OMENATOR Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Cześć. Ostatnio tak patrzałem na sprzęgła i do mojego auta komplet kosztuje z firmy LUK ok 850 zł. Ale sobie pomyślałem że czemu by nie założyć sprzęgła chociażby od S4 a kosztuje ono ok 1200 zł z firmy LUK komplet. A co ze sprzegłem od od RS4. A wogóle jaka jest średnica tego sprzęgła? Czy mocowania docisku na koło zamahowe i średnica sprzęgła do wałka skrzyni sa te same? Czy sprzęgło od S4 lub RS4 będzie pasowało do 2.8 ACK ?? Czy pedał sprzęgła nie będzie jakiś twardszy znacznie?
.i.KALI.i. Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 z tego co się dowiadywalem szukając sprzęgła do siebie to podobno do kazdej A4 wejdzie bez problemu sprzęgło od S4/RS4. różnica sprzęgła S4 a RS4 jest żadna. jest to jedna cyferka w całym ciągu numeru katalogowego i różnica w cenie 5 zł. i z tego co rozmawiałem z gośćmi z ASO to różnica ta jest jedynie po to żeby uzytkownicy RS czuli, ze mają coś lepszego a tak to jest jedno i to samo sprzęgło. To tyle co się ostatnio dowiedziałem ale od razu ostrzegam, że nie są to przeze mnie osobiście sprawdzone informacje a jedynie opinia ludzi, którzy się na tym znają (mniej lub bardziej). Dlatego jakby jednak cos poszło nie tak to uchylam się od wzięcia odpowiedzialności na siebie
hanson1982 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Z Lęborka do Legionowa niedaleko A tak poważnie to też słyszałem że wszystko pasuje
ajax Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam, ja przerabialem ostatnio temat sprzegla w S4. Jezeli do Twojego samochod podejdzie sprzeglo z S4 ( z Twojego opisu wywnioskowalem, ze tak ) to podejdzie tez RS4 poniewaz sa to konstrukcyjnie te same sprzegla. Sa roznice miedzy S4 a RS4 : - mocniejszy docisk - inne okladziny Roznica w cenie jest bardzo mala o ile szukasz czesci z indeksem koncowym X - to znaczy, ze sa to czesci regenerowane przez ASO. Ja dolozylem 400 PLN i mam nofki - kpl do RS4 ( nowy ) kosztowal mnie 1700 PLN. Srednica tarczy do RS4 to 240 mm Twardosc pedala sprzegla zalezy od wysprzeglika. Z tego co dowiedzialem sie na forum to po wlozeniu RS4 do S4 nie ma roznicy ( sam jeszcze nie sprawdzilem bo nie dostalem autka :/ ) ale w przypadku A4 nie jestem pewien. Pozdrawiam
OMENATOR Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 Jakaś różnica pewnie jest bo szukałem sprzęgieł firm LUk ,SACHS i VAleo. W sachs mają nawet instrukcję montażową ,która dotyczy montażu sprzęgieł w S4 i RS4 i dali tam zdjęcie takiego urządzenia ,które podczas montażu naciska odrazu na tę główną sprężynę. Ponadto patrzałem na cylinder główny i cylinder roboczy bo tak się w SACHS nazywają pompka sprzęgła i wysprzęglnik i te same są w S4 i RS4 czyli siła nacisku na pedał powinna być ta sama. Ale za to w A4 taka sama pompa i wysprzęglnik jest tylko dla pojazdów o numerach podwozia zaczynających się od 8D-V-277329. Co to za numer podwozia niby jest? Może chodzi o numer identyfikacyjny pojazdu VIN i tam w ciągu znaków u mnie jest 8DZ.... itd czyli niby dalej niż V. Co o tym sądzicie? Jeżeli chodzi o ceny sprzęgieł nowych A4 S4 RS4 LUK 809zł 1130zł 1127zł Sachs 637zł 961zł 969zł Valeo 816zł nie produkują Różnica żadna więc lepiej założyć od RS4. Jak już to bym brał sprzęgło LUK'a a tę maszynkę do napięcia sprężyny to sobie najwyżej zrobię. Ale muszę być jednak pewny że sprzęgło będzie pasować bo jak zamówię to już raczej nikt tego spowrotem nie przyjmie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się