[B5 AHU] Przekładnia kierownicza z B6 do B5 - czy pasuje

    7 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

    Mam pytanie tak jak w temacie - czy ktoś może wstawiał lub porównywał przekładnie kierownicze z B5 i B6 (wersje TDI).

    Moja w B5 zaczyna lekko cieknie a poza tym stuka jak potłuczona - jeżeli przyjdzie co do czego to nie wiem czy nie warto by było kupić z B6 (bo młodsza) o ile pasuje.

    Wstępne oględziny przez Allegro dają nadzieje że punkty mocowania są w tych samych miejscach - niestety ze zdjęć szczegółów się nie dostrzeże.

    Dlatego chciałbym poznać opinie czy ktoś już tego próbował.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co prawda nie umiem Ci pomóc, ale o podobnej sprawie myślałem.

    A myślałem o przekładni od A4 2.5 tdi 160 PS. Ostatnio zamontowałem w moim autku pompę wspomagania właśnie od A4 2.5 tdi 160 PS. Pompa ma o 23 bar (123 bar) wyższe ciśnienie.

    Po zamontowaniu pompy wspomaganie chodzi idealnie.

    Zauważyłem dziwną sprawę, a mianowicie: walczę z pompą wspomagania już od dłuższego czasu i wszystkie wcześniejsze pompo miały ciśnienia w okolicach 100 bar, a płyn w zbiorniku wyrównawczym w wyraźny sposób przepływał (bulgotał).

    Po założeniu pompy o ciśnieniu 123 bar, właśnie od A4 2.5 tdi 160 PS, płyn w zbiorniczku stoi, nie widać jego ruchu.

    Myśli moje szły też w kierunku - czy jak wyższe ciśnienie pompy spowoduje uszkodzenie przekładni to czy dam radę zamontować przekładnie od A4 2.5 tdi 160 PS.

    Jednakże z drugiej strony patrząc na sprawę, to jeżeli przekładnia wytrzymuje 100 bar to dlaczego nie ma wytrzymać 123 bar, bo przecież nie projektuje się przekładni tak aby pracowała na czerwonej linii, poza tym przekładnia musi mieć pewne cechy uniwersalności. Wyobraź Sobie, A4 ma kilkanaście silników, a do każdego silnika jest zaprojektowana inna maglownica.

    Może trochę nie na temat, ale właśnie spijam winko.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hehe dzięki. Co do ciśnienia to należy się spodziewać mniejsze trwałości przekładni na mniejsze ciśnienie.

    Pompy za to bywają różne.

    W 132 ZF robił pompę która miała wydatek zależny odwrotnie od prękości obrotowej.

    Dzięki temu siła wspomagania malała wraz ze wzrostem prędkości.

    Czy pompy w A4 tak mają teraz to nie wiem.

    Co do maglowanicy to silnik ma mniejsze znaczenie - buda większe - mśle jednak że Audi oszczędzało i B6 ma tą samą maglownice co B5.

    spróbuje w jakimś zakłądzie zapytac jeszcze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    w B6 ma 1035mm dlugosci,a B5 1040,ale chyba powinna pasowac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Radi

    Dzięki za info.

    Ta długośc to długośc całkowica (z drazkami)?

    Jeżeli tak to 5mm spokojnie na regulacji zbieżności na końcówkach się zgubi.

    A myśle o B6 bo regeneracja B5 to tylko uszczelnienia (nikt nie bawi sie w robienie luzów bo nie robia albo drogie) a moja ostatnio sobie stuka jakby z zębów miała wypaść ( śruba regulacyjna ani drgnie - może ktoś ma sposoby na jej ruszenie?)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Te dlugosci ktore podalem to sa bez drazkow-sama gola maglownica i te 5mm spokojnie sie wyreguluje na drazkach,a jezeli chodzi o srube regulacyjna,to sproboj jak najpierw odkrecic troche,a potem dokrecic-tylko przez jakas dluga rurke.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    OK - śruba drgnęła - ale na granicy złamania klucza (od dołu nie mam dojścia wiec za długiej dźwignia nie miałem).

    Ruszyłem ja o jakieś 20 stopni - efektów brak (co do hałasu).

    No to teraz zostaje mi dorwać przekładnie (obie) i porównać punkty mocowania.

    Myślę że w ramach cięcia kosztów Audi nie poszalało i nie zmieniło tego o te 5 mm (było by bez sensu zmieniać modele u ZF i KOYO tylko o 5 mm).

    Uaktualnienie (18.08.2009):

    Ponieważ wiem coś nowego chciałem napisać też innym.

    W warsztacie się pytałem o podmianę maglownicy z B6 do B5 - powiedzieli że mocowanie są te same (pasują), ALE:

    - kąt wyjścia na kolumnę kierowniczą jest inny i przez to maglownica nie pasuje.

    W piątek jestem umówiony tam na oglądanie mojej stukającej cholery postaram się wypytać co i jak z tym kątem.

    Po zdjęciach (niestety tylko Allegro) turdno jest ten kąt ocenić ale jakoś drastycznie inny on nie jest.

    Może uda mi się na żywo porównać B5 z B6 to zobaczę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy