Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Jak rozpoznać czy to świeca czy cewka? Pilne


tommylee

Recommended Posts

Witam

dziś rano zawiodła mnie furka, silnik zaczął kuleć na 4 gary, chceck migał itp.

podpiąłem VAGa i wyszły mi takie błędy:

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

17658 - Fuel Level too Low

P1250 - 008 - Implausible Signal

Już kiedyś to przerabiałem, wymieniłem świece zapłonowe i po kłopocie. Ale świece wymieniałem jakieś 20 tys km temu. Trochę szybko się wywalają chyba?

Pytanie moje jest takie: jak mam rozpoznać że do wymiany mam świece czy może np cewkę zapłonową??

Mam akurat jedną cewkę w zapasie może to właśnie kwestia tej cholernej cewki. Proszę was o pilną odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Ja na mój gust to cewka, nie świeca. Świece nie padają tak nagle po 20 tys. Odpal silnik i sprawdzaj każdy gar odpinając po kolei cewkę. Tam gdzie po odpięciu praca silnika się nie zmienia, tam masz problem. Wyłącz silnik i wyciągnij cewkę. Sprawdź oczywiście świecę. Ale jak masz cewkę zapasową, to od razu próbuj ją podmienić. Myślę, że to ona jest winna.

Link to comment
Share on other sites

Ja na mój gust to cewka, nie świeca. Świece nie padają tak nagle po 20 tys. Odpal silnik i sprawdzaj każdy gar odpinając po kolei cewkę. Tam gdzie po odpięciu praca silnika się nie zmienia, tam masz problem. Wyłącz silnik i wyciągnij cewkę. Sprawdź oczywiście świecę. Ale jak masz cewkę zapasową, to od razu próbuj ją podmienić. Myślę, że to ona jest winna.

nic się stanie jak będę odpinał poszczególne cewki na pracującym silniku na 100%?? Żeby mi się tam coś bardzie nie popieprzyło

Link to comment
Share on other sites

Jak przez chwilę bez obciążenia będziesz to robić, to nic się nie stanie. Przecież cewki potrafią padać ludziom w trasie gdy auta pędzą i nic się nie dzieje. Jak mi padła cewka, to też dokulałem się 500m pod firmę (szczęście, że akurat tyle mi do firmy zostało). Wymianka, skasowanie błędów VAGiem i po robocie. Fakt, że masz więcej roboty, bo to V6. Możesz na początku sprawdzić cewki bez odpalania auta. Moja np. była tak walnięta, że wyjąłem tylko połowę - złamana była. W takim przypadku od razu widać która jest zwalona. Spróbuj je najpierw wyjąc i obejrzeć, może od razu będziesz wiedziećm która padła. Powodzenia i daj znać jak poszło.

Link to comment
Share on other sites

ok to popróbuję zaraz po pracy[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2009, 14:21_________________________________________________no to po temacie.

Tak jak wskazywał VAG zapłon wypadał na 1 cylindrze. Zmieniłem cewę i wszystko wróciło do normy :)

Swoją drogą zastanawiam się dlaczego te cewki tak padają, nie wyobrażam sobie, że jestem gdzieś w trasie i nagle padają mi 2 cewki (ok jedną mogę wozić jako zapas)

Link to comment
Share on other sites

No tak, przecież VAG ci napisał który cylinder szwankował, nie zauważyłem :>. Ponoć nowe cewki są już bezawaryjne. Ta co padła z którego jest roku? Powinna być data wybita na głowicy cewki.

Link to comment
Share on other sites

No tak, przecież VAG ci napisał który cylinder szwankował, nie zauważyłem :>. Ponoć nowe cewki są już bezawaryjne. Ta co padła z którego jest roku? Powinna być data wybita na głowicy cewki.

ta co padła to 2004 r, ta "nowa" to 2007 (kupiłem ją 1,5 roku temu i miałem w domu), tak więc nie wiem czy jest bezawaryjna;)

PS. co by było gdybym wsadził tam cewkę od 1.8T lub 2.0?

Link to comment
Share on other sites

Z 2004 roku cewki jeszcze padały, twoja nowa powinna być już ok. Podmiana cewek od 1.8T chyba nie wchodzi w grę.

Link to comment
Share on other sites

To musi byc cewka, mialem to samo 3 dni temu, na szczescie kolega jest mechankiem. za cewke dalem 48euro. palila na trzy gary. musisz podmienic cewki w samochodzie. i wtedy nabierzesz pewności. Auto znow chodzi jak nowe:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...