inną opcję dopiero później się zorientowałem.
Tomnik Opublikowano Piątek o 08:31 Opublikowano Piątek o 08:31 (edytowane) 2 godziny temu, Gliszmir napisał(a): Nie pamiętam dokładnej wartości wydaje mi się, że tyle było, ale na pewno nie resetowałem wtedy wartości wyuczonych. Jesteś właścicielem tego auta od stanu licznika "0" km ? Edytowane Piątek o 09:00 przez Tomnik
Tomnik Opublikowano Piątek o 08:51 Opublikowano Piątek o 08:51 (edytowane) 2 godziny temu, Gliszmir napisał(a): Czyli co pogodzić się z częstym wypalaniem? Byłem przekonany, że mam zaznaczoną inną opcję dopiero później się zorientowałem. Reset nie zmniejsza częstotliwości regeneracji, ich liczba nie powinna się zwiększyć. Na czym opierasz stwierdzenie o odcinkach 600-900 kilometrowych między reg. pokonywanymi przed dokonanym resecie ? Czy te (odcinki) przed i po, były mniej więcej tożsame co do warunków ? Podaj dane z VCDS (takie które występują "teraz"). Podziel się nimi też 1.po przeprowadzonej regeneracji, 2.mniej więcej po 100km od niej 3.i "zaraz" przed następną. Pisząc regeneracja, mam na myśli te zarządzane przez program sterownika silnika, a nie te "serwisowe" przeprowadzane na Twoje żądanie. Odcinki 600-900 km są oczywiście możliwe ale tylko wtedy, kiedy auto porusza się we właściwych warunkach, czytaj odpowiednie, wysokie temperatury filtra utrzymywane przez dłuższy czas. Przy przebiegu 330tys. filtr zwykle nadaje się do wymiany, a co najmniej czyszczenia. Czyszczenie filtra wystarczy na tzw. pół roku. Ta czynność nie przywraca jego stuprocentowej sprawności, niestety... Edytowane Piątek o 09:00 przez Tomnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się