Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problemy z klimatyzacją


Sajper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Powiem z góry ze przegładam to forum około 1,5h i do konca nie znalazłem tego co mnie interesuje.

Mam problem z klimą, gaz jest, kompresor nabija klime przez przewody bo dotykjac ich pod maską są zimne i "mokre". Czy zawór rozpreżający jest padnięty? Czy może sonda? Klimatronic reaguje na zmiane temperatury, grzanie chodzi tylko zimnem cos nie chce dmuchac tzn na niskich obrotach wentylatora da sie czuć lekki powiew chłodniejszego powietrza(przy najnizszej ustawionej temp), ale to jest tyle ze kabiny nie ochładza wcale i jest goraco.

sprawdziłem błedy na 1c i pokazuje mi .0 czy na nastepnych mam sprawdzać tzn 2c itd ?

Ewentualnie prosze o opis jak dostać sie do sondy lub zaworu.

Dla ciekawostki dodam ze zimne luty w panelu mozna zgrzać suszarką do włosów(zobaczymy na jak długo, narazie 2 tygodnie i nic mi nie mryga). :polew:

Z góry dzieki za odp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klimie a4 nie ma zaworu rozprężnego, jest dysza rozprężna. Jeżeli jest zanieczyszczona to klima nie chce chłodzić. Masz ją na rurce wys. ciśnienia na podszybiu, na pustym układzie rozkręcasz kluczem płaskim i jest dostęp. Jeżeli w dyszy będzie syf, masz rozwiązanie, jesli nei trzeba szukać dalej. W sterowniku według tego co piszesz nie ma żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to jest ta na jednej z rurek obok filtru pyłkowego ?

wiem ze jak od tego odepnie sie złącze to kompresor nie bije i obie rurki wtedy sa ciepłe, jezeli to jest to to lezy na rurce chyba powrotnej bo ta druga z nich jest zimna jak kompresor nabija. wiec teoretycznie przepływ do kabiny jest? czy go nie ma ?[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2009, 17:48_________________________________________________wstawiam foto żebym wiedział dokładniej

audiy.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, dyszę masz w tej cienkiej, zimnej rurce, po odciągnięciu gazu jak to rozkręcisz będziesz mógł ją wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co zaznaczyles na czerwono to cisnieniowka, a moze zaczac od podlaczenia wezy i sprawdzenia cisnienia, moze jest za malo czynnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę odrazu że to co pokazałem ze jest zimne to jest zimne aż za gumę izolacyjną od kokpitu(bo ją ściągnołem i sprawdzałem), za tą dysza co jest wogóle ?czy może istnieć jeszcze problem za dyszą? np klapy?( klimatronic pokazuje .0 błędów) Czynnika jest dużo, nabijałem go we wrześniu. I nie to ze np zauwazyłem ze klima chłodzi słabiej tylko było to z dnia na dzień, tzn dziś chłodzi porządnie a jutro już wcale nie chłodziła,ani deczka.

Wypytuje tak dokładnie bo chce to zrobić sam bo wiadomo ze na serwisie mnie potrójnie za to skasują, a jak zrobię...to tylko w serwisie odgrzybianie i czynnik zatankuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dyszą też powinno być zimne, dalej przewód prowadzi do parownika. Jest możliwość, że klapa gorącego powietrza sie przycina i miesza ciepłe z zimnym, ale w takim wypadku wyskoczyłby błąd na komputerze. Jeżeli z dnia na dzień to najgorszą opcją byłaby usterka sprężarki, ale musiałbyś znać ciśnienia robocze jakie podaje twoja i porównać z tabelą żeby wiedzieć na czym stoisz.

Kto pyta nie błądzi, nie wypuszczaj tylko czynnika w atmosferę, odciągnij maszyną :wink4: życze powodzenia, chociaż jeżeli nie masz wiedzy z zakresu chłodnictwa samochodowego ani sprzętu to szczerze mówiąc wątpię w pomyślny przebieg naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...