Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Za duże ciśnienie z turbo ?


yacek66

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj ruszam na światlach. Droga prosta, kto zna Wrocek to wie, że ul. Legnicka od pl. 1 Maja to prawie autostrada i jest pusta wieczorkiem. Ruszam i rozpedzam, wchodzę na 3 tyś. obrotów na liczniku 95 km/h i nagle słysze strzał pod maską (taki sam jakbym miał instalacje gazową i strzał w rurze wydechowej). Obroty silnika spadły, predkość do 30 km/h bo nie dało się szybicej jechać.

Zjechalem na parking. Maska w górę i ... wystrzelił mi wąż gumowy (ten z prawej strony) prowadzący do chłodnicy turbo. Wypadł pod ciśnieniem z plastikowej rury i nie wiem dlaczego??? Za duże ciśnienie??? Pod domem sprawdzam raz jeszcze. Wciskam pedał do 3.5 tyś/min i faktycznie wysuwa się pomimo oryginalnej zapinki. !!!!

Czy to możliwe? Może turbo daje za wysokie ciśnienie? Aż boję sie teraz przycisnąć aby mi się nie powtórzyło....

Czy ktoś z Was spotkał się z czym takim? Dlaczego ten wąż się wysuwa pod cisnieniem? :wallbash: :wallbash: :wallbash:

PS. W tej rurze plastikowej i wężu gumowym miałem olej. Powycierałem ładnie. Jest sucho. Ale czy tam powinien być olej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w dolocie IC to standard, widocznie coś z mocowaniem :mysli:. Jakby turbo przeładowywało to miałbyś tryb awaryjny. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w dolocie IC to standard, widocznie coś z mocowaniem :mysli:. Jakby turbo przeładowywało to miałbyś tryb awaryjny. :cool1:

Dzięki ArkadiuS bo juz myslałem, że.... i wydatki!!!!! Sprawdzałem też VAG-iem i nie mam zadnych błędów. Sprawdzę też dynamicznie, zobaczę.

Tylko jak tą piep...ną rurę zamontować aby znowu jej nie wypchało pod cisnieniem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak duże ciśnienie ze wyrwało rurę, to albo coś nie tak z ta rura nie tak, albo turbo mega-przeladowywuje. Zrób koniecznie logi dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź dobrze rurę w intercooler, a tą spinkę podegnij troszkę żeby lepiej trzymała te wybrzuszenia na rurze i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak duże ciśnienie ze wyrwało rurę, to albo coś nie tak z ta rura nie tak, albo turbo mega-przeladowywuje. Zrób koniecznie logi dynamiczne.

Gdyby turbo aż tak bardzo przeładowywało przez dłuższy czas to by auto weszło w tryb serwisowy. Myślę, że to problem mocowania rury.

Tak jak powyżej pisano, zrób logi to wyjaśni czy turbo przeładowywuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak duże ciśnienie ze wyrwało rurę, to albo coś nie tak z ta rura nie tak, albo turbo mega-przeladowywuje. Zrób koniecznie logi dynamiczne.

Gdyby turbo aż tak bardzo przeładowywało przez dłuższy czas to by auto weszło w tryb serwisowy. Myślę, że to problem mocowania rury.

Tak jak powyżej pisano, zrób logi to wyjaśni czy turbo przeładowywuje.

Z tą gumową rurą, która ma metalową opaskę i wchodzi do interkulera jest wszystko w porządku... Chyba w porządku, bo zpinka puszcza jedną stronę a drugą trzyma. Przyklad: nie muszę wyciągać zapinki aby rękami wysunąć wąż z rury IC. Tylko ta zapinka nie trzyma!! :wallbash:

Próbowalem ją podgiąć, żeby była ciasniejsza i nic!!! Opaski innej nie da się załozyć gdyż nie ściągnę (rura z interkulera jest pkastikowa).

Pozostaje mi ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystrzeliwując węzę i AWX to można śmiało powiedzieć - standard. Przy przeładowaniach zawsze jest notlafu - tryb awaryjny nie da sie tego nie zauważyć.

Powiedz mi Solskier jak to mam rozumieć? Czy po tym wystrzale tj. odczepieniu się gumowej rury z zapinki IC, móje Audi pracuje w trybie awaryjnym??? Nic nie wyświetla się na komputerze. Czy mam w takim razie podpiąć sie pod VAG-a i sprawdzic wszystko? :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryb awaryjny - nie rozpędzisz się powyżej 120 i muł straszny i zaczyna dużo mocniej dymić - sprawdź se czujnik ciśnienia w dolocie bo jak ci padł to będziesz miał cały czas przeładowanie.. ale to tylko logi pomogą :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystrzeliwując węzę i AWX to można śmiało powiedzieć - standard. Przy przeładowaniach zawsze jest notlafu - tryb awaryjny nie da sie tego nie zauważyć.

Powiedz mi Solskier jak to mam rozumieć? Czy po tym wystrzale tj. odczepieniu się gumowej rury z zapinki IC, móje Audi pracuje w trybie awaryjnym??? Nic nie wyświetla się na komputerze. Czy mam w takim razie podpiąć sie pod VAG-a i sprawdzic wszystko? :( :(

Po odpięciu się kawałka dolotu w Twoim przypadku rury od IC, komputer widzie różnice doładowanie (zbyt dużą różnice pomiędzy tym co żąda mapa a tym co dostaje z czujnika doładowania) auto wpada w tryb awaryjny, dodatkowo kopci i nie ma mocy. Po uszczelnieniu dolotu możesz wsiąść vaga i sprawdzić jak pracuje turbo i czy nie przeładowywuje. Generalnie sprawa z wężami jest dość częsta... pękają ze starości. A patent z zapinkami to porażka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...