[AEB B5] Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Szukam wszystkiego na ten temat od tygodnia i caly czas brakuje mi pewnosci jakie kolo jednomasowe kupic. :mysli: Jedni pisza ze od 1.8 B4, inni ze od VW G60. Ta druga opcja sprawdzila sie w A3 1.8T, ale tam jest silnik prostopadle zamontowany i niewiem jak do A4. Czy kolo pasuje tak jak w A3 np.G60, a rozni sie tylko sprzeglem. :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ogólnie z przejściem na jednomas we wzdłużnym 1.8t jest problem :kwasny: podobno Valeo zaczęło produkować jakiś zestaw do konwersji na jednomas, ale nie widzialem tego na oczy jeszcze :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Widzialem cos takiego wlasnie z Valeo, ale wole kupic uzywanego jednomasa. Kolo i tak pojedzie na odchudzanie i wywazanie wiec szkoda rezac nowe.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Problem w tym, ze chyba jeszcze nikt nie dopasowal zestawu jednomas+sprzeglo pod wzdluzne 1.8T :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiem Seba ze jest caly zestaw, ale kolo wolalem uzywane. W ostatecznosci kupie calosc. Ciekaw jestem czy G60 podejdzie? :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W silnikach wzdluznych kolo dwumasowe ma rozmiar 240mm, w poprzecznych bodajze 228mm. Zestawy G60/VR6 sa pod kolo zamachowe 228mm. Pomijajac wszystkie mi nieznane roznice w walkach sprzeglowych, wieloklinach wpustowych itd. - zmienisz sprzeglo na mniejsze co jest bezsensowne. Po drugie jesli juz zalozysz jednomas, ktory zapewne bedzie mial 228mm rozrusznik raczej nie siegnie do wienca kola zamachowego.

    Mozesz jeszcze zainwestowac w kolo zamachowe firmy FIDANZA, ale to koszt chyba powyzej 1000PLN. :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    podobno Valeo zaczęło produkować jakiś zestaw do konwersji na jednomas, ale nie widzialem tego na oczy jeszcze :cool1:

    :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    koło zamachowe nie musisz być większe to od 240mm a to 228mm mogą różnić się tylko wielkością tarczy i docisku, ja mam taki przypadek że z 240 przeszedłem na 228 i wieniec jest taki sam :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Znowu zaczyna sie,240 i 228 to średnica tarczy sprzęgłowej a nie kola dwumasowego.

    W dodatku AEB ma 228.

    240 ma jedynie AVF.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a jaki jednomas zalozyc do mojego silnika??bo jesli mam dwumas to musze sie go pozbyc ze wzgledu na koszty,,prosze o odpowiedz jaki jednomas do 1.6 ADP

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiemy juz jakie srednice tarcz, jaki mamy zamiennik itd. Czy ktos jest pewien od czego podejdzie kolo i jakie pozniej zalozyc do tego sprzeglo? Czy ktos juz przechodzil na jednomasa w A4 1.8T. POMOCY. :wallbash: :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Więc tak koło jednomasowe od silnika 1Z lub jakiegoś audi 80 b3 b4 nawet benzyny z tym że jak chodziła tarcza 210mm to przetoczyć i do tego założyć sprzęgło od 1Z ale UWAGA!!! tylko A4 bo tarcza 80 b4 ma inne mniejsze sprężyny, okładziny wyplatane i może nie dać rady. Wszystko inne wygląda tak samo jak w tym temacie http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t81238.0.html;highlight=afn Osobiście zebrałem już materiały ale po rozebraniu okazało się że dwumasa jest idealna to założyłem tylko sprzegło nowe ale następnym razem zmieniam na jednomas.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy