Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Błąd silniczka V113


macieek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Ostatnio zauwazylem stuki klap nawiewów po wyłączeniu zapłonu.

VAG tym razem wypluł:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Jako, że udało mi sie "uciszyć" niedawno v107

Chciałbym zrobić to samo z v113 ale niestety nie wiem gdzie się on znajduje.

Uzyłem opcji "szukaj" i dalej nic. Czy ktoś wie gdzie go szukać?

Wiem, że on steruje klapą od obiegu wewnętrznego i tyle...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

W sumie tez mam etke ale nie pomyślałem żeby jej użyć. Czeka mnie dłubanina ochydna coś czuje, że kokpit trzeba bedzie rozebrać. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj zerknąć pod ten filtr bo po jego wyjęciu widać te klapy od obiegu wewnętrznego i można sprawdzić czy silniczek je otwiera i zamyka.

Nie miałem więcej czasu żeby się temu przyjżeć ale może od tej strony jest jakieś dojście do silniczka.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem troche złowieszczych danych, że nie da sie dobrać do niego od szybu ssącego (tam gdzie jest filtr pyłkowy) bo nie wyjdzie przez otwór i trzeba jeszcze rozpiąć jakąś wtyczkę której tamtedy sie nie da odpiąć. Trzeba wyjąć nagrzewnice, żeby go wyjąć. Ale to wszystko było opisane na temat b5 - podejrzewam, że w b6 jest podobnie. Jest jeszcze jeden aspekt - Moj samochod jest z kierownica po prawej stronie czyli po przeciwległej do filtra kabinowego - co może ułatwić sprawe w dostępie do niego. W piątek zdejme schowek i zobacze jaki jest dostęp. Może będzie ok.

Ksiazka-manual mowi, że wystarczy zdjąć schowek ale nie ufam co tam piszą bo gdy próbowałem sie dobrać do silniczka regulacji temperatury prawego pisało tam, że wystarczy zdjąć osłone nad kolanami kierowcy. Po jej zdjęciu co prawda było widać silniczek ale trzebaby być akrobatą żeby umieć go wykręcic bo był w extremalnie niedostępnym położeniu (do dziś bolą mnie łokcie od tych rezań) :polew:

W koncu doszedłem do wniosku, że trzeba rozebrać kokpit ale dałem sobie na razie spokoj, poczekam aż całkiem sie wysypie :naughty:

[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2009, 20:05_________________________________________________Udało mi sie dostać do silniczka - dostęp był banaly dlatego, że mam anglika.

Nie wiem jak w b5 ale w b6 otworzyć te silniczki to czysta masakra. Chcialem go otworzyć, żeby przeczyscic kumutator i szczotki. Obudowa silniczka jest z bardzo twardego metalu i ma zagięte dwa paski w plastikowy dekielek których za chiny nie mogłem podważyć. Zdawało sie, że są wbite w ten plastik. Uporałem sie z tym wytapiając rozgrzanym drutem dziury w tym miejscu gdzie blaszki sie zaginają.

A tak to wygląda na zdjęciu:

dsc00535d.jpg

Z tego co czytałem chłopaki w b5 z łatwoscią rozbierali te silniczki Czyżby w b6 były troche inne?

Tak czy owak narazie chodzi ładnie.

Klapa obiegu otwierała sie przed naprawą na 3 raty a teraz ładnie plynnym jednostajnym ruchem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli silniczek v113 to nie ma problemu zeby sie do niego dostac - wystarczy zdjąć schowek i... jest na wierzchu obok klapy zamknietego obiegu. O wiele wiekszy problem jest wytargac silniczek V159 odpowiadajacy za temperature po stronie kierowcy. Dostep do niego jest strasznie trudny ale da sie go wykrecic. Obys nie musial tego robic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...