Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z temperaturą silnika


Mariusz

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem że muszę przejechać około 8 do 10 km żeby skazówka temperatury z zegarze doszła do 90C i nie zawsze dojdzie do 90C a jak włączę ogrzewanie to dochodzi tylko do 80C max 85C i delikatnie podniosło mi się spalanie jakieś 0,5l pali więcej na 100km myślę że padnięty jest termostat ale czekam na wasze opinie.Jeszcze jeszcze zaobserwowałem że skazówka zaczyna iść do góry po przejechaniu około 5 do 6 km Chyba że pada czujnik ?Auto mam bez klimatyzacji.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zaobserwowałem że jak włączyłem ogrzewanie na całego przejechałem 12km to temperatura doszła tylko pomiędzy 80C a 85C a po wyłączeniu ogrzewania dochodzi do niepełnej 90C na skazówce w liczniku a dolny wąż jest zimny a górny gorący i tak samo chłodnica dół do polowy zimny a góra do polowy gorąca.Jaki ma być dolny wąż jak jest 90C na liczniku ?????A np czujnik temperatury jakby oszukiwał???A co do wymiany termostatu to jaki kupić Wahler czy Oryginał w Servisie słyszałem że oryginały robi Wahler .Po przejechaniu ilu kilometrów skazówka powinna dojść do 90C??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich temperaturach otoczenia jak teraz powinieneś dość do 90 st na zegarach po ok 5 km w ruchu miejskim, szkoda, że nie masz klimatronika, wtedy sprawdziłbyś sobie temperaturę w sposób dokładny, wskaźnik raczej pokazuje temperaturę w sposób przybliżony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napiszę w ten sposób kupiłem już dwa termostaty firmy wachler i według mnie oba są do bani jeden zareklamowałem auto długo się grzeje ale dochodzi do tych 90 stopni i trzyma temperaturę jak jadę rano do pracy i ustawię na klimatroniku 25 ciepła to audiczka nagrzewa się do 90 stopni jakieś 12-15 kilometrów i w końcu dzisiaj zakupiłem oryginalny termostat w ASO koszt we Wrocławiu to 130 zł także jak będzie pogoda to zmienię i napiszę po przetestowaniu jak jest.Dodam jeszcze że autko nie jest zapowietrzone i ma nową pompę wody po zmianie rozrządu.Jeszcze dodam że mam termostat w audi 80 taki sam Wachlera i tam jest wszystko ok tylko że to jest benzyna chyba zależy jak się trafi ale ja już nie mam przekonania do wachlera jak to mówią tanie mięso to psy jedzą :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1Z ma to do siebie, ze jednak trzeba przejechac te pare km zeby sie nagrzal do 90oC. W tym roku wymienialem termostat i plyn na oryginal BTT z ASO Bełtowskiego(~100 zl z uszczelka) oraz plyn G12. Temperature 90oC lapie w kilka kilometrow.

Zadne Wahlery :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymienilem termostat na ori i co prawda dochodzi do 90oC (88-89 na klimatroniku) ale po jakims czasie spada na 75 (na blacie i na klimatroniku) by po jakims czasie znowu urosnac do 90 i tak w kółko. przed wymiana dochodzila temp. do 78-81oC i stała w tym miejscu. grzeje sie w miare szybko ale rewelacji nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymienilem termostat na ori i co prawda dochodzi do 90oC (88-89 na klimatroniku) ale po jakims czasie spada na 75 (na blacie i na klimatroniku) by po jakims czasie znowu urosnac do 90 i tak w kółko. przed wymiana dochodzila temp. do 78-81oC i stała w tym miejscu. grzeje sie w miare szybko ale rewelacji nie ma :(

czujnik temperatury do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak dojdzie mi do 90C to trzyma temp i nic nie spada na mniejszą.

Układ mam zalany płynem DYNAGEREM a chcę zalać oryginalnym G12 czy można zrobić taką wymianę i czy nie się układ po wymianie na G12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wczoraj po założeniu oryginalnego termostatu z ASO i wcześniej po przetestowaniu dwóch termostatów firm Wachler decyzja jest jednoznaczna Wachlera nie polecam oryginalny termostat dzisiaj jadąc o piątej rano do pracy ustawiłem klimatronika na 25 ciepła i autko nagrzało się po 6 Kilometrach do 90 stopni także rewelacja muszę tego drugiego Wachlera też zareklamować także nie ma co oszczędzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat to taka czesc w ktora warto zainwestowac w ASO. Osmiele sie powiedziec, ze zadne zamienniki nie beda dzialac tak dobrze i bezawaryjnie jak oryginal BTT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat to taka czesc w ktora warto zainwestowac w ASO. Osmiele sie powiedziec, ze zadne zamienniki nie beda dzialac tak dobrze i bezawaryjnie jak oryginal BTT.

nie wiedziałem że audi produkuje części :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedokladnie sie wyrazilem :gwizdanie: W kazdym razie chodzi o oryginal... :good:

Ale ktoś robi dla Audi i tylko daje pieczątkę Audi... I można kupić na rynku czujnik tego kogoś bez znaczka Audi. Cena niższa a masz to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W servisie sprzedawca mówił mi że wszystkie części które mają znaczek Audi muszą spełniać określone wymagania a idzie kupić poza ASO część tej samej firmy co w Aso tylko bez znaczków to ten produkt już nie spełnia norm które wymaga Aso i to taka jest różnica i przez to są problemy z termostatami Wahlera z zwykłego sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...