Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 '00] Przeróbka ori xenonów na Bi-xenon ?


Cilek

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadłem na pomysł polepszenia oświetlenia i postanowiłem, że w miejsce żarówki H7 od świateł drogowych wstawię jakiś zestawik HID.

Wydaje mi się, że nie powinno być z tym problemu ale ciekawy jestem czy ktoś miał podobne plany i czy udało się to wdrożyć :question:

Może napotkał jakieś niespodziewane trudności.. a może są dostępne takie przetwornice które obsłużą dwa palniki bo tak zamienił bym starą i nie ma problemu z umiejscowieniem tylko dodatkowy przewód i żarnik :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze bi-xenon, to jeden żarnik z przesłoną, która w momencie przelączenia na drogowe otwiera się. W naszym przypadku trochę sobie tego nie wyobrażam - jadąć nocą w trasie włączać i wyłączać drogowe (wzależności od potrzeb) i za każdym razem inicjować proces odpalenia żarników - wtedy starter chyba długo nie pociągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze bi-xenon, to jeden żarnik z przesłoną, która w momencie przelączenia na drogowe otwiera się.

Zgadza się w oryginale jest z przysłoną ale jak miałem nazwać cel moich zamierzeń - podwójny xenon :question: .. ale o taki właśnie pseudo-BI-xenon mi chodzi, zamiast oświetlać drogę jak do tej pory mogłoby świecić ok. 4x3000lm będzie niezły efekt.

W naszym przypadku trochę sobie tego nie wyobrażam - jadąc nocą w trasie włączać i wyłączać drogowe (w zależności od potrzeb) i za każdym razem inicjować proces odpalenia żarników - wtedy starter chyba długo nie pociągnie.

Masz to poparte jakimś doświadczeniem lub chociażby teorią czy to tylko Twój domysł :question:

Jeżeli kupujesz nowe auto na xenonach to czy krótkie dystanse i wł. świateł kilkadziesiąt razy dziennie jak to robią np handlowcy powoduje uszkodzenie czegoś, mówi się że xenony są o wiele trwalsze od zwykłych żarówek a nie wspomina się nic o zależności między trwałością a częstym uruchamianiem :question: Myślę, że są do tego przystosowane bez negatywnych skutków ale to mój pogląd.

Zastanawiam się tylko gdzie mam upchać drugą przetwornicę i faktycznie, kto ma rację - czy częste wł/wył może negatywnie wpłynąć na żarnik tudzież przetwornicę :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie podpieram swojej wypowiedzi żadnym konkretnym doświadczeniem ani specjalistyczną wiedzą :wink: Generalizując - częste włączanie i wyłączanie urządzeń elektronicznych skraca ich żywotność, ale nie wiem w jakim stopniu w przypadku instalacji ksenonowych. Osobiście nie narzekam na zasięg i moc świateł drogowych, więc dodatkowy koszt IMHO jest zbędny. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cilek nie zajmuj się pierdołami. z pewnością autku możęsz inne przyjemności zagwarantować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...